Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 14:59

Ok nu har jeg siden januar ikke haft andet end besværligheder med Ubuntu, og det gør det sværere for mig at passe mine studier når der konstant dukker et problem op...
Så nu vil jeg gerne tilbage til W7!
Jeg har intet cdrom drev, så jeg har fået W7 på en bootstick som er blevet testet...
Men når jeg går ind i BIOS via F2 på min PC så får jeg valget mellem tre forskellige USB'er
FDD USB
HDD USB
og CDrom USB
Jeg har prøvet med alle tre slags, men den vil bare ikke starte fra USB nøglen!
Den bliver ved med at gå ind til det krypterings password jeg satte da den blev sat op...
Hvad gør jeg?! Seriøst er ved at blive vanvittig!

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. maj 2014, 16:26

Har du stadig ubuntu på maskinen?
Hvordan er USB'en formatteret?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 16:31

Jep, jeg har ikke slettet Ubuntu, det tør jeg slet ikke når den ikke vil boote fra USBen :-(

Har ingen anelse om hvordan den er formateret, en ven gav mig den...
Men han har testet den på en af hans gamle PC'er der alligevel skulle formateres, så han ved at den virker :(

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. maj 2014, 16:55

Så synes jeg du skulle sætte den i og se efter!
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. maj 2014, 17:05

Jeg må indrømme , at jeg er lidt forvirret. Du udtrykker mistet tillid til Ubuntu som styresystem, fordi du ikke oplever andet end problemer.

Jeg har set dine tråde igennem, som alle (3 tror jeg) på nær denne er markeret som løst. Hvilket jeg tolker, som at de problemer du har haft er blevet løst. Du må vel forvente, at når du skifter styresystem, går der et stykke tid med tilvænning.

Jeg har selv på et tidspunkt sprunget fra Windows til Ubuntu og har da også oplevet en del tilvænning, men aldrig fortrudt det. Men valget er selvfølgelig dit. I afgrundsdyb undren.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 17:14

Jeg ved ikke hvad du mener med at jeg skal tjekke efter, jeg har kigget på den på min stationære, men det ligner bare ganske almindelige boot filer...

Ja alle de problemer jeg har haft er blevet løst, af dem som jeg har delt herinde...
Efter jeg installerede VirtualBox for at kører W7 så har jeg konstant oplevet at den er gået i "frys" tilstand, og at jeg har været nødt til at trykke på sluk knappen, hvilket jo aldrig er en god ting...
Den er også gået i "frys" selvom jeg ikke har kørt VirtualBox...
Et hav af funktioner i Office pakken virker ikke pga at VirtualBox åbenbart ikke kan finde ud af det hele...
Tastaturet skal jeg konstant konfigurere, selvom at der står den bruger det danske tastatur, er jeg nødt til at fra vælge det for derefter at til vælge igen, hvilket er en lille ting i forhold til de andre ja, men det er yderst frustrerende at blive ved med...

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. maj 2014, 17:50

Højreklik - egenskaber - formatteret som?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Claus Henriksen » 16. maj 2014, 18:24

Du startede i sin tid med at køre Windows 8 over med Ubuntu. Det var dengang af ideologiske grunde. Men du vil stadig køre Window office og Windows 7. Det gør du så gennem VirtualBox og du mener dette er skyld i at Windows office fejler? Hvad får dig til at tro dette?
Du havde selv startet med at slette Window partitionerne og bad derefter os/mig om hjælp, fordi du alligevel ikke kunne installere Ubuntu selv. Nu vil du have Windows tilbage med vores hjælp. Lidt pinligt for begge parter, men sådan går det nogle gange :cry:
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 18:29

Klaus Rasmussen skrev:Højreklik - egenskaber - formatteret som?

Ved ikke om det er det rigtige, men der står noget der hedder NTFS?

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 18:32

Claus Henriksen skrev:Du startede i sin tid med at køre Windows 8 over med Ubuntu. Det var dengang af ideologiske grunde. Men du vil stadig køre Window office og Windows 7. Det gør du så gennem VirtualBox og du mener dette er skyld i at Windows office fejler? Hvad får dig til at tro dette?
Du havde selv startet med at slette Window partitionerne og bad derefter os/mig om hjælp, fordi du alligevel ikke kunne installere Ubuntu selv. Nu vil du have Windows tilbage med vores hjælp. Lidt pinligt for begge parter, men sådan går det nogle gange :cry:

Kom til at trykke på fluebenet :-S
Ja du har helt ret det er meget pinligt, især for mig synes jeg....
Grunden til at jeg er sikker på at VB er skyld i at Office ikke virker er fordi at jeg ved at den virker da jeg har den på min anden PC også...

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf Christian.Arvai » 16. maj 2014, 18:39

Jeg har fjernet fluebenet nu :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf AJenbo » 16. maj 2014, 18:46

Virtualbox driverne indlæses stadig selv om du ikke køre programmet og de er kente for at gøre visse systemer ustabile. Du kan eventuelt prøve med en anden virtuel maskine så som vmware player (hurtigst) eller qemu (Stabil).

At der er ting i din office under windows der ikke fungere tror jeg absolut ikke har noget med Virtualbox at gøre, ved mindre du tænker på at få adgang til mapper og printer som ligger uden for den virtuelle maskine. Er der bestemte forhold der tvinger dig til stadig at bruge ms office? Det er jo ikke praktisk at skulle køre to styre systemer så måske du skulle se om ikke du kan benytte libreoffice i stedet.

Måske er din windows 7 usb sat op til at kunne startes i bios tilstan hvilket de fleste ældre maskiner kommer med, med da din maskine vist er født med windows 8 er det nok en uefi og så skal du sørge for at usben er lavet til at kunne startes på den måde eller sætte din maskine i en bios kompatible tilstand.

Hvis dit tastatur i ubuntu skifter til engelsk har du så prøvet at fjerne muligheden for at vælge engelsk tastatur og slået genvejen fra?

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 19:15

Christian.Arvai skrev:Jeg har fjernet fluebenet nu :)

Tak :-)

UbuntuNewbie89
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. jan 2014, 19:49

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf UbuntuNewbie89 » 16. maj 2014, 19:29

AJenbo skrev:Virtualbox driverne indlæses stadig selv om du ikke køre programmet og de er kente for at gøre visse systemer ustabile. Du kan eventuelt prøve med en anden virtuel maskine så som vmware player (hurtigst) eller qemu (Stabil).

At der er ting i din office under windows der ikke fungere tror jeg absolut ikke har noget med Virtualbox at gøre, ved mindre du tænker på at få adgang til mapper og printer som ligger uden for den virtuelle maskine. Er der bestemte forhold der tvinger dig til stadig at bruge ms office? Det er jo ikke praktisk at skulle køre to styre systemer så måske du skulle se om ikke du kan benytte libreoffice i stedet.

Måske er din windows 7 usb sat op til at kunne startes i bios tilstan hvilket de fleste ældre maskiner kommer med, med da din maskine vist er født med windows 8 er det nok en uefi og så skal du sørge for at usben er lavet til at kunne startes på den måde eller sætte din maskine i en bios kompatible tilstand.

Hvis dit tastatur i ubuntu skifter til engelsk har du så prøvet at fjerne muligheden for at vælge engelsk tastatur og slået genvejen fra?

Som sagt så ved jeg at det er VB der er skyld i det, fordi den Office pakke jeg har på min bærebar er den helt samme på min stationære, og der kan jeg alt...
Jeg har givet op med Ubuntu, jeg skal bare have W7 nu så det er formålsløst at prøve en ny virtuel maskine...
Ja de kræver det på skolen :-( Og vores lærebøger i IT er skrevet kun til MS Office.... Ellers havde jeg brugt Libre og slet ikke haft brug for det virtuelle maskine... Jeg bruger dog Libre for at spare tid hvis det kun handler om notater...

Jeg har lige spurgt min kammerat som har forsøgt at hjælpe mig over Facebook, og efter han fik af vide at den var født med W8 forstod han meget bedre hvorfor lortet ikke vil virke :-/
Vidste jo ikke det var en faktor, så havde slet ikke nævnt det :-(
Men jeg har købt et eksternt CDrom drev over eBay som kommer om et par dage, og det skulle vidst kunne gøre det...

Men tak for jeres svar :-)
Og tak for alt den hjælp i har givet mig i starten af dette lille "eventyr" eller mareridt lol...
Ubuntu er åbenbart ikke for alle ;-)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Geninstallering af W7, jeg har brug for hjælp!

Indlægaf AJenbo » 16. maj 2014, 19:36

Ville være fint hvis du gade udpege noge af de problemer du har i office. Du må meget undskylde men du virker ikke som ekspert på området så jeg ser det mere som at det er din antagelse at det har noget med virtualbox at gøre.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster