64bit og ekstern server

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

64bit og ekstern server

Indlægaf vic » 21. jan 2007, 07:18

Gi mig en hat der opfandt 64Bit, og han/hun forsvinder ud i low earth orbit...

nu har jeg i 3 dage forsøgt at sætte en ubuntu 6.06* minimal server op på en
64Bit AMD Athlon server.

systemet kommer ikke med nogen Xserver eller ligende former for WindowManagement, pure commandline via SHHV2 protocol som ROOT.

enten kan folket erklære mig som dien højeste rang af IDIOT på jorden eller os er det fordi det rent faktisk er tæt på fysisk, teknisk, tænkeligt, psykisk umuligt at sætte en server op med

RemoteDesktop (vnc? uden XDMCP enabled fra start.. yeah right..)
FTP-Server
Apache
Mysql
Php 4(og/eller)5

det er utroligt så uforståeligt lidt support der er af 64bit antallet af websites jeg har været på i løbet af de sidste 3 dage er så ekstremt at jeg er bange for min "history" fylder 1gb plus... (lala).

jeg vil nu kaste mig over ai32-libs og se om det hjælper lidt på morskaben.

vis der er nogen der ligge inde med nogle sites eller guides til noget af det ovenstående (gerne i angivene rækkefølge) ville det være skønt. syntes selv jeg er forholdvis afklaret med ubuntu og har brugt det siden første release, men det her er ved at rive hår ud af hoved på mig.

[Edit]
nå nu kan jeg ikke blive ved længere... (det er lidt svagt ik?)... vis der er en her der kan give en hånd så skriv endeligt for jeg er blank, tror jeg har prøvet alt og intet vil fungere

PM what ever..
[/edit]

Herakles
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2007, 20:47

Re: 64bit og ekstern server

Indlægaf Herakles » 2. jun 2007, 21:31

vic skrev:nu har jeg i 3 dage forsøgt at sætte en ubuntu 6.06* minimal server op på en
64Bit AMD Athlon server.

systemet kommer ikke med nogen Xserver eller ligende former for WindowManagement, pure commandline via SHHV2 protocol som ROOT.


Nej, der jo ikke noget grafik halløj på en server, kun en hvis du laver en desktop installation

vic skrev:RemoteDesktop (vnc? uden XDMCP enabled fra start.. yeah right..)
FTP-Server
Apache
Mysql
Php 4(og/eller)5


RemoteDesktop er der jo ikke noget af, da der ikke er et skrivebord.
Du kan komme i kontakt med den gennem ssh i stedet for

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster