samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
gtr

samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf gtr » 2. jul 2015, 21:37

Med software center har jeg installeret Window Manager gnome session flashback. Kan man installere den samme gnome version i debian 8?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf zob » 2. jul 2015, 22:33

Ja. Man kan både installere fallback (går jeg ud fra du mener) og noget der hedder gnome classic som er lidt "flottere", men det er nok smag og behag. Mate-desktop ligger også i repos, mon ikke det er en bedre løsning hvis man gerne vil have en mere klassisk session? Men jeg er nok ikke den bedste at spørge til råds. Jeg bruger ingen af dem. Unity og Gnome-shell er mine foretrukne.

Det er ikke sikkert den er installeret som standard (der er mange måder at installere Debian på). Du kan altid prøve i en virtualbox, som jeg gør her. Det er en Gnome Fallback session jeg kører.:
Debian8.1-64bit [Kørende] - Oracle VM VirtualBox_003.png
Debian8.1-64bit [Kørende] - Oracle VM VirtualBox_003.png (118.22 KiB) Vist 267 gange


PS: Jeg tror faktisk den kommer med ind hvis man f.eks. kører

Kode: Vælg alt

sudo tasksel install gnome-desktop

gtr

Re: samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf gtr » 12. jul 2015, 18:06

Tak for svar. Jeg har installeret gnome full gnome desktop evironment extra components, gnome-session-flashback og gnome-session-fallback.
Hvis jeg skriver sudo tasksel install gnome-desktop sker der ikke noget.

Ingen af gnome versionerne er præcis magen til gnome i ubuntu. Fx gnome classical åbner et uønsket vindue, hvis man placerer pointeren oppe i venstre hjørne. Man kan ikke placere et start icon på øverste panel. Volumen kan ikke komme over 100%. Gnome flashback kan man ikke scrolle lyden med mushjulet, når pointeren er over lyd icon'et.
Både i gnome classical og flashback kan jeg enten ikke indstille pptp eller dns nameservers.

Jeg vil helst bruge gnome classical, hvis jeg kan fravælge, at et vindue åbnes, når pointeren er øverst til venste og jeg kan indstille lydstyrken til at gå over 100%.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf AJenbo » 12. jul 2015, 19:43

Det er hverken helt samme version eller udgave af Gnome der er i Ubuntu og Debian, så hvis du vil have præcis den fra Ubuntu vil jeg råde dig til at køre Ubuntu.

gtr

Re: samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf gtr » 13. jul 2015, 18:18

Tak for svar.
Jeg vil gerne gå over til at bruge debian 8.
Og samtidig bruge gnome, der ligner gnome ubuntu mest muligt. Er gnome ubuntu en forbedret udgave af debian gnome? Er det debian, der ikke kan eller vil optage ubuntu gnome forbedringerne i debian gnome?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: samme ubuntu gnome flashback version i debian 8?

Indlægaf AJenbo » 13. jul 2015, 21:39

Ud over at Ubuntu har Gnome 3.14 (blandet med nogle af de ældre udgaver) har de også deres egen modifikationer oven på den.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster