Reklamer på forum

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
gaffa

Re: Reklamer på forum

Indlægaf gaffa » 11. feb 2014, 22:12

Jeg må altså bare indrømme at jeg aldrig kommer til at se jeres reklamer alligevel, medmindre at reklamen stammer fra jeres egen side. Jeg har ikke lyst til at sende meta-data om mig selv rundt til amerikanske firmaer, hver gang jeg læser en hjemmeside. Så alt eksternt er blokeret og scripts er deaktiverede.

Jeg synes bedst om at man finder noget gratis hosting hos nogle af de mange venlige hosting tjenester, der tilbyder gratis hosting til projekter og foreninger som jeres. Der er i Danmark http://www.dotsrc.org og det kan sikkert også lade sig gøre hos diverse universiteter. Der er også muligheden at finde en fast sponsor (evt. et hosting firma), som får en fast sponsorplads på siden. Jeg tror at et firma som Netgroup sikkert godt kunne være interesserede i at give en svedig VPS for et reklamelogo. Vi er jo en eftertragtet målgruppe :)

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Ivan » 11. feb 2014, 22:18

Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Christian.Arvai » 12. feb 2014, 10:30

Vi har faktisk kigget efter en sponsor før, men fandt ikke nogen. Hvis at der i mellemtiden skulle være kommet nye forslag til en sådan, må i da gerne undersøge det nærmere, og give en besked til bestyrelsen om dette.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Martin Jørgensen » 12. feb 2014, 12:25

Hvad ville sådan månedligt reklame koste for en lille virksomhed?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Christian.Arvai » 12. feb 2014, 12:42

Martin Jørgensen skrev:Hvad ville sådan månedligt reklame koste for en lille virksomhed?

Vi har ikke fastsat en pris lige pt. Hvis at du er interesseret kan vi snakke om det på næste irc-møde. Som udgangspunkt er vi ved at få reklamerne fra Google til at kører igen, men så længe at en sponsor betaler det samme som Google, er der ingen indvendinger fra min side (admin og kasser).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Blueeyez » 15. apr 2014, 23:07

Hvorfor søge 1 sponsor?
Hvis i på forsiden gav folk mulighed for at donere / bidrage / støtte - Ubuntu Danmark, så er jeg sikker på at folk ville bidrage. Om folk gider 10 kr eller 100 kr pr måned har jo ingen betydning for hvis der er 20 der bidrager bare 10 kr, så er der da en indkomst på 200 kr pr måned. Hvis de 20 bidragede med 100 kr var der 2000 kr pr mdr....

Ubuntu handler vel om fællesskab.. og ikke om at stå alene? Om man er person eller organisation :-)

Iøvrigt så er reklamer en dårlig løsning.. Det næste bliver vel at under en installation af Ubuntu skal vi os se på reklamer? ;-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklamer på forum

Indlægaf AJenbo » 16. apr 2014, 00:38

Den dyre del med vores server er at vi har haft brug for 1GB ram, og for at vi kan levere siden via https er det nødvendigt at der er det nødvendigt at vi har en dedikeret IP hvilet udelukker alle små web hosts og webhotteller generelt.

Nogle af de ændringer vi lavede da vi overgik til at køre siden udelukkende via HTTPS har betydet at vi nu kun bruger ca 550MB (99% af det er database cache) ram, så det kunne være vi skulle overveje at nedgradere til blot 512MB ram til serveren. Det kunne spare os 33,64 om måneden.

Med den server vi har nu har vi også mulighed for at hoste støre filer på siden, samt mere avanceret programmer.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Reklamer på forum

Indlægaf lath » 16. apr 2014, 01:26

NickyThomassen skrev:Den VPS vi lejer i øjeblikket, har en CPU på 1.65ghz, 1gb ram, 5gb HDD, 10gb FTP-plads og 50gb båndbredde/måned til rådighed (FTP undtaget). Vi bruger et svensk firma, som har datacenter 150km nord for Helsingør
http://glesys.se/

Det kunne måske gøres billigere?

Min VPS udbyder er edis.at - de har noget der er billigere end 2.500,- per år.
F.eks. en "KVM Basic plus" i Sverige:
http://www.edis.at/en/server/kvm-vps/sweden/kvm-basic-plus/

Der har
  • 1024 MB RAM
  • 2 virtual cpu cores @2.5 GHz
  • 12 GB HDD
  • 1 IP address, 1x /112 IPv6 network
  • Reverse pointer delegation
  • Available distributions (.iso images): Archlinux, CentOS 5/6, Debian 5/6/7, Elastix, Fedora 17/18, FreeBSD, Gentoo, GRML, MikroTik, NetBSD, OpenBSD, openSUSE, Ubuntu, Windows Server 2008/2012, Zeroshell
  • Auto-Installer for Debian, CentOS and Ubuntu
  • Change boot options via a web interface (harddisk or mounted ISO images from CD-ROM)
  • Custom web interface for power On, power Off, hard reset
  • VNC Server for remote desktop On / Off via a web interface
  • TUN/TAP enabled (ideal for proxy servers)

Man har betalt for 4 TB (4000 GB) trafik/måned, 1 Gbit uplink

Den koster 14,69 EURO (excl. MOMS)/måned = 28,36 Euro med 25% DK-MOMS = 220,35 Euro/år med 25% DK-MOMS.
Omregnet til danske kroner er det så: 1.644,29 kr incl 25% DK- MOMS per år. Oveni kommer ekstra pris for certificat.

Går man ned til en "KVM basic" får man 50% mindre CPU-saft i forhold til "KVM Basic plus", og skal så kun betale 10,19 Euro/mdr (excl. MOMS) = 12,73 Euro med 25% DK-MOMS. = 152,85 Euro/år med 25% DK-MOMS.
Omregnet til danske kroner er det så: 1.140,60 kr incl 25% DK-MOMS per år Oveni kommer ekstra pris for certificat.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklamer på forum

Indlægaf AJenbo » 16. apr 2014, 01:36

Blueeyez skrev:Hvorfor søge 1 sponsor?
Hvis i på forsiden gav folk mulighed for at donere / bidrage / støtte - Ubuntu Danmark, så er jeg sikker på at folk ville bidrage. Om folk gider 10 kr eller 100 kr pr måned har jo ingen betydning for hvis der er 20 der bidrager bare 10 kr, så er der da en indkomst på 200 kr pr måned. Hvis de 20 bidragede med 100 kr var der 2000 kr pr mdr....

Det var ikke lige helt sådan det gik sidst vi brugte det.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Reklamer på forum

Indlægaf Blueeyez » 16. apr 2014, 08:57

Måske i brugte det forkert ;-)
Lav en boks oppe i menuen der hedder "Donationer"

På den side oplyser i reg + konto nummer og viser en liste over hvem der har doneret og evt en spec rank på forum... (Kunne give en kategori til dem eller noget).
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Reklamer på forum

Indlægaf NickyThomassen » 16. apr 2014, 10:24

lath skrev:
NickyThomassen skrev:Den VPS vi lejer i øjeblikket, har en CPU på 1.65ghz, 1gb ram, 5gb HDD, 10gb FTP-plads og 50gb båndbredde/måned til rådighed (FTP undtaget). Vi bruger et svensk firma, som har datacenter 150km nord for Helsingør
http://glesys.se/

Det kunne måske gøres billigere?

Det kan det helt sikkert :)

Sådanne svar her kan hurtigt lyde defensive, men det er mere ment som en redegørelse for, hvorfor jeg mener, det er penge vel brugt. Jeg bruger også Glesys til min private VPS, og min virksomheds VPS.

Ofte syntes jeg det er begrænset, hvor vigtige specifikationerne på en service er, for hvis den ikke virker ordentligt, så er det ligemeget. Glesys' service er den mest stabile jeg har oplevet, når det kommer til online services, og det er ikke kun målt på oppetid.

Jeg har skrevet med dem 9 gange, siden jeg oprettede min private konto for små 2 år siden, og deres svar kommer hurtigt og løser problemet. Der er ikke noget der hedder lørdag, søndag og helligdage, og kun 1 gang var svartiden længere end 8 timer. Sidste gang handlede det om at injicere data i /dev/random, forrige gang om DANE osv., så det er heller ikke nemme spørgsmål.

Glesys sælger ikke certifikater, så det købte vi igennem Gandi SAS, som også er billigere end Glesys, når det kommer til VPS'. Der opstod dog et problem under købsprocessen (de bruger cross-site scripting...), og deres "support" bad mig om at bruge en anden browser, for at løse problemet.

Så spørgsmålet er nok noget i retning af, hvor meget man vil betale for kundeservice, og på det punkt er jeg måske lidt underlig. Jeg handler fx udelukkende i STARK og Fog, fremfor Silvan og Jem & Fix (Vi er så billige, fordi vi har sparet H'et væk...), fordi jeg vil have kompetent service, som ikke spilder min tid. Kundeservice syntes jeg godt kan betragtes som en vare, og 500,- om året for kompetent kundeservice, syntes jeg er billigt. Tit opdager man ikke hvor dårlig kundeservice en virksomhed har, før man skal bruge den.

Men igen, det er måske bare mig der er underlig.

Tilbage til "Bestyrelsesforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster