Zorin OS .RPM fil Emnet er løst

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 3. mar 2012, 17:41

Hej jeg vil gerne høre om der er nogle der ved hvordan man installerer en .RPM fil.

Tak på forhånd :D

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf zob » 3. mar 2012, 18:19

Først skal du lige sikre dig at du er 100% sikker på at der ikke er en deb-fil et sted, eller den allerede ligger i software-centret, eller at der måske findes en PPA du kan installere fra. Hvis du ikke finder noget af dette, så læs videre.

Du skal bruge et lille program der hedder alien. Se løsningen her:
https://help.ubuntu.com/community/RPM/AlienHowto

Nå ja, det er vel egentlig det. Held og lykke.

minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 3. mar 2012, 18:43

Hej Zob, jeg har set om der er en .deb fil og det er der, men den kan jeg ikke installerer og jeg kan heller ikke installerer .rpm filen. Hjælp. :(

Det er det her jeg vil instalerer: avast! antivirus http://www.avast.com/en-dk/linux-home-edition

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf Christian.Arvai » 3. mar 2012, 19:07

Er der en speciel grund til at du vil scanne for virus ? . Som sådan scannes der kun for "Windovs-virus" med dette program. Dette kan dog være nyttigt, hvis man f.eks. har dualboot.

Jeg prøver lige at fange Blfriis, da han ved mere om Zorin, end jeg selv gør.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 3. mar 2012, 19:10

christian.arvai skrev:Er der en speciel grund til at du vil scanne for virus ? . Som sådan scannes der kun for "Windovs-virus" med dette program. Dette kan dog være nyttigt, hvis man f.eks. har dualboot.

Jeg prøver lige at fange Blfriis, da han ved mere om Zorin, end jeg selv gør.

Nej der er ikke nogle speciel grund til det men jeg kunne bare godt tænke mig et anti virus program. :D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf Christian.Arvai » 3. mar 2012, 19:14

Jeg kan desværre ikke hjælpe mere, da jeg har Ubuntu på mine pc'er, men jeg har lige skrevet til Blfriis, både på PB og IRC, så mon ikke at han ser det, og kigger forbi tråden :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 3. mar 2012, 19:16

christian.arvai skrev:Jeg kan desværre ikke hjælpe mere, da jeg har Ubuntu på mine pc'er, men jeg har lige skrevet til Blfriis, både på PB og IRC, så mon ikke at han ser det, og kigger forbi tråden :)

Tak for forsøget. :D

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Zorin OS .RPM fil  Emnet er løst

Indlægaf zob » 3. mar 2012, 19:24

Jeg skal lige være sikker på ,at du forstår, at du IKKE kan bruge det antivirus-program til at undgå at få virus, da det scanner for virus som kun "fungerer" på en windows computer.

Til gengæld tør jeg godt garantere at du ikke får virus så længe du kører linux (som Zorin jo også er). Så med mindre du vil sidde at scanne filer for vira du i hvert fald ikke selv kan blive ramt af, så glem alt om antivirusprogrammer.

Når det så er sagt burde du kunne installere deb-filen med et dobbeltklik, alt andet ville være mærkeligt. Men det kan godt være vi lige skal vente til der kommer en der rent faktisk har prøvet Zorin.

minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 3. mar 2012, 19:27

zob skrev:Jeg skal lige være sikker på ,at du forstår, at du IKKE kan bruge det antivirus-program til at undgå at få virus, da det scanner for virus som kun "fungerer" på en windows computer.

Til gengæld tør jeg godt garantere at du ikke får virus så længe du kører linux (som Zorin jo også er). Så med mindre du vil sidde at scanne filer for vira du i hvert fald ikke selv kan blive ramt af, så glem alt om antivirusprogrammer.

Når det så er sagt burde du kunne installere deb-filen med et dobbeltklik, alt andet ville være mærkeligt. Men det kan godt være vi lige skal vente til der kommer en der rent faktisk har prøvet Zorin.

Ja jeg ved godt at der ikke rigtig findes noget virus til linux. Det kan godt være jeg bare skal droppe det.

TAK :D

Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf Blfriis » 3. mar 2012, 19:53

Hej jeg køre Zorin og har prøvet avast, men efter hver genstart skal der leges lidt https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=13391&p=85688&hilit=avast#p85688 men igen så ville jeg nok overveje om det var nødvendigt med antivirus.. du kan evt også prøve at installere '' clam antivirus '' fra softwarercenteret..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf AJenbo » 5. mar 2012, 15:14

minialta skrev:Hej Zob, jeg har set om der er en .deb fil og det er der, men den kan jeg ikke installerer og jeg kan heller ikke installerer .rpm filen. Hjælp. :(

Hvis du skal have hjælp til at løse problemet vil det nok hjælpe hvis du beskriver hvad der gør du ikke kan installere det, hvor lang kommer du og får du en fejl?

kok
Indlæg: 151
Tilmeldt: 30. apr 2009, 16:28
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf kok » 6. mar 2012, 08:27

http://www.avast.com/es-ww/linux-home-edition prøv lige det her link- der ligger en deb. som formodentlig kan bruges

minialta
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. feb 2011, 23:43
IRC nickname: minialta

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf minialta » 6. mar 2012, 18:13

kok skrev:http://www.avast.com/es-ww/linux-home-edition prøv lige det her link- der ligger en deb. som formodentlig kan bruges

Får en fejl: Forkert arkitektur "i386" :( tror det er fordi jeg har x64 :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Zorin OS .RPM fil

Indlægaf AJenbo » 7. mar 2012, 11:56

Ja det er præcis det der er galt. I 11.10 burde det fungere uden de store problemer, men ellers kan du tvinge installationen igennem http://shibuvarkala.blogspot.com/2010/03/how-to-install-32bit-deb-applications.html

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster