Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 19:44

AJenbo skrev:Ville være fint hvis du gade udpege noge af de problemer du har i office. Du må meget undskylde men du virker ikke som ekspert på området så jeg ser det mere som at det er din antagelse at det har noget med virtualbox at gøre.

F.eks kan jeg ikke lave ord søgninger i word, jeg kan heller ikke brevflette... Resten kan jeg ikke huske, jeg kan bare huske jeg tit er blevet mødt med en besked om at den funktion ikke virkede som jeg forsøgte at bruge...
I Excel kan jeg ikke huske præcis hvilke problemer jeg havde... Men det var nogle formler som den sagde ikke kunne bruges, på trods af at jeg gjorde som beskrevet i bogen og eller på tavlen...
Jeg er ikke ekspert nej, men når lortet virker på min stationære skal man sku ikke være Einstein for at regne ud at det må have noget med VB at gøre...

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf AJenbo » 16. maj 2014, 20:04

Der kan være MANGE andre faktorer der kan spille in, og hvis systemet overhovedet kan starte kan jeg ikke se hvordan de problemer du nævner kan have noget med VirtualBox at gøre, det ville nærmest svare til at mene at problemet er at din bærbar er en Acer. Det er mere sandsynligt at det er et komponent i Windows eller Office der ikke er blevet installeret korrekt

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Nordsig » 16. maj 2014, 20:05

Har du din USB stick med Windows i inden du går i bios (altså inden du tænder maskinen). Det er en af de fejl jeg selv har laver, at jeg først satte den i når jeg fik valget mellem de forskellige boot muligheder.

Ærgeligt at høre at du giver op, men held og lykke med Windows.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 20:27

AJenbo skrev:Der kan være MANGE andre faktorer der kan spille in, og hvis systemet overhovedet kan starte kan jeg ikke se hvordan de problemer du nævner kan have noget med VirtualBox at gøre, det ville nærmest svare til at mene at problemet er at din bærbar er en Acer. Det er mere sandsynligt at det er et komponent i Windows eller Office der ikke er blevet installeret korrekt

Det er muligt... Men det er ikke noget jeg kan ændre, så længere er den egentligt ikke...

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 20:27

Nordsig skrev:Har du din USB stick med Windows i inden du går i bios (altså inden du tænder maskinen). Det er en af de fejl jeg selv har laver, at jeg først satte den i når jeg fik valget mellem de forskellige boot muligheder.

Ærgeligt at høre at du giver op, men held og lykke med Windows.

Ja jeg havde den i hele tiden :-(

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Claus Henriksen » 16. maj 2014, 21:20

UbuntuNewbie89 skrev:Jeg har lige spurgt min kammerat som har forsøgt at hjælpe mig over Facebook, og efter han fik af vide at den var født med W8 forstod han meget bedre hvorfor lortet ikke vil virke :-/
Vidste jo ikke det var en faktor, så havde slet ikke nævnt det :-(
Men jeg har købt et eksternt CDrom drev over eBay som kommer om et par dage, og det skulle vidst kunne gøre det...

Men tak for jeres svar :-)
Og tak for alt den hjælp i har givet mig i starten af dette lille "eventyr" eller mareridt lol...
Ubuntu er åbenbart ikke for alle ;-)

Ja vi ved jo stadig ikke hvad dit VB mareridt består i. Men god vind fremover i studiet. Og godt forsøgt.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Claus Henriksen » 16. maj 2014, 21:24

UbuntuNewbie89 skrev:
AJenbo skrev:Ville være fint hvis du gade udpege noge af de problemer du har i office. Du må meget undskylde men du virker ikke som ekspert på området så jeg ser det mere som at det er din antagelse at det har noget med virtualbox at gøre.

F.eks kan jeg ikke lave ord søgninger i word, jeg kan heller ikke brevflette... Resten kan jeg ikke huske, jeg kan bare huske jeg tit er blevet mødt med en besked om at den funktion ikke virkede som jeg forsøgte at bruge...
I Excel kan jeg ikke huske præcis hvilke problemer jeg havde... Men det var nogle formler som den sagde ikke kunne bruges, på trods af at jeg gjorde som beskrevet i bogen og eller på tavlen...
Jeg er ikke ekspert nej, men når lortet virker på min stationære skal man sku ikke være Einstein for at regne ud at det må have noget med VB at gøre...

Kan meget usandsynligt være et VB problem.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf eyvind » 20. maj 2014, 21:55

Hvis du har en win 7 CD/DVD kan du for små penge købe et eksternt CD/DVD drev og installere din win7
For at slette partitioner på harddisken og oprette /aktivere en partition C: kan du med fordel bruge en CD med ubuntu som har det et af de bedste partitionsværktøjer indbygget - det gøres i Live tilstand.

Da du er på vej væk fra Linux og LibreOffice ( libre og open Office læser / skriver / gemmer som .......win 97-2000-XP filer)
Et sted du evt. kan få hjælp er http://www.kandu.dk

Ps. F12 kunne evt. give dig et bootvalg under opstart, præcis efter bios præsentation.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster