Fejlmeddelelse ved opdatering

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
birthe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 20. dec 2010, 17:06
IRC nickname: busylady
Geografisk sted: Stege - Møn

Re: Fejlmeddelelse ved opdatering

Indlægaf birthe » 18. mar 2016, 15:36

AJenbo skrev:Du er lidt i en knibe nu for når du har lukket maskinen uden at have en kerne til at starte fra bliver du nød fikse det fra en anden Ubuntu installation. Det kan gøres enten ved en live usb eller dvd. Ved at sætte harddisken i en anden computer der køre Ubuntu eller muligvis ved at installere Ubuntu inden i Windows via Wubi.

Der var noget med at din maskine hade svært ved at starte fra dvd? Hvilke af de 4 mulighed lyder mest realistisk for dig?

Jamen Anders, det er jo præcis det jeg ikke kan finde ud af, for det er jo dig der har sat maskinen op, sådan at styresystemet ligger på en partition og home mappen på en anden partition. Så jeg tør næsten ikke gøre noget, for jeg vil jo stadig gerne kunne bruge mine programmer under windows xp.

Og du lavede noget med boot , sådan at maskinen altid starter op i ubuntu.
Du har skrevet om det i et indlæg i Grafik og lyd i tråden
Sort skærm med ZotacGeForceGT520 - 512MB-BIOS

men jeg forstår ikke helt hvad du mener. Vil du gerne forklare det?
Lige nu sidder jeg ved en fremmed maskine, men jeg har netop købt en ny bærbar, som kommer om et par dage, så bliver det lettere at kommunikere.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Fejlmeddelelse ved opdatering

Indlægaf AJenbo » 18. mar 2016, 18:50

Der bliver ikke ændret på opsætningen, men der er intet valg uden om en af de 4 metoder som start punkt.
Hvis du skal bruge mere direkte hjælp end den jeg kan tilbyde dig her skriftligt bliver du desværre nød til at finde nogen andre der kan hjælpe dig.

Det du skal gøre er faktisk meget lig det du gjorde det emne du nævner, så med lidt arbejde tror jeg godt du vil kunne få det løst.

Start med udelukkelses metoden, hvilke muligheder ved du ikke vil kunne lade sig gøre:
1. Start fra en live-DVD
2. Start fra en Live-USB
3. Installer Wubi i dit Windows system
4. Sæt harddisken i en anden maskine
5. Sæt en harddisk med en fungerende Ubuntu i maskinen
(tilføjede lidt en 5 som en bonus)

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster