Kubuntu brugerflade problemer Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Kubuntu brugerflade problemer

Indlægaf kent a » 30. jan 2016, 21:16

Hej.

Jeg har lidt problemer med at desktoppen på min Kubuntu brugerflader fryser, plus mus regere ikke som det er til tænkt. den kan finde på at makere ting og ikke regere når jeg klikker. når jeg åbner min browser kan jeg ikke rykke rundt med den på skærmen, det kan jeg heller med noget anden program. de sidder fast der hvor de åbner op på skærmen. somtider kan jeg afhjælpe problemet med at taste ctrl + alt og F12 og der efter ctrl + alt og F12.

Ellers skal jeg genstarte op til flere gange for brugerfladen bliver normal.
Lubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kubuntu brugerflade problemer  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 30. jan 2016, 23:37

Hvilken form for pege redskab bruger du?

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Kubuntu brugerflade problemer

Indlægaf kent a » 31. jan 2016, 08:53

Det sker både med Bluetooth mus og musen på computeren.
Lubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kubuntu brugerflade problemer

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2016, 12:05

det kunne være at pege pladwn sender fejl signaler

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kubuntu brugerflade problemer

Indlægaf lath » 31. jan 2016, 12:50

kent a skrev:Hej.

Jeg har lidt problemer med at desktoppen på min Kubuntu brugerflader fryser, plus mus regere ikke som det er til tænkt. den kan finde på at makere ting og ikke regere når jeg klikker. når jeg åbner min browser kan jeg ikke rykke rundt med den på skærmen, det kan jeg heller med noget anden program. de sidder fast der hvor de åbner op på skærmen. somtider kan jeg afhjælpe problemet med at taste ctrl + alt og F12 og der efter ctrl + alt og F12.

Ellers skal jeg genstarte op til flere gange for brugerfladen bliver normal.

Den slags kan være - fra bunden og opefter:
  • Den mest åbenlyse er for varm elektronik. Hovedfjende nr 1 for elektronik i integrede kredsløb (IC) er varme, så tjek køling på dit grafikkort - det samme for din CPU.
    Fjern støv hvis der er meget af det. Brug ikke din støvsuger hvis den har det med at generere statisk elektricitet, da det dræber elektronik i ICer.
  • Den næste er underdimensioneret, eller gammel strømforsyning.
    Digital elektronik der får klumper i strømmen opfører sig som analog elektronik (forstærkere).
  • Den næste er defekt hardware, feks grafikkort eller ligende - men normalt plejer det at være: Enten virker det, eller også så virker det ikke.
  • Defekt grafikkort device driver, se om der er en opdatering til device driveren for dit grafikkort - specielt hvis din computer bruger en properitær device driver.
  • Fejl i X serveren.
  • Fejl i KWin.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Kubuntu brugerflade problemer

Indlægaf kent a » 31. jan 2016, 21:23

Hej

Det var ikke bruger fladen der var problemet men der imod min bluethoot mus.

Jeg tænkte det var længe siden jeg havde brugt ubuntu. det er over 2 år siden jeg installeret kubuntu. så jeg hentet filen og installeret ubuntu. jeg fik sat det hele op igen og da jeg kom til musen vente problemerne tilbage også på ubuntu, så jeg skal nok have fat i en ny mus.

Mange tak for svarne..
Lubuntu 18.04 LTS

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster