Problem med odt filer Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Frank Ib
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. maj 2014, 09:18

Re: Problem med odt filer

Indlægaf Frank Ib » 16. sep 2015, 16:02

Det virker! Endelig!

med Nvidia 340 (ikke 340-update)

Jeg får stadig meldingen ved opstart: ACPI PCC prope failed, men den starter da. Og jeg kan umiddelbart redigere løs i Libre office uden at den staller.

Så mange tak for hjælpen :-)

Men om jeg forstår hvorfor X.Org Noveau skærmdriver ikke virker med 15.04 og 14.04 LTS, når det har fungeret med versionerne 13,04 og op til 15.04 er så en helt anden sag :?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problem med odt filer

Indlægaf AJenbo » 16. sep 2015, 22:43

"ACPI PCC prope failed" er ikke en fejlbesked som sådan, det er mere blot en status som du ser nu pga. Nvidia driveren ikke understøtter lav niveaus grafik (det er endelig begyndt at arbejde på det) og maskinen der for starter i tekst tilstand ind til den skifter til skrivebordet.
Så den har som sådan ikke noget med dit grafikkort eller driver at gøre. Du kan se flere af disse beskeder ved at køre dmesg i terminalen.
Mere specefikt betyder beskeden blot at der ikke blev fundet noget hardware til brug med PCC mailbox driveren. Det er der med en besked som vil dukke op på de fleste computer, og den gør det også her på min maskine.

Nyre udgaver af LibreOffice er begyndt at gøre bruge af 3D acceleration til at tegne brugerflade og lave store data beregninger. Hvis disse funktioner har været fejlbehæftet og ikke er blevet rettet kan det være årsagen til at du nu får problemer hvor du ikke hade oplevet det tidligere da funktionerne ikke blev anvendt.
En anden mulighed er at der har sneget sig en fejl ind i driveren. Noveau driveren bliver hele tiden udviklet på, det arbejde fortages hoved saligt af frivillige uden dokumentation eller anden synderlig hjælp fra Nvidia. De har også kun mulighed for at test med de grafikkort som de har til rådighed, så de kan let ende med antagelser der ikke gælder for et kort det ikke er bekendt med.

Grunden til at Ubuntu ikke blot bruger Nvidia driveren er at det er en proprietær driver som det ikke nødvendigvis kan inkludere i systemet, samt at den måde den er lavet på betyder at systemet ikke automatisk kan aktivere, eller fra vælge driveren alt efter om man har et Nvidia grafikkort eller ej.

Håber det er med til at forklare lidt om hvad der forgår med din maskine.

Frank Ib
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. maj 2014, 09:18

Re: Problem med odt filer

Indlægaf Frank Ib » 17. sep 2015, 08:12

Det letter da lidt på tågerne :-)

Er det muligt at springe over denne status fra opstart? Den starter bestemt hurtigt nok op, men hvis jeg kan slå den fra, så vinder jeg 10 sek. :-)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problem med odt filer

Indlægaf AJenbo » 17. sep 2015, 10:55

Det er ikke noget den venter på, der er blot ikke andre statuser at vise under opstarten, så der er ikke nogen tid at vinde og da slet ikke 10 sek.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster