Hjælp til grub problemer?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
oOKenTOo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:23

Hjælp til grub problemer?

Indlægaf oOKenTOo » 25. nov 2006, 15:24

Hej..

Jeg vil lige ligge ud med at sige at jeg ikke ved specielt meget om linux da jeg forførste gang prøvede at rode med det her for nylig...

Nå men jeg har et problem Med noget grub noget tror jeg :? ..

Men altså jeg havde en hdd liggendene jeg satte i min computer prøvede at instalere ubuntu på den det gik også helt fint, og det virkede efter..
Men hvis jeg så booter op i windows xp bagefter når den til loading grub stage 1.5 og genstarter inden jeg kan få lov til at vælge om jeg vil køre linux eller win.

Så hvergang jeg skal ind på min computer efter jeg har været i win skal jeg instalere det igen :? ...


Da det så ikke virkede med ubuntu fik jeg anbefalet debian ef en kammerat som sagde at jeg skulle prøve det da det kunne være en fejl i ubuntu eller måske i den version jeg havde.

Men så prøvede jeg at installere debian på den istedet men lige lidt hjalp det.
den gør stadig det samme med at nå til loading grub stage 1.5 også genstart.

Det kunn være rart hvis det måske kunne være en der kunne vide hvad jeg gør galt eller hva jeg kan gøre for at ændre det, da jeg ikke vil af med linux men der imod prøve det og se hva det er for noget da jeg altid har kørt med windows og gerne vil prøve noget nyt..

Brugeravatar
MikeDK
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:50
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Re: Hjælp til grub problemer?

Indlægaf MikeDK » 25. nov 2006, 15:57

oOKenTOo skrev:Hej..

Jeg vil lige ligge ud med at sige at jeg ikke ved specielt meget om linux da jeg forførste gang prøvede at rode med det her for nylig...

Nå men jeg har et problem Med noget grub noget tror jeg :? ..

Men altså jeg havde en hdd liggendene jeg satte i min computer prøvede at instalere ubuntu på den det gik også helt fint, og det virkede efter..
Men hvis jeg så booter op i windows xp bagefter når den til loading grub stage 1.5 og genstarter inden jeg kan få lov til at vælge om jeg vil køre linux eller win.



hehe vælge linux eller win til boot, hvorfor ikka bare hoppe over hehe, så tvinger man jo osse sig selv til at lære linux :-)))) ses m8

oOKenTOo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:23

...

Indlægaf oOKenTOo » 25. nov 2006, 16:05

Det var så også et eller andet sted meningen at jeg ville lære linux :/

Brugeravatar
MikeDK
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:50
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Re: ...

Indlægaf MikeDK » 25. nov 2006, 16:19

hehe ved det godt lød osse sådan forleden aften på msn, jeg har tænkt mig at hive XP ud af den anden maskine jeg har og installere ubuntu på den osse, vil bare lige ha mig en widescreenskærm til den osse, med hensyn til frank så køre han sit eget tempo, ka man ikke følge med..... er det bare ærgeligt og det er jo ikke det der er meningen med linux vi sku jo gerne ha det bredt ud osm et sengetæppe på en seng ik ;-)

og ingen ond mening med det jeg skrev før
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster