antal filer varierer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

antal filer varierer

Indlægaf Jacob Bahn » 11. dec 2015, 11:32

Jeg har installeret windows 7 i en VM (VirtualBox), som jeg bruger til at få vpn-adgang til en server, der kun understøtter Windows. Når jeg kopierer filer fra min eksterne harddisk til serveren, får jeg at vide, at der er flere filer end i den originale mappe, men jeg kan ikke se disse filer. Fx har jeg flyttet alt indhold fra en mappe på min eksterne harddisk, der hedder '48/4' til en tilsvarende på serveren (godt nok med lommeregner tegn for division i stedet for '/'). Som det fremgår af billedet, for jeg efterfølgende at vide, at der er tre filer i kopi-mappen, selv om der kun er to i originalen, og selv om jeg kun kan se to! Jeg har selvfølgelig tjekket, at mappeindstillingerne siger 'vis skjulte filer'.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være problemet og gerne løsningen?

Markering_001.png
Markering_001.png (49.09 KiB) Vist 190 gange
Mvh Jacob

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: antal filer varierer

Indlægaf Klaus Rasmussen » 11. dec 2015, 11:55

Har du prøvet at opdatere mappen?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: antal filer varierer

Indlægaf AJenbo » 11. dec 2015, 12:00

Er det altid 1 fil for meget, for så er det ganske muligt at den inkludere mappen i optællingen.

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: antal filer varierer

Indlægaf Jacob Bahn » 11. dec 2015, 16:42

Har du prøvet at opdatere mappen?


Ja

Er det altid 1 fil for meget


Nej, jeg har også oplevet 2
Mvh Jacob

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: antal filer varierer

Indlægaf lath » 11. dec 2015, 23:42

Jacob Bahn skrev:Jeg har installeret windows 7 i en VM (VirtualBox), som jeg bruger til at få vpn-adgang til en server, der kun understøtter Windows. Når jeg kopierer filer fra min eksterne harddisk til serveren, får jeg at vide, at der er flere filer end i den originale mappe, men jeg kan ikke se disse filer. Fx har jeg flyttet alt indhold fra en mappe på min eksterne harddisk, der hedder '48/4' til en tilsvarende på serveren (godt nok med lommeregner tegn for division i stedet for '/'). Som det fremgår af billedet, for jeg efterfølgende at vide, at der er tre filer i kopi-mappen, selv om der kun er to i originalen, og selv om jeg kun kan se to! Jeg har selvfølgelig tjekket, at mappeindstillingerne siger 'vis skjulte filer'.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være problemet og gerne løsningen?

Markering_001.png


Ok, så du har altså prøvet at sætte en markering i "Skjult" i de samme egenskaber -> Generelt du viser i dit screenshot.

Sørg for at synkronisere tiden på de 2 computere:
Hvis en dato+tid for en fil/mappe er ude i fremtiden, så bliver den fil/mappe ikke vist i Windows Stifinder før den dato+tid er nået - eller du ændrer på dato & uret (Vi havde lige præcis sådan en øvelse med tid og hvordan Windows reagerer på det på min datamatiker uddannelse).
Du kan bruge en NTP klient til tidssynkronisering - jeg kører altid en NTP klient på mine maskiner.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster