Nybegynder spørgsmål.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Pyromatic
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2007, 17:20

Nybegynder spørgsmål.

Indlægaf Pyromatic » 22. apr 2007, 10:25

Halløj folkens.

Jeg er ny i ubuntu verdenen, men er utroligt glad for jeg endelig fik konverteret.
Det skal siges jeg er gået fra at bruge 628 mb ram i idle i Windows MCE, til 192 mb. Så det har betydet længere batteri leve tid, og mindre varm bærbar. Genialt.

Mit spørgsmål er: Jeg er kommet til at slette en mappe, og der er jo ikke den klassiske papirkurv? - hvor ryger filerne hen, og er de bare væk?

Jeg har prøvet at søge herinde og på google, men har intet svar fundet, så med fare for at få et n00b smidt i hovedet, spørger jeg nu herinde.

Med håb om svar..

Mvh
Michael

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Nybegynder spørgsmål.

Indlægaf Wrapper » 22. apr 2007, 10:31

De bliver smidt i en papirskruv ligesom i windows. Den plejer at være placeret på et af panelerne som standard. Men du kan tilføje den igen ved at højreklikke på et panel og trykke "tilføj til panel" eller "add to panel" og så finder du bare papirskurven i den liste der kommer frem.
Billede

Billede

Pyromatic
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2007, 17:20

Nybegynder spørgsmål.

Indlægaf Pyromatic » 22. apr 2007, 10:49

Wrapper skrev:De bliver smidt i en papirskruv ligesom i windows. Den plejer at være placeret på et af panelerne som standard. Men du kan tilføje den igen ved at højreklikke på et panel og trykke "tilføj til panel" eller "add to panel" og så finder du bare papirskurven i den liste der kommer frem.


ARhh jeg bukker og takker! :)

MvH
Michael

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Nybegynder spørgsmål.

Indlægaf Ormen » 22. apr 2007, 11:35

Ellers kan du åbne din Home mappe og og trykke på Ctrl + H. Så vises de skjulte filer og mapper, og deriblandt er der en mappe der hedder .Trash. Deri skulle dine slettede filer gerne ligge.
Man kan slette på to måder, enten overføre til Papirkurven eller slette dem helt. Ved tryk på Del så smider du dem i Papirkurven, men hvis du højreklikker, så kan du både smide dem i Papirkurven eller trykke på Slet, ved tryk på Slet ryger filerne helt ud med det samme.
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster