Det er første dag med Ubuntu, og generelt er jeg positivt overrasket. Jeg har dog et ret upraktisk problem: Når jeg skruer på lyden på min computer (altså sådan et lyd-hjul, man drejer på..), så crasher systemet fuldstændigt. Der kommer sådan en sort "handlings-boks" i højre hjørne, der viser at jeg skruer op og ned, men den står bare og blinker uhæmmet. Tastaturet holder op med at virke, og jeg kan ikke komme ind i noget som helt, endsige lukke ned. Eneste løsning er at slukke manuelt for computeren og genstarte.
Er der mon nogen, der har erfaring med dette lidt pudsige problem??
Brugen af computerens lyd-knap får systemet til at fryse
-
Brugen af computerens lyd-knap får systemet til at fryse
Meget ny Ubuntu-bruger og anti-computer-ekspert.
-
Re: Brugen af computerens lyd-knap får systemet til at fryse
...I må endelig sige til, hvis jeg ikke har fået mig ordentligt forklaret
-
- Geografisk sted: Svendborg
Det er nok ikke noget jeg kan hjælpe med, men du kunne måske få mere respons hvis du bliver lidt mere konkret. fx hvad er det for et stykke hardware du betjener, mærke og model. Har det tidligere virket, eller er problemet kommet efter du har opdaterede e.l.
Og hvis du ellers har fundet nogen gode råd på google som du ikke er istand til at få til at virke kan du linke til dem, så den/dem der vil forsøge at hjælpe dig ikke skal bruge tid på at finde det samme som du allered har fundet...
Generelt alt hvad du har gjort og forsøgt for at løse problemet er godt at nævne.
Og hvis du ellers har fundet nogen gode råd på google som du ikke er istand til at få til at virke kan du linke til dem, så den/dem der vil forsøge at hjælpe dig ikke skal bruge tid på at finde det samme som du allered har fundet...
Generelt alt hvad du har gjort og forsøgt for at løse problemet er godt at nævne.
-
Det er en Toshiba Satelite U300-11Z. Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz. 2 GB RAM, lydkort: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (oplyst i Sysinfo under "Hardware").
Jeg er lige skiftet til Ubuntu ved middagstid idag, og har aldrig tidligere haft problemer med lydknappen. Har intet prøvet, da jeg ærligt talt er helt blank på, hvad jeg skal foretage mig, endsige søge på? Tør ikke pille for meget ved systemet på egen hånd, før jeg kender det lidt bedre..
Jeg er lige skiftet til Ubuntu ved middagstid idag, og har aldrig tidligere haft problemer med lydknappen. Har intet prøvet, da jeg ærligt talt er helt blank på, hvad jeg skal foretage mig, endsige søge på? Tør ikke pille for meget ved systemet på egen hånd, før jeg kender det lidt bedre..
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Jeg kunne godt tænke mig at få noget information om din hardware:
F.eks. Så får Marvel 8300 trådløse netkort GNOME til at fryse fuldstændigt, og det netkort kræver et grimt trick til at få det til at virke i fred og harmoni med GNOME.
1)
og
2)
/Lars
F.eks. Så får Marvel 8300 trådløse netkort GNOME til at fryse fuldstændigt, og det netkort kræver et grimt trick til at få det til at virke i fred og harmoni med GNOME.
1)
Kode: Vælg alt
lspci -tvk -nn
og
2)
Kode: Vælg alt
lsusb -vt
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
For aplay kommando får jeg følgende:
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: ALC268 Analog [ALC268 Analog]
Subdevices: 1/1
Subdevice #0: subdevice #0
Og for den anden kommando dette:
*-multimedia
description: Audio device
product: 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
vendor: Intel Corporation
physical id: 1b
bus info: pci@0000:00:1b.0
version: 03
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list
configuration: driver=HDA Intel latency=0
resources: irq:22 memory:f0800000-f0803fff
Hardware-info:
Toshiba Satelite U300-11Z. Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz. 2 GB RAM, lydkort: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller. Netværkskort er vist Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN (Kedron) network connection. Jeg har bare kigget i Sysinfo - har ikke tjek på det indre af computeren, så hvis der er andre oplysninger, I skal bruge, så skal jeg nok lige have et tip til at finde dem