Docx i Ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Docx i Ubuntu

Indlægaf Wrapper » 24. maj 2007, 21:42

Hey

Nu er jeg ved at være grusomt træt af mine medstuderende der konstant spytter docx filer ud. Jeg prøver at forklare dem at Word har den funktion at den faktisk godt kan gemme dokumenter i doc, men deres undskyldnin er bare at de har fået vista og office 2007 af skolen, og dermed er det mit problem at jeg ik kan læse deres filer.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men kan ik umiddelbart finde en løsning til ubuntu. Novell har udgivet en patch der skal kunne konvertere filerne, men problemet er at de kun tilbyder dem i RPM og OXT. Jeg har konverteret både RPM filen om til .deb og tgz og kopieret de filer som nævnt i denne guide : http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... ostcount=3
Men intet af det virker. Så fandt jeg en tysk side hvor der står at man bare skal gøre som i windows, og bruge OXT filen, som skal installeres via extension manager i OpenOffice, og den kan sagtens installeres, men det virker bare ikke. Når jeg åbner en docx fil så kommer følgende fejl "Read Error - Data could not be read from file"
Billede

Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Docx i Ubuntu

Indlægaf Balder » 24. maj 2007, 21:46

De dersens docx filer, kan de ikke laves om til PDF..?
Mvh. - Balder

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Docx i Ubuntu

Indlægaf Wrapper » 24. maj 2007, 21:49

Jamen de gider ik konvertere dem til hverken det ene eller det andet... Og jeg er endda meget sikker på at det er muligt at sætte det normale .doc på som standard, ligesom man kan i openoffice. Men de gider ik, fordi de elsker vista og office 2007 og hader alt andet...
Billede



Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Docx i Ubuntu

Indlægaf Balder » 24. maj 2007, 22:02

Sikke nogle slyngler (dine medstuderende)... :wink:

Har du læst denne tråd på Ubuntuforums?
Mvh. - Balder

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Docx i Ubuntu

Indlægaf Wrapper » 24. maj 2007, 22:06

Jeps var lige igang med den tråd. Fandt en onlineconverter i den tråd.. http://www.zamzar.com/
Men den er langsom, så skal lige se om man kan få installeret det på en måde..
Billede



Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Docx i Ubuntu

Indlægaf Balder » 24. maj 2007, 22:19

Man kan vel ikke installere en onlineconverter... :?
Mvh. - Balder

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster