Starter umotiveret caja (Nautilus) igen og igen og igen...

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Starter umotiveret caja (Nautilus) igen og igen og igen...

Indlægaf poulb » 29. okt 2015, 10:28

Min arbejds PC har lige fundet på en ny måde at drille mig....

Gentager i det uendelige "Caja" processen og jeg kan ikke stoppe genstarterne. På et eller andet tidsåunkt render jeg vel ud af ram.
Jeg sad blot og surfede med Firefox da det startede.
Noget bud på hvor en sådan fejl kan opstå ?

Har prøvet at slette og gen-instalere Caja uden ændring.
vh
Poul

Ubuntu 14.04 med Mate
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Starter umotiveret caja (Nautilus) igen og igen og igen.

Indlægaf lath » 29. okt 2015, 12:02

poulb skrev:Min arbejds PC har lige fundet på en ny måde at drille mig....

Gentager i det uendelige "Caja" processen og jeg kan ikke stoppe genstarterne. På et eller andet tidsåunkt render jeg vel ud af ram.
Jeg sad blot og surfede med Firefox da det startede.
Noget bud på hvor en sådan fejl kan opstå ?

Har prøvet at slette og gen-instalere Caja uden ændring.
vh
Poul

Ubuntu 14.04 med Mate

Mit bud er at der sker det her:
Enten har din session en daemon, eller også er der en anden daemon der starter Caja op, hvis den ikke er startet op.
Af en eller anden grund, så dør Caja processen, og en af føromtale daemons starter programmet op omgående.

SPørgsmålet er så hvorfor Caja crasher.
Hvis Caja har plugins:
Det kan være relateret til at Caja kan have et plugin, som får programmet til at crashe, i så fald er kuren at finde pluginet og slette det fra listen af plugins som Caja starter op - det bliver noget med at afinstallere alle Caja plugins, og så tilføje dem igen en efter en.

Det er sådan at hvis Caja mangler en (eller flere) lib*.so fil(er), så kan den ikke starte op, så prøv at gøre det her:
Prøv at køre den her kommando, hvor which kommandoen gerne skulle finde den fulde sti til Caja, og levere resultatet til ldd, der kigger på om alle lib*.so filer afhængigheder er opfyldt:

Kode: Vælg alt

ldd $(which caja)


Lav bare et nyt indlæg med resultatet fra kommandoen, så fortolker jeg gerne output fra ldd.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster