Plugins for streaming på dr.dk

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Anders E
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. jun 2016, 22:00

Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf Anders E » 31. jul 2017, 01:53

Hej. Jeg fik min computer opgraderet til Mint 18.1 for nogle måneder siden (før da havde jeg Mint 18), og siden har jeg ikke kunnet streame udsendelser på dr.dk. Jeg har en anden computer, som har Lubuntu, og der virker streamingen, men desværre er denne computer ret langsom.

Ved i noget om, hvorvidt der kræves et plugin for at afspille udsendelser på dr.dk, og i så fald hvilket? Jeg kan uden problemer streame videoer på f.eks. YouTube, og sågar på norske NRK. Det er kun DR, der volder mig problemer.

Jeg må også hellere tilføje, at før jeg fik mit styresystem opgraderet på min primære computer, kunne jeg altså godt afspille udsendelser på DR. Det er først efter opgraderingen.

Mvh. Anders
Senest rettet af Anders E 31. jul 2017, 01:55, rettet i alt 1 gang.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf AJenbo » 31. jul 2017, 09:29

Hvordan viser problemet sig, virker det langsomt, kun nogle gange, får du en fejl, hvordan ser siden ud?

Hvad er den fulde adress for der hvor du forsøger at streame fra (Dr har mange forskellige videoer på deres hjemmeside i forskellige formater)?

Får du nogen indikering af manglende plugins (et ikon ved adress baren?

Hvilket browser bruger du?

Prøv at se om Dr har et link til tekniske krav, en faq eller lignende.

Jeg har flyttet dit emne til andre systemer da det handler om Mint.

Anders E
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. jun 2016, 22:00

Re: Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf Anders E » 31. jul 2017, 21:49

Nej, afspilningen går slet ikke i gang.

Jeg har prøvet at søge på DR og plugin, og er kun kommet frem til noget med Adobe Flash. Deres FAQ omtaler tilsyneladende kun Windows og MAC OS. Men Adobe Flash er jo blevet frarådet pga. en alvorlig sikkerhedsbrist, og Linux bruger så vidt jeg kan skønne nogle alternativer. Jeg gik ud fra, at min seneste systeminstallering må have været uden det pågældende alternativ, men jeg aner ikke, hvilket. Jeg tænkte, der måske var nogen her, der vidste noget om det.

Jeg har både Firefox og Chrome. I Firefox sker der ingenting, og i Chrome kommer der en besked op på skærmen, der siger "This plugin is not supported". Det fremgår ikke, hvilket der er tale om.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf AJenbo » 1. aug 2017, 00:16

Der bruges også Adobe Flash på Linux.

Chrome har flash indbygget, men kun i 64bit, så hvis du har installeret en 32bit udgave af dit styre system skal du geninstallere det i en 64bit udgave.

For at få flash installeret på ubuntu kan man gøre følgende, jeg ved ikke om det vil virke for dig:

Kode: Vælg alt

sudo apt install adobe-flashplugin

Anders E
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. jun 2016, 22:00

Re: Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf Anders E » 1. aug 2017, 14:15

Jeg har lige tjekket, og det lader til, at man kan hente det i Synaptic Pakkehåndtering, så jeg vil nok prøve det først.

Mvh. Anders

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Plugins for streaming på dr.dk

Indlægaf AJenbo » 1. aug 2017, 16:46

apt get og Synaptic installere de samme pakker på samme måde, det er bare forskellige brugerflader.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster