Sletning af swap

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Humle
Indlæg: 139
Tilmeldt: 21. dec 2006, 21:51
Geografisk sted: Holbæk

Sletning af swap

Indlægaf Humle » 1. maj 2007, 23:41

Da jeg opdaterede til 7.04 valgte jeg at slette min gamle partition med ubuntu, men kunne ikke få lov til at slette swap delen, og ubuntu ville ikke bruge den gamle, så nu står jeg med to partitioner med swap..!

Er der nogle der har en idé til hvordan jeg sletter dem, har prøvet med partitions programmer(indbyggede i ubuntu og partition magic). Men lige meget hjalp det..

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Sletning af swap

Indlægaf Ormen » 2. maj 2007, 15:43

Har du prøvet at starte op på Live cd'en og så bruge Gparted til at slette den? Hvis du bruger den, så er der ingen os eller andet der har mounted diskene, og så skulle du kunne rode rundt med dem som du vil. Men at du ikke kan slette den inde i Ubuntu, det lyder lidt som om den er mounted. Du er sikker på at den ikke er mounted som et eller andet?
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Humle
Indlæg: 139
Tilmeldt: 21. dec 2006, 21:51
Geografisk sted: Holbæk

Sletning af swap

Indlægaf Humle » 2. maj 2007, 15:53

Har prøvet med og uden live cd'en... Og jo det er mountet men har prøvet at unmounte det, men det hjalp ikke..

Har også prøvet at gøre det gennem XP og Norton Partition Magic 8..

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Sletning af swap

Indlægaf Ormen » 2. maj 2007, 20:03

Hmm det lyder dælernmig da helt ude i hampen... :?
Har du muligheden for at kunne slette partitionen og så fejler den? Eller er muligheden der slet ikke?
Kan du slette/har du mulighed for at slette de andre partitioner?
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Humle
Indlæg: 139
Tilmeldt: 21. dec 2006, 21:51
Geografisk sted: Holbæk

Sletning af swap

Indlægaf Humle » 2. maj 2007, 21:00

Jeg kan godt slette nogle af de andre partitioner, men kan ikke få liv til at røre den gamle eller nye swap partition.. :?
Men hvis der ikke lige er nogen der har en løsning, mår jeg formatere min HD, når jeg får min nye eksterne HD hjem..

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster