Filer gemmes ikke

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kart
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. okt 2006, 21:06

Filer gemmes ikke

Indlægaf Kart » 9. dec 2006, 12:18

Jeg har brugt Ubuntu et stykke tid nu og uden særlige problemer. Men her igår skete der noget mærkeligt.

Jeg ville gemme et billede fra nettet, og Gem Link til Disk og vælger at gemme på skrivebordet. Men der er ingen fil på skrivebordet?!

Jeg prøver flere gange, og også med andre filtyper. Men hver gang jeg skal gemme noget, er der intet. Det er også lige meget om det er i Home folderen eller andre steder.
Hvis jeg fx åbner OpenOffice og gemmer derfra, er der ingen problemer. Indtil videre er det kun når jeg vil gemme noget fra nettet.

Kan det være et Firefox problem? Eller? Jeg opdaterede maskinen igår, jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

:(

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Filer gemmes ikke

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. dec 2006, 21:29

Hvilken filer opdateret den igår? Hvis du er i tvivl kan du checke history i synaptic. Bid også mærke i om du har nogen un-official source i dit repo.

Spif
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:35
Geografisk sted: Horsens

Filer gemmes ikke

Indlægaf Spif » 9. dec 2006, 21:41

Har du prøvet at skrive "cd Desktop" i en terminal efterfulgt af "dir"? Det kunne jo være en bug i GNOME, hvor skrivebordet ikke vil vise visse filer.

Oplevede nemlig på et tidspunkt selv noget lignende, selvom det dog er ved at være et godt stykke tid siden.

Kart
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. okt 2006, 21:06

Filer gemmes ikke

Indlægaf Kart » 12. dec 2006, 12:02

Hm, jeg prøvede både det ene og det andet, og gennemgik historien i Synaptic som Artificial Intelligence foreslog. Jeg opdagede nogle problemer og fixede dem, men ligemeget hjalp det hele .. Jeg kunne stadigvæk ikke højreklikke og gemme elementer på nettet.

Men SÅ fandt jeg endelig ud af det! For jeg kan godt downloade ting ved at trykke på Download knapper. Så jeg prøvede en anden browser, og rigtigt nok, så downloadede jeg fint der. Ergor, er Firefox problemet.

Jeg har så efterfølgende deaktiveret alle udvidelser, for at se om det var en af dem, som var problemet, men intet forandredes ved det.

Så spørgsmål et, hvad der får Firefox til at gøre det her? Nogen som har hørt om problemet før?

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Filer gemmes ikke

Indlægaf Artificial Intelligence » 12. dec 2006, 16:55

Ud fra de indlæg fra Ubuntuforums så er firefox i edgy rimelig bugged, men det skyldes nok også at det var den latest version af firefox beta.

Kart
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. okt 2006, 21:06

Filer gemmes ikke

Indlægaf Kart » 12. dec 2006, 19:23

Det lyder som en meget sandsynlig forklaring. Jeg har haft en generel oplevelse af Firefox som buggy efter Edgy opgraderingen. Den crasher også mange gange flere, end den nogensinde har gjort før.

Nå, men så må jeg vel vente på en update engang, og så ellers bruge en anden browser, hvis der skal gemmes noget...

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster