Problemer med opdatering af Kubuntu 6.06 gennem router

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

Problemer med opdatering af Kubuntu 6.06 gennem router

Indlægaf Povl_Erik » 8. maj 2007, 20:26

Er der nogle i forumet der også har oplevet problemer med at opdate enten med Adept eller "sudo apt-get update " gennem en Netgear Router ( TDC Standard) wireless,men tilsluttet gennem kabel. Jeg kan pt. kun installere, opdatere o .lign ved at koble direkte til nettet udenom routeren, hvilken er lidt nedere :( . Jeg har ikke blokeret nogle porte el. lign
Internet ellers kører perfekt med Dapper

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Problemer med opdatering af Kubuntu 6.06 gennem router

Indlægaf Pihl » 8. maj 2007, 20:40

Hvis du går op i System>Administration>Netværk og højreklikker på Kablet Forbindelse - under Konfiguration, står der så "Automatisk konfiguration (DHCP)" ?

Hvis ikke, så prøv at sæt den til det. Det kunne godt lyde lidt som om, at routeren ikke kan finde ud af, at tildele dig en (rigtigt?) IP eller i hvert fald sørge for en forbindelse til dig.
Hvis du kender din forbindelse, kan du også prøve at sætte den til at være en statisk forbindelse...

Jeg sidder pt på en engelsksproget maskine, så det kan godt være, at det hedder lidt noget andet end angivet under "Netværk".

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

Problemer med opdatering af Kubuntu 6.06 gennem router

Indlægaf Povl_Erik » 9. maj 2007, 16:54

Opsætning burde være korrekt, den viser både dhcp, rigtig ip, og selve forbindelsen til internettet fungere jo også fint.


Pihl skrev:Hvis du går op i System>Administration>Netværk og højreklikker på Kablet Forbindelse - under Konfiguration, står der så "Automatisk konfiguration (DHCP)" ?

Hvis ikke, så prøv at sæt den til det. Det kunne godt lyde lidt som om, at routeren ikke kan finde ud af, at tildele dig en (rigtigt?) IP eller i hvert fald sørge for en forbindelse til dig.
Hvis du kender din forbindelse, kan du også prøve at sætte den til at være en statisk forbindelse...

Jeg sidder pt på en engelsksproget maskine, så det kan godt være, at det hedder lidt noget andet end angivet under "Netværk".

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster