Lavede en tom fil, kaldte den adb_usb.ini, indholdet så sådan her ud:
# ANDROID 3RD PARTY USB VENDOR ID LIST -- DO NOT EDIT. # USE 'android update adb' TO GENERATE. # 1 USB VENDOR ID PER LINE. 0x2b4c
Gemte den i android mappen, brugte adb kill-server og så adb- start-server og fik den godkendelses boks på tlf, MEN som forudset, så kan jeg ikke gøre noget da touch på tlf ikke virker som sagt, så venter på den løber tør og ser om jeg langt om længe kan få ADB til at genstarte min tlf efter jeg får mulighed for at godkende adgangen på den RSA nøgle!
spot@SPOT-PC ~ $ adb devices * daemon not running. starting it now on port 5037 * * daemon started successfully * List of devices attached e6565389 unauthorized
spot@SPOT-PC ~ $
MB : Asus Sabertooth Z77 CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3 RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet) Case : Lian Li PC-V1100 Plus PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200 OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit
Smed tlf til PC via USB, startede adb server og godkendte nøglen på tlf da touch nu fungere igen, og vupti, den lister nu min tlf og den GENSTARTER nu min tlf ved adb reboot uden noget ballade!
Tak for hjælpen til jer alle, tuuusinde tak!
MB : Asus Sabertooth Z77 CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3 RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet) Case : Lian Li PC-V1100 Plus PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200 OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit
RSA nøglen, den poppede op på min tlf første gang ADB gik igennem, da jeg skrev kommandoen adb devices, så kommer der en popup på tlf man skal godkende og evt sætte flueben i hvis man ikke vil have den spørge hver eneste gang man foretager denne handling, efter jeg valgte at godkende nøglen på tlf, popper den ikke op mere, den er bare klar til at modtage kommandoer fra terminalen via ADB tools når man først har godkendt den!
Håber du kunne bruge svaret!
Denne popup
... det løser nogle rettighedsproblemer, og du er sikker på at den bruger USB og kører som root (sudo+root argument til adb kommandoen).
Andre adb kommandoer behøver ikke sudo - da adb serveren og adb programmet, som du kører - er 2 forskellige programmer
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten skrev:Så vidt jeg forstår er der flere måder at installere ADB tools på, men hvilken er den korrekte på et Ubuntu 18.04LTS system?
Der er den forskel, at der er tale om forskellige versioner i udviklingen af programmet. Uheldigvis er den version der ligger i Ubuntus eget repositorie temmelig gammel. (1.0.32)
For at opgradere til den nyeste version, kør følgende: Test nuværende version:
Spotten skrev:Så vidt jeg forstår er der flere måder at installere ADB tools på, men hvilken er den korrekte på et Ubuntu 18.04LTS system?
Der er den forskel, at der er tale om forskellige versioner i udviklingen af programmet. Uheldigvis er den version der ligger i Ubuntus eget repositorie temmelig gammel. (1.0.32)
For at opgradere til den nyeste version, kør følgende: Test nuværende version: