Nej, det har ikke noget med pakke systemet at gøre. Det er en fejl dump der ligger et sted på hans maskine som den opdagere hver gang han logger ind, men ikke sletter selv om han vælge at indrapportering den/eller ignorere den. Jeg tror vist nok det er apport der står for det.
Det var alligevel ikke nok med en tømning af /var/crash/. Lidt er der dog kommet ud af det, mappen indeholder en fil med navnet _usr_lib_accountsservice_accounts-daemon.0.crash. Jeg har tidligere nævnt accountsservice i en anden tråd hvor Ajenbo henviste mig til http://www.freedesktop.org/wiki/Software/AccountsService/ som oplyser at
AccountsService is a D-Bus service for accessing the list of user accounts and information attached to those accounts. AccountsService has been developed in and is used by the GNOME project...
. Jeg har så prøvet at starte "Brugere og grupper" og får jeg beskeden:
Fejl under kørsel af underprocessen "mate-users-admin" (Ingen sådan fil eller filkatalog)
Maskinen fungerer mao. ok så længe jeg ikke har behov for at ændre brugeropsætning, hvis jeg kan leve med den evigt tilbagevendende fejlmeddelelse. Mon det kan betale sig med en reinstallation af mate-desktop?
'service apport stop' vedrører kun den aktuelle session, så ved næste start af maskinen skal jeg enten nå at køre kommandoen inden filen lagres i /var/crash eller vælge at det er lige så nemt klikke fejlmeddelelsen væk. Men måske er det også en dum ide at stoppe apport, der kan jo være andre, mere alvorlige meddelelser jeg så går glip af.