IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 30. sep 2013, 22:40

Hej alle.

Vi havde et godt og konstruktivt IRC-møde her til aften og er kommet frem til et par tanker og opgaver i forbindelse med forbedring af bl.a. aktiviteten i foreningen:

Markedsføring
Facebook
-Lave plan for indhold (IRC-møder, store Ubuntu-nyheder, sammenkomster, nationale begivenheder mv.)
-Sørge for regelmæssige/hyppige opdateringer.
-Nogen der vil være med til at stå for siden? :) Det er slet ikke en stor opgave.

Twitter
-Vi kan bruge det for at give hurtige opdateringer om foreningen for at vise, at vi er aktive. Kan motivere både eksternt og internt.
-snigepige vil gerne være med til at holde gang i siden. Hun forbereder en strategi for, hvad vi vil og ikke vil bruge Twitter til.
-Andre må meget gerne hjælpe med. Det kan enten være for at være med til at finde på nyheder, mens også for at lægge dem op.

Aktiviteter
Vi vil meget gerne have flere aktiviteter i foreningen. Det kan være helt små møder eller medvirken til større hændelser. Vi satser lige nu på at være medvirkende til følgende hændelser (begivenheder nævnt under mødet. Der er sikkert flere):
Kulturmøde på Mors, 21.-23. august 2014
Kulturnat i Sønderborg, 21. august 2014
Derudover er Alslug i gang med at sætte en Android-workshop op sammen med Prosa.
De fortsætter også med deres månedlige Linux-møder med godt fremmøde.

Ubuntu 13.10
Skal der laves noget ved udgivelsen af Ubuntu 13.10 d. 17. oktober? Nogle foreslår, at vi ikke råber for højt om det og i stedet hovedsageligt går efter LTS udgivelserne (eks. 14.04), da de har færre fejl og derfor er mere egnede til nye brugere.

Noter
Wangerin tilbyder at hjælpe til med Ubuntu-begivenheder, hvis der betales for benzinen)
Christian nævner, at der er budgetteret 1000 kroner til begivenheder i forbindelse med udgivelsen af 13.10. Nogen ideer? Eller skal det bruges på andet?

Opgaveliste
-Lave strategi/retningslinjer for brug af Facebook (hvad bruger vi den til og hvad bruger vi den ikke til, hvor ofte lægger vi ting ud osv.) - Zilvador har lavet udkast
-Lave samme for Twitter - snigepige ser på det
-Kontakte arrangørerne af Kulturmøde på Mors 2014 - Zilvador
-oprette fælles Ubuntu One/Dropbox-konto - Zilvador har lavet.
-Lave ideoversigt, erfaringsopsamling og praktiske oplysninger mht. at lave fysiske Ubuntu-møder og -begivenheder - Ikke tildelt
-Lave (månedlige?) blogindlæg til udgivelse på Ubuntu Planet. Vi kan bruge Sørens blog - ikke tildelt (vi kan skiftes)
Senest rettet af Zilvador 6. okt 2013, 21:36, rettet i alt 1 gang.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf AJenbo » 1. okt 2013, 01:15

God oversigt.

Ville de i øvrigt ikke også virke at skrive de måndlige blogindlæg her på selve Ubuntudanmark siden? Der har alle jo allerede en konto, vi skal bare vide hvem der vil have skribent-rettigheder.

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 1. okt 2013, 18:37

Jeg synes helt sikkert, at vi skal gøre det let for alle, der vil hjælpe. Hvis folk kan hjælpe med at blogge og tillader, at vi bruger deres indlæg til en månedlig sammenfatning til Ubuntu Planet, ville det være en stor hjælp. Det ville også hjælpe med at holde overblik på aktiviteterne, der foregår rundt omkring, som jo i realiteten skal rapporteres et sted alligevel.

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf sbc » 27. okt 2013, 09:08

Hvad er status på denne opgave-liste?

Jeg tilføjer den som punkt på mødet i morgen, mandag d. 28. oktober. Håber det er ok.

Mvh.
Søren

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf buddig » 28. okt 2013, 18:35

Vi sidder lige nu på Aaby bibliotek i Aarhus og forsøger at starte Ubuntu Aarhus op igen.
Det er der første møde, så jeg deltager nok ikke så meget i IRC mødet i aften, men jeg kikker nok lidt med.
// Henning

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 28. okt 2013, 19:41

Fedt at høre om Aarhus-mødet. Held og lykke med det :).

Jeg har forsøgt at angive status efter punkterne. Desværre vakte listen ikke den opmærksomhed, som jeg havde håbet på.

    Et udkast til FB-regler er lavet. Ingen har meldt sig som interesseret for at drive siden.

    Jeg har endnu ikke hørt fra snigepigen ang. retningslinjer for brug af Twitter.

    En delemappe på Dropbox er lavet. Jeg har ikke haft held til at kontakte Momsemor, men Wangering er kontaktet og opmærksom på mappen. Ingen billeder delt endnu.

    Jeg har lavet et udkast til et brev til Kulturmødet på Mors. Jeg skal meget gerne have snigepigen og andre til at komme med ideer til, hvad vi kan foreslå dem at lave og ellers kommentarer og rettelser. Se brevet på http://piratepad.net/kulturmoede .

    Jeg forsøgte at lave en skitse til, hvordan en liste med ideer til, hvordan man laver Ubuntu-møder kunne se ud. Jeg skal meget gerne have nogle med egentlige erfaringer og input til at tilføje til dem og gøre den anvendelig. Se den på http://piratepad.net/moedeerfaringer .

    Der var forslag om, at brugere kunne lave blogindlæg i forummet eller på Wordpress, som kunne sammenfattes til indlæg på Ubuntu Planet. Vi skal finde ud af, hvordan vi praktisk gør det og om der er interesse derfor.

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 28. okt 2013, 21:22

Jeg tilføjer et par emner efter mødet i dag :).

    Tema-uger på Twitter. Hvordan gøres det og hvad skal det indeholde? Kan være blogindlæg, IRC-sessioner mv.
    retningslinjer for brug af hjemmesiden. Hvad betyder det at være 'stilren og professionel' og er det, hvad vi ønsker at fremstå som?
    Spørge forum-brugere eller måske en mere begrænset skare til at lave udkast til blogindlæg, som kan sammenfattes og bruges til Ubuntu Planet.
    Kontaktliste for bestyrelsesmedlemmer.
    Vi forsøger at lave et opfølgningsmøde d. 11 november for at se, hvordan det går med opgaverne.

Kommentarer? Frivillige? Hep-hep :)

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf NickyThomassen » 28. okt 2013, 21:39

Zilvador skrev:Kontaktliste for bestyrelsesmedlemmer.

Jeg vil da lige skynde mig og nævne at vi har en mailman til vores rådighed, og sådan set har en bestyrelses-liste på den. Jeg mangler bare den sidste opsætning efter en nylig opgradering, og så er den klar til brug.

Men det er forudsat at der er stemning for sådan en liste?

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 3. nov 2013, 12:21

Beklager at jeg selv ikke har svaret tidligere.

Jeg synes helt sikkert, at det kunne være en god ide. Jeg håber også, at andre synes om ideen :).

Det, jeg selv tænkte på med kontaktliste, var nu mere en oversigt over kontaktoplysninger for de enkelte medlemmer. Men en nyhedsliste kan nok også bruges.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf NickyThomassen » 3. nov 2013, 13:13

Ahh, på den måde :)
Jamen vi har foreningssiden under Fællesskab
https://ubuntudanmark.dk/forening/

Der er jo så ikke e-mailadresse på, men jeg vil helst heller ikke have min eksponeret for meget.
Det var det jeg tænkte vi kunne bruge en mailman til. Vi har jo i forvejen den officielle adresse bestyrelse@ubuntudanmark.dk

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 3. nov 2013, 17:44

Ah...jeg troede ikke, at bestyrelseslisten virkede endnu. Men fint...så kan vi da bruge den i første omgang :). Men ellers kunne vi have adresserne internt liggende. Jeg kan sagtens forstå, at folk ikke vil have den til at ligge offentligt.

Og jo, jeg havde set den anden side. Men den hjælper jo desværre ikke så meget, når man vil i kontakt med folk :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Christian.Arvai » 3. nov 2013, 18:02

Zilvador skrev:Ah...jeg troede ikke, at bestyrelseslisten virkede endnu. Men fint...så kan vi da bruge den i første omgang :). Men ellers kunne vi have adresserne internt liggende. Jeg kan sagtens forstå, at folk ikke vil have den til at ligge offentligt.

Og jo, jeg havde set den anden side. Men den hjælper jo desværre ikke så meget, når man vil i kontakt med folk :)

Kan vi ikke oprette en kontaktliste som er for bestyrelsen og redaktørteamet? Jeg har intet imod at i får min mail og tlf.nr. (det er der flere herinde der har i forvejen), men jeg vil også gerne slippe for, at det er en offentlig liste. Vi kan så dele den internt i bestyrelse og redaktørteamet, og den skal jo ikke opdateres så tit, så det burde være ret overkommeligt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 3. nov 2013, 18:11

Nemlig :). Det ville være fint.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Christian.Arvai » 3. nov 2013, 18:14

Zilvador skrev:Nemlig :). Det ville være fint.

Jeg er jo kasser, så det kan jeg da godt stå for. Det nemmeste vil nok være hvis at, jeg samler listen og uploader den på forums server. Vi kan jo bare sætte en kode på filen, og så give koden til dem som selv er med på listen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: IRC-møde 30. september - Opgaveliste

Indlægaf Zilvador » 1. dec 2013, 12:01

Jeg er lidt i tvivl om, hvor langt vi kom med denne kontaktliste. Ved mødet d. 11. nov kom vi frem til, at der skulle laves en liste, men opgaven blev ikke tildelt. Jeg vil tro, at enten Christian eller Anders overvejede at tage den.

Kan vi sætte et navn på? :)

Christian har i øvrigt ved mødet d. 11 november også tilbudt at lave regelmæssige opsummeringer over aktiviteten på forummet. Mange tak for det :).

Tilbage til "Bestyrelsesforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster