Ubuntu phone

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
folf
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16. nov 2009, 09:53
IRC nickname: folf

Re: Ubuntu phone

Indlægaf folf » 7. sep 2015, 12:42

Dan Hansen skrev:1) Hvordan løser man det med Danske Bank? Jeg bruger app'en udelukkende for at kigge hvad der står på konto ...
2) Findes der nogen løsning tilsvarende MobilePay?
3) Når jeg tager billeder med min Android-telefon, så uploader den automatisk billederne til min Dropbox. Kan Ubuntu-telefonen gøre det samme?
4) Jeg går ud fra at Ubuntu-telefonen håndterer både email (gmail) og sms lige så godt som en Android-telefon?


1) Jeg bruger Nordea, og får en sms hver dag med saldo. Jeg kan også relativt let logge ind via browseren, med det de kalder konto-kik (dvs man kan se detaljerne, men ikke f.eks overføre penge)
2) Tænker du som Swipp? Eller noget internationalt? Umiddelbart er svaret dog stadig nej.
3) Nej, ikke umiddelbart. (der findes som Anders nævner uDropCabin, men jeg bruger det ikke, så kan ikke udtaler mig om det)
4) Email fungerer fint med Dekko (jeg bruger både min private Gmail og arbejdets Outlook server til det)
SMS fungerer også rigtig fint, og specielt er jeg glad for at man kan svare en SMS direkte i notifikationen, så man ikke først skal åbne SMS app'en.
Og som Anders skriver, så er der ikke nogen egentlig Gmail app. Det er jo også kun Google der kan lave det, fordi deres teknologi til gmail ikke er åbent.
Kører Ubuntu på en Thinkpad L450, en BQ Aquaris 4.5 og en Meizu MX4

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu phone

Indlægaf AJenbo » 7. sep 2015, 16:19

Dekko er faktisk en rigtig god email klient.
Ja, det med SMS er fedt. Syndes der er rigtig mange ting som dette som gør selve Ubuntu systemet fedt at bruge, det eneste der mangler er 3parts apps :(

Eneste ting jeg blev rigtig irriteret over var at når man chattede på Facebook (web) så indsatte ordbogen det sidste ord igen efter man trykkede send.

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster