Fryser

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
guftoj
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:17

Fryser

Indlægaf guftoj » 21. apr 2007, 11:34

Jeg har et stort problem med at min mus fryser, efter ca. 5 min. nor jeg kører Firefox. :( Også nor jeg prøver at restarte så går det ikke, få slokke for maskinen. Har en Tochiba Satelit Pro L20. Dette skete ikke nor jeg havede 6.06 installeret. Nu tængte jeg at prøve den nye 7.04 men jeg er meget besviken på den, troede at den va stabil og god.
Er der nogen som har et tip på hvad det er som jeg event. kan gøre? Jeg er meget ny med Linux.

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 11:39

Nu er jeg lige lidt fræk, men har du tjekket den for batteri? :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

guftoj
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:17

Fryser

Indlægaf guftoj » 21. apr 2007, 14:06

Det kan du tro jeg har :P Hvad brug du selv? Ubuntu 7.04 eller vad?
Om du gør, har du ikke nogle probemer? Om inte så er du heldig.

Jeg har prøvet at installere og brug flere Linux, og den enaste som inte givet mej problemer er PClinuxOS :wink: Så hvofor ska det alltid vare så med Linux? Førstår at det kun er for nørder :lol:

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 16:22

Jeg har både 6.10 og 7.04 på mine bærbare og fra idag kun 7.04 på min stationære pc'ere. Ingen af mine maskiner har bøvlet og er heller ikke stødt på andre før dig der har haft det problem.
Jeg kan dog se på ubuntuforums.com at der er nogen der også bøvler med mus og taster der fryser efter et givent tidsrum. Årsagen til det har jeg dog ikke kunne finde endnu.
En lille ting der muligvis kan være problemet, er strømstyringen af USB portene. Det er lidt et skud i tågen, men jeg har oplevet problemet med at mus og tastatur laggede vildt og voldsomt, og at f.eks. en USB disk ikke ville lade sig genkende når den blev indsat. Dette problem blev afhjulpet med en USB hub med egen strømforsyning. Muligvis er strømstyringen af USB portene blevet skrevet om i 7.04, og derfor skaber det nu problemer ift. før.
Det er som sagt et skud, men hvis du har en USB hub med egen strøm, så prøv at smid musen til den..
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

guftoj
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:17

Fryser

Indlægaf guftoj » 21. apr 2007, 18:38

Tak for dit svar, men jeg har ingen sådan så jeg får se om jeg skaffer en efter weekenden og prøver.

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 19:49

Nu er mit udstyr sku også begyndt at bøvle... og det sidder på en hub med egen strøm. K3np!
Jeg tror vist lige der skal gennemtærskes et forum eller 2 her i aften! :)
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 20:36

Et bud lyder på at det skulle være en irq konflikt imellem USB recieveren/bussen og noget andet HW.
Dette skulle løses ved at tilføje 'irqpoll' til /boot/grup/menu.lst

Start en terminal og indtast:

Kode: Vælg alt

gksudo gedit /boot/grub/menu.lst


Det første afsnit der ikke er hegnet ind skal se ud som følgende:

---

title ______Ubuntu, kernel 2.6.20-15-generic
root ______(hd0,0)
kernel ____/boot/vmlinuz-2.6.20-15-generic root=UUID=b4de662f-57c3-416e-8f27-7288b3c59f1a ro quiet irqpoll splash
initrd _____/boot/initrd.img-2.6.20-15-generic
quiet
savedefault

---


Det er fundet i en post fra 2006, hvor problemet opstod i ver. 5.10, så det er åbenbart ikke helt ukendt. Jeg er ikke rendt i en bug-report på det endnu, men mon ikke den dukker op et sted.

Sig til om det duer..! :)
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 23:32

SSSSSSSSSå er det gået helt galt hersom de kan se. Mit tasssstaturfukker fulstæææædigt op, menmsennnnn duer fino.Eeeeer jeg/vi deeneeeeeeeste der opleve roblemermed dettTT? Kan se at mange inde på ubuntuforums.og også er stødt ind det, men der er ikke kommet noget fornuftigt løsningsforslg endnu... og det erfandeeeeeeme svært at sge på nget når tastrtur skriver hvad de vil.






Jeg undskylder for det, men jegkan ikke gøre det bdre... jo, jeg kunne seeeeeeeeeelfffffff. gå tilbage til Winddddddows (Err fandeme tætt på lig nu! :twisted: :twisted:
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 22. apr 2007, 08:04

Hmm det ser ud til at tastatur og mus fungerer fino på min kones user. Hvorfor f*n*e* gør det så det?
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 22. apr 2007, 08:06

Nu er jeg på min egen user... og her ser det også fint ud... indtil videre.. kan ske lortet dukker op.. er det så noget timeout? Eller har jeg fået en kvote af antal tegn jeg må skrive om dagen? Måske en begrænsning på internettet fordi jeg ikke må slide det op? Skriver en masse lalala laallal lige nu for det kunne jeg ikke før. Weee og juhuuu
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Fryser

Indlægaf Ormen » 22. apr 2007, 23:21

Nu var den gal med musen igen, laaaangsom bevægelse (de mange a'er er med vilje ;) ) og registrerede ikke mine klik. Så prøvede jeg at connecte den forfra på recieveren og på musen og nu funker det...
Batterierne skulle være helt friske, så jeg tror ikke det er det... men har ingen anelse om hvad det kan være :S
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster