Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længere

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længere

Indlægaf marie@idiomatic » 6. jun 2014, 23:34

Jeg har Ubuntu 12.04 LTS og Evolution 3.2.3.

I begyndelsen af april opstod der et problem med min Evolution. På grund af travlhed har jeg ikke fået gjort så meget ved det endnu - har i mellemtiden klaret mig med webmail - men jeg vil rigtig gerne have det løst.

Min e-mailkonto i Evolution er sat op med IMAP. Jeg har en masse undermapper. I april skete der efter en genstart af Evolution dét at indbakken var væk. Alle undermapperne var (og er) der stadig, og jeg kan tilgå indholdet i dem helt uden problemer. Det er kun selve indbakken der mangler. I en vis forstand er indbakken sådan set ikke væk, men i stedet for at hedde "Indbakke" i navigationstræet, hedder den nu "INBOX" og synes ikke umiddelbart at have noget indhold.

Men alt indholdet er intakt på webmailen - heldigvis.

Når jeg (venstre-)klikker på mappen "INBOX" i Evolution, vises der i højre side blot en tom rude (dér hvor man normalt ser listen over mails i mappen).

Når jeg højreklikker på mappen "INBOX" i Evolution og vælger "Egenskaber" under dropdownmenuen, får jeg en fejlmeddelelse med følgende ordlyd: "Kunne ikke åbne mappe. The reported error was "IMAP-kommando mislykkedes: Error in IMAP command GETQUOTAROOT: Unknown command."."

Jeg tror indholdet er der alligevel, men på en eller anden utilgængelig måde. Jeg kan nemlig højreklikke på mappen "INBOX" og vælge "Opdatér". Når jeg gør det, går den i gang med at anvende mine mange filtre, og der kommer indhold ud i alle undermapperne på helt normal vis. Kun selve "roden af indbakken" (eller hvad jeg nu skal kalde det) er tilsyneladende helt tom, i den forstand at der ikke vises en eneste mail ude til højre. Men mailsene er der nu nok alligevel, for hver gang jeg har trykket "Opdatér", kommer der et tal frem efter "INBOX" (i navigationstræet) som normalt angiver antallet af ulæste mails i en mappe, og dette tal bliver større hver gang (i april skrev den at der var 2230 ulæste mails, og nu skriver den 2392). Så jeg tror mailsene kommer ind helt normalt og bliver filtreret korrekt osv. - og så sker der bare et eller andet mystisk som gør at jeg ikke kan se dem der ikke bliver filtreret ud i undermapper.

Jeg kan godt oprette nye undermapper via højreklikmenuen ("Ny mappe..."), og disse vises og fungerer fint.

Jeg søgte først hjælp hos min mailhost, som sagde: "Det lyder mest som om at Evolution har lavet en fejl, så den synkroniserer en forkert mappe. Har du kontrolleret om der er kommet et opdatering til programmet der muligvis kan løse det?" Lidt senere skrev de også: "Det kan muligvis løses ved at fjerne kontoen fra programmet og sætte den op igen."

Jeg har ikke vovet at fjerne kontoen fra Evolution fordi jeg er bange for at miste opfølgningsmarkeringer og den slags, som har stor praktisk betydning for mig for at jeg kan finde tilbage til mails som jeg mangler at følge op på. Ganske vist ser det ud til at mange af de markeringer jeg har lavet i Evolution, også findes på webmailen, men det er tilsyneladende ikke alt der er kommet med, for jeg har også opdaget mails som jeg ved jeg har læst og endda besvaret i Evolution, som fremstår som ulæste i webmailen.

Jeg har forsøgt at tage backup af indbakken, men opdagede at funktionen Fil ▸ Gem som mbox... er deaktiveret for netop denne mappe (hvorimod den er tilgængelig for alle undermapperne), så det kunne jeg ikke.

På mailhostens forslag har jeg også forsøgt mig med at ændre indgående server til imap.idiomatic.dk for at se om det fik startet en korrekt synkronisering. Men det gjorde tilsyneladende ingen forskel, så jeg ændrede den tilbage igen.

Jeg har også prøvet at deaktivere kontoen og aktivere den igen. Det syntes heller ikke at gøre nogen forskel.

Jeg har også tænkt på om det er noget med navnet på indbakken der går galt, og har derfor overvejet menupunktet "Omdøb" (jeg kunne omdøbe "INBOX" til "Indbakke"), men tør ikke rigtig prøve.

Min mailhost skrev også: "Prøv at højreklikke på INBOX og se om der er nogle indstillinger for hvilken mappe den skal bruge." Jeg fandt dog ikke noget, men ved heller ikke helt hvad jeg skal se efter.

Er der nogen der har et bud på hvad problemet kan skyldes, og hvad jeg kan gøre ved det? Jeg vil rigtig gerne kunne vende tilbage til at bruge Evolution, for webmailen er ikke nær så overskuelig. Hvis nogen kan hjælpe mig videre, vil jeg være meget taknemmelig.

Min mailhost foreslog jo som det første at undersøge om der var en opdatering til Evolution som kunne løse problemet. Jeg ved ikke hvordan man søger manuelt efter opdateringer i Ubuntu, eller hvordan man søger opdateringer specifikt til et bestemt program, men min fornemmelse er at det ikke ville løse problemet. Eller hvad mener I?

Måske er der ikke andet at gøre end at slette kontoen i Evolution og oprette den igen. Men er der noget andet jeg bør prøve først?

Hvis jeg bliver nødt til at slette kontoen i Evolution på min computer: Vil dét som ligger på webmailen, være helt upåvirket af en sådan handling? Undskyld hvis jeg spørger dumt her, men jeg mener, der synkroniseres jo begge veje ... hver gang jeg har anvendt mine filtre i Evolution og derefter logger ind på webmailen igen, er de filtrerede mails også her blevet flyttet til de pågældende undermapper. Så jeg er en lille smule nervøs for om jeg kan komme til at slette mails på webmailen eller påvirke den på anden måde ved at slette kontoen i Evolution. Men det kan jeg da ikke, vel?

Er det dét jeg skal gøre, så?

På forhånd tusind tak for hjælpen, hvis nogen har orket at læse færdig. Jeg syntes det måtte være bedst at få flest mulige oplysninger med fra begyndelsen.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf NickyThomassen » 7. jun 2014, 11:20

Hej Marie

Du har den samme udbyder, som vi tidligere kørte forummet på (ingen nævnt, ingen glemt), og vi oplevede tit problemer med især web-delen. Jeg har selv en virksomhed med egen mail-server (ingen nævnt ... ), men bruger ikke Evolution. Så jeg kan kun svarer for server-delen, og forhåbentligt er der så en Evolution-bruger, der kan svarer på klient-delen.

For klarhedens skyld, så burde det at bruge IMAP med enhver klient der understøtter det, være det samme som at bruge en web-mail, som også "bare" er en IMAP-klient. Dog understøtter IMAP-klienter som Evolution netop filtrering (omend mange web-mails også er begyndt at understøtte det) og mange andre nyttige funktioner.

Den eneste måde at holde styr på, om en mail er blevet læst, er ved at tilføje den oplysning til den fysiske mail på serveren. Det samme gælder for besvaret mails, og alle andre handlinger. Ofte bruger klienter som Evolution en række tricks, for at øge deres ydelse. Et af dem er, at ændringer på mails ikke nødvendigvis bliver synkroniseret løbende med serveren, men enten i intervaller eller ved afslutning af programmet (husk at jeg ikke kender Evolution, men stryger alle klienter over én kam).

Så hvis din indboks af ukendte årsager ikke kan synkronisere med serveren, er det bestemt muligt, at det du ser i Evolution, ikke er det samme som du ser i web-mail'en (som nok er den mest præcise, i det her tilfælde). Ligeledes, så ændrer dine mails ikke tilstand på serveren, hvis du sletter Evolution. Ændringer som du har lavet på mails i Evolution, som ikke er blevet synkroniseret, går selvfølgelig tabt, ligesom du kan tabe dine filtre. Bare du er 100% sikker på, at du bruger IMAP og ikke POP, men det lyder du til at være.

Med andre ord, hvis du lukker Evolution, og derefter logger på web-mail, så vil dine mails ikke forandre sig, hvis du sletter Evolution. Det er så ikke nødvendigt at slette Evolution, for at nulstille programmet. Ifølge manualen, så sletter man bare filerne og mapperne:
$HOME/.local/share/evolution
$HOME/.config/evolution
$HOME/.cache/evolution

$HOME er en forkortelse for din hjemmemappe, og kan fx være /home/marie. En mappe eller fil som starter med punktum, er skjult, så du skal måske aktivere visning af skjulte filer, for at kunne se dem.

Omkring filtrerne, så lyder det til, at du har dem liggende i Evolution. Nogle mail-servere understøtter at have filtrene liggende på serveren, men jeg ved hverken om din udbyder eller Evolution understøtter det. Hvis du bestemmer dig for at slette / nulstille Evolution, så overvej at skrive filtrene ind i et dokument, så du nemt kan genskabe dem igen.

Fejlen med "GETQUOTAROOT" burde ikke betyde noget, men det kommer i sidste ende an på Evolution, og hvordan denne håndterer fejl. GETQUOTAROOT kan skrives på dansk som "fortæl mig hvor meget plads indboksen har", men hvis Evolution ikke kan opnå adgang til indboksen, så fejler operationen selvfølgelig. Bemærk dog at fejlen kan være uafhængig af fejlen med indboksen, da din udbyder ikke skal understøtte funktionen.

Uden at skulle blande mig i dit sorteringssystem (og nu blander jeg mig alligevel...), så bruger jeg selv undermapper i min mail, til at holde styr på om jeg har fulgt op på en mail. Dertil får jeg en kopi gemt af alle sendte mails, hvilket du sikkert også gør, så man altid kan gå tilbage, og se hvad man sendte til hvem. Det er lidt mere manuelt arbejde, men så er man uafhængig af fungerende filtre, markeringer osv.

Jeg håber det svarer på nogle af dine spørgsmål, og hvis der er noget som er uklart, eller giver flere spørgsmål, så tøv endelig ikke med at spørge ind.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 7. jun 2014, 13:59

Markeringer som læst, besvaret, videresendt og flag bliver synkroniseret over imap og vil ikke gå tabt ved at sætte evolution op på ny. Andre markeringer kommer an på hvordan evolution håndtere dem, men vil sandsynligvis gå tabt.

Frem for at slette de mapper Nicky nævner kan du omdøbe dem så du på den måde har backup og kan vende tilbage hvis det ikke er tilfredsstillende med en ny opsætning. Du kan også sammenligne de 2 opsætninger for at rette fejlen i den nuværende opsætning. Det kan dog gå hen og blive lidt langhåret.

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 7. jun 2014, 21:39

Tak, begge to.

Jeg vil ikke slette/nulstille hele Evolution, for jeg har også andre e-mailkonti sat op i samme klient. Så det skal kun være denne specifikke konto jeg sletter. Men det ser ud til at være meget enkelt at gøre - jeg skal vist bare markere kontoen under "Redigér > Indstillinger" og derefter trykke på knappen "Slet".

Mine tvivl går mere på konsekvenserne ved at gøre det. Og på om det vil løse problemet.

Jeg forstår ikke helt alt dét I skriver, men er det rigtigt forstået at mine mails fysisk ligger på en server hos min mailhost, og så synkroniserer både Evolution og webmailen med denne server - men ikke direkte med hinanden? Når jeg f.eks. har svaret på en mail i Evolution, så bliver dette registreret på serveren, hvorefter min webmail så får at vide af serveren at denne mail er besvaret. Og omvendt. Er det sådan det fungerer?

Kender du Evolution, AJenbo? Dét du kalder "flag", er dét det hvide udråbstegn i en rød cirkel? For det er først og fremmest disse markeringer der har betydning for mig.

Tak for tippet om at skrive filtrene ind i et dokument, Nicky.

Forklaringen angående fejlen med "GETQUOTAROOT" forstod jeg ikke. Hvad er det for en funktion udbyderen ikke skal understøtte?

Hvis fejlen ligger i min opsætning, er der så nogen bud på hvordan der pludselig kan opstå en sådan fejl i min opsætning efter at den har fungeret fint i over et år? Nicky, du antydede at det kunne have noget med udbyderen at gøre?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 7. jun 2014, 22:00

Du kan også kopiere de omtalte mapper for at have et backup hvis du vil vende tilbage efter at have ændret i indstillingerne.

Jeg er temmelig sikker på at fjerne og genopsætte kontoen i evolution vil løse problemet.

Din forståelse af hvordan mail synkronisering fungere er ok.

Det er længe siden jeg har prøvet Evolution, men flag visualiser typisk med et rødt flag eller udråbstegn så det lyder rigtig. Jeg tror dog også nogle programmer er begyndt at markere med en stjerne.

Mht til GETQUOTAROOT så er det nettop navnet på funktionen. Jeg tror dog den klager over det som konsekvens af de fejl du i ellers oplever. Hvis udbyderen ikke understøtter funktionen vil du ikke kunne se hvor meget plads der er tilbage på din mail konto når du kigger i egenskaber for kontoen i Evoltuion.

Fejl som denne opstår typisk hvis programmet var i gang med at synkronisere og lukker forkert ned.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 7. jun 2014, 22:03

Det er i øvrigt bedre at bruge imap.one.com end imap.idiomatic.dk da det der er muligt at aktivere ssl kryptering af mail så der ikke er nogen der kan opfange din adgangskode.

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 9. jun 2014, 13:12

Jeg ændrede også tilbage til imap.one.com da det ikke hjalp at prøve med imap.idiomatic.dk. Dét med imap.idiomatic.dk var bare noget deres support foreslog mig at prøve.

Sikkert en god idé at sikkerhedskopiere de omtalte mapper. Egentlig havde jeg bare tænkt mig at lave en backup via "Fil" ▸ "Tag sikkerhedskopi af Evolution-data..." før jeg slettede kontoen, men måske skulle jeg gøre begge dele. Hvis jeg får brug for denne backup, kan jeg så vælge at nøjes med at genskabe de data som er relateret til min idiomatic-mailkonto - uden at det berører de andre mailkonti jeg har i Evolution? Det ville være smart, for det kan man vist ikke med "Tag sikkerhedskopi af Evolution-data...", tror jeg - der er det vist alt eller intet.

Ja, mine "flag" vises som udråbstegn i Evolution, men som stjerner på webmailen. Så det må være det samme vi taler om :)

Altså, "GETQUOTAROOT" er navnet på den funktion som i menuen hedder "Egenskaber" - er det sådan jeg skal forstå det? Jeg ved faktisk ikke om jeg har brugt funktionen før (og dermed om den i det hele taget burde virke). Nå, men det er heller ikke så vigtigt. Jeg nævnte det kun fordi jeg ikke vidste hvad det betød - og dermed tænkte at det måske betød et eller andet vigtigt ...

Jeg tror ikke Evolution lukkede forkert ned den dag det holdt op med at virke - medmindre det skete uden nogen form for fejlmeddelelser eller underlig opførsel i øvrigt. Men det kan måske også godt være tilfældet. Evolution havde været noget langsom på det seneste da fejlen pludselig opstod. Der kunne somme tider gå halve dage før indgående mails rent faktisk kom ind. Så der var nok et eller andet galt med synkroniseringen i de sidste uger før det gik helt galt. Men så har problemet vel ikke noget med udbyderen at gøre? Så er det vel en fejl som er opstået i Evolution? Når sådan noget sker, synes jeg at jeg bør overveje at skifte enten udbyder eller mailprogram. Men det skal jo helst være det rigtige jeg skifter ud. Eller kan det være kombinationen af netop denne udbyder med netop dette mailprogram?

Nå, men der er vist ikke andet for end at kaste mig ud i det. Jeg melder tilbage når det er overstået.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 9. jun 2014, 14:00

Jeg vil mene fejlen er opstået udelukkende i Evolution, selv fortrækker jeg Thunderbird.

GETQUOTAROOT er ikke = Egenskaber. GETQUOTAROOT er til at se størrelsen for din mail konto, og størrelsen vises, blandt andet, under egenskaber. Der kan også være andre ting Evolution anvender denne funktion til, men en ting er sikker, den er ikke nødvendig for normal mail forbrug så hvis ikke de understøtter den vil alting stadig fungere fint.

Du kan muligvis kombinere din gamle opsætning og nye opsætning i evolution, men det kan som sagt blive lidt langhåret.

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 9. jun 2014, 14:50

Så vil jeg overveje at skifte til Thunderbird ved passende lejlighed (dvs. når jeg engang har bedre tid).

Tak for forklaringen af GETQUOTAROOT. Nu forstår jeg det endelig :-). (Tror jeg).

Og hvis noget går galt, må jeg hellere bruge den "autoriserede" backup- og gendannelsesfunktion, så jeg ikke roder mig ud hvor jeg ikke kan bunde :-).

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 10. jun 2014, 14:49

Det virkede!

Tusind tak for hjælpen, begge to. I gav mig modet til omsider at trykke på "Slet".

Filtrene var oven i købet intakte, bortset fra at jeg måtte angive målmapperne på ny.

Men lad mig lige spørge om et par ting til angående synkronisering, nu jeg er i gang med at blive klogere:

Hvad sker der hvis jeg har Evolution og webmailen åbne samtidig og så fx besvarer en mail i Evolution og stjernemarkerer den samme mail i webmailen inden for kort tid? Registrerer serveren så begge ændringer, eller kun den ene? Tjekker systemet altid først om der er lavet ændringer i klienten/webmailen - før der sendes data den anden vej? Eller skal man helst lade være at arbejde parallelt i klient og webmail?

I Evolutions "kontoredigeringsværktøj" under "Modtagelsesindstillinger" er der en valgmulighed som hedder "Synkroniser automatisk ekstern e-post lokalt". Hvad betyder dét?

Og så en (forhåbentlig) sidste ting:

Angående mappe til sendte breve, kan jeg så lave en indstilling så der både gemmes en kopi lokalt på min maskine (i mappen "På denne maskine/Afsendte") og på serveren (i mappen "marie@idiomatic.dk/INBOX/Sent")? Jeg kan umiddelbart kun angive én mappe til sendte breve via kontoredigeringsværktøjet, men måske er der alligevel en måde at gøre det på?

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 10. jun 2014, 14:50

GETQUOTAROOT virker for resten stadig ikke, så det havde formodentlig ikke noget med det andet problem at gøre.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 10. jun 2014, 14:58

Klienterne sender kun de ændringer der laves til serveren, der med vil der ikke være noget problem i at bruge flere klienter samtidigt.

marie@idiomatic skrev:I Evolutions "kontoredigeringsværktøj" under "Modtagelsesindstillinger" er der en valgmulighed som hedder "Synkroniser automatisk ekstern e-post lokalt". Hvad betyder dét?

Jeg tror som standart evolution kun kigger på serveren og arbejder direkte ud fra det. Det vil sige den fungere lidt mere som webmail klienten. Ved at synkronisere lokalt får du mulighed for at tilgå dine mails selv om du ikke har en internet forbindelse, og har på den måde også en slags backup på din engen maskine.

marie@idiomatic skrev:Angående mappe til sendte breve, kan jeg så lave en indstilling så der både gemmes en kopi lokalt på min maskine (i mappen "På denne maskine/Afsendte") og på serveren (i mappen "marie@idiomatic.dk/INBOX/Sent")?

Jeg kan ikke udmildbart se ideen i det, mon ikke det forrige punkt løser det du ønsker at opnå? Ellers kan det måske løses med et mail filter der kopiere mailen, men jeg ved ikke om det er noget der kan lade sig gøre.

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 10. jun 2014, 15:16

Ideen med at have de afsendte mails i "På denne maskine/Afsendte": Det er dér mine afsendte mails fra alle mine e-mailadresser ligger. Når jeg arbejder i Evolution, kan jeg derfor nøjes med at søge afsendte mails i én mappe.
Ideen med også at have dem i "marie@idiomatic.dk/INBOX/Sent": Dermed ville jeg også have adgang til dem fra andre computere via webmailen.
Så måske skulle jeg undersøge om jeg kan lave sådan et filter for udgående mail.

Men måske kan det dér "Synkroniser automatisk ekstern e-post lokalt" også bruges til noget. Men jeg forstår det ikke helt. Evolution har en funktion der hedder "Arbejd offline", og jeg tror da nok man har adgang til sine mails når man er offline, selv om "Synkroniser automatisk ekstern e-post lokalt" ikke er aktiveret. Men måske tager jeg fejl - jeg har trods alt kun brugt IMAP til denne konto i godt et år, og internettet virker for det meste.
Men "synkronisere lokalt" betyder altså "gemme lokalt hver gang der synkroniseres"? Og "ekstern e-post" betyder "den e-post som ligger på serveren"?
Kan der være nogen ulemper ved at aktivere funktionen? Oprettes der nye mapper til de lokalt gemte e-mails, eller vil navigationstræet se ud som det plejer? Bliver systemet tungere af det? Det kunne jo sådan set være fint nok at have en slags lokal backup.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf AJenbo » 10. jun 2014, 15:49

I Thunderbird kan man søge på tværs af mail kontoer så det problem oplever jeg ikke.

Jeg oplever at tingende køre en del hurtigere ved at synkronisere til et lokalt lager, men det tager noget harddisk plads. Ud over det har det ikke nogen betydning.

marie@idiomatic
Indlæg: 334
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:11
IRC nickname: marie

Re: Evolution: Indbakkens indhold vises pludselig ikke længe

Indlægaf marie@idiomatic » 10. jun 2014, 22:44

Nå ja, det må selvfølgelig fylde noget. Så tror jeg lige jeg venter med at prøve den funktion af til næste gang jeg har købt ny computer. Jeg kom nemlig til at underdimensionere harddisken lidt sidste gang.

Søge på tværs af mailkonti - det må jeg lige undersøge om man også kan i Evolution. Det kan man sikkert godt, jeg har bare aldrig tænkt tanken.

Endnu en gang tusind tak for hjælpen!

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster