IRC møde tirsdag d. 30. maj kl. 20.

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

IRC møde tirsdag d. 30. maj kl. 20.

Indlægaf sbc » 26. maj 2017, 11:25

Hej alle

Hermed indkaldelse til IRC møde på tirsdag d. 30. maj kl. 20 i #ubuntu-dk-moede

Dagsorden:

Hej og navnerunde
Valg af referent
Muligheder og begrænsninger i at nå medlemmer vha. e-mail (opfølgning på diskussion fra generalforsamlingen)
Eventuelt


Mvh.
Søren

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: IRC møde tirsdag d. 30. maj kl. 20.

Indlægaf NickyThomassen » 26. maj 2017, 12:29

I moderatorgruppen er vi nået frem til en løsning på hosting, som giver samme kvalitet som nu, men uden økonomiske udgifter til foreningen.

Den ene af de servere jeg har i firmaet laver ikke ret meget, og det ville ikke genere mig at forummet er på den. I de sidste uger har vi undersøgt om det er muligt (serveren kører ikke Linux men FreeBSD) uden at finde nogen problemer. Anders får adgang til serveren og (selvfølgelig) foreningens software på den.

Hvis ikke der kommer klager over sådan et skift går vi så småt i gang i de kommende uger. Der er nogle småting der skal justeres, så opsætning af e-mail bliver nok udskudt lidt. Jeg har dog undersøgt mulighederne, og det burde være muligt at bruge Mailman til at sende nyhedsmails ud til en eller flere lister. Eksisterende programmer lavet til nyhedsmails er utilstrækkelige, ikke mindst fordi flere af dem gemmer kodeord i klar-tekst eller MD5.

Mailman vil også give mulighed for automatisk at sende en mail ud til hele bestyrelsen, ligesom det plejede at være. Vi har så ikke snakket om hvem der skal administrere de enkelte lister, for af sikkerhedshensyn bør mails fra ukendte afsendere godkendes inden de bliver sendt rundt på listen. Det ville være lækkert hvis 1 eller 2 frivillige kunne tage sig af den opgave. Det tager ~15 sekunder pr. mail, og p.t. modtager vi ikke ret mange mails.

Tilbage til "Bestyrelsesforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster