ASP.NET på brugersiden Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
uniqorn
Indlæg: 87
Tilmeldt: 10. feb 2020, 12:31
Geografisk sted: Hinsidan

ASP.NET på brugersiden

Indlægaf uniqorn » 23. mar 2020, 12:54

Er løbet ind i et website, hvor et DOCX-dokument skal hentes via ASHX (ASP.NET). Det hele sker serverside, så jeg har ikke mulighed for at omdøbe til f.eks. PDF på halvvejen. Jeg ender med at skulle udpakke en del XML-filer.

What to do?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ASP.NET på brugersiden

Indlægaf AJenbo » 23. mar 2020, 14:27

ASP.NET/ASHX har vist ikke så meget at gøre med det du oplever. At omdøbe en fil ændre ikke på hvilket format det er. Du kan åbne DOCX filer med LibreOffice Write, den kan også eksportere til PDF hvis du har brug for det.

uniqorn
Indlæg: 87
Tilmeldt: 10. feb 2020, 12:31
Geografisk sted: Hinsidan

Re: ASP.NET på brugersiden

Indlægaf uniqorn » 23. mar 2020, 14:36

AJenbo skrev:ASP.NET/ASHX har vist ikke så meget at gøre med det du oplever. At omdøbe en fil ændre ikke på hvilket format det er. Du kan åbne DOCX filer med LibreOffice Write, den kan også eksportere til PDF hvis du har brug for det.


Det kræver vel at jeg modtager en DOCX-fil?

Og det gør jeg ikke, jeg modtager en ASHX-fil, der skal udpakkes og som giver en del XML-filer.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ASP.NET på brugersiden  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 23. mar 2020, 14:44

uniqorn skrev:Og det gør jeg ikke, jeg modtager en ASHX-fil, der skal udpakkes og som giver en del XML-filer.

En DOCX fil er en zip fil med en masse XML-filer i. Så det du har fået er nok en DOCX med et forkert navn. Omdøb den til .docx og se om ikke det løser problemet for dig.

uniqorn
Indlæg: 87
Tilmeldt: 10. feb 2020, 12:31
Geografisk sted: Hinsidan

Re: ASP.NET på brugersiden

Indlægaf uniqorn » 23. mar 2020, 14:50

AJenbo skrev:
uniqorn skrev:Og det gør jeg ikke, jeg modtager en ASHX-fil, der skal udpakkes og som giver en del XML-filer.

En DOCX fil er en zip fil med en masse XML-filer i. Så det du har fået er nok en DOCX med et forkert navn. Omdøb den til .docx og se om ikke det løser problemet for dig.


Bingo. :)

Mange tak for hjælpen.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster