gmplayer og skins på Debian

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

gmplayer og skins på Debian

Indlægaf NickyThomassen » 3. feb 2012, 14:06

I nogle år har jeg brugt debian-multimedie i forbindelse med min Debian stable, men softwaren i arkivet har (i min mening) ikke virket ordentligt efter de sidste to opdateringer. Folkene bag både x264 projektet og mplayer + ffmpeg-projektet har gjort det utroligt nemt selv at bygge fra kildefilerne, og alt andet end gmplayer virker rigtig godt igen.

Det er nu ikke engang fordi jeg plejer at bruge gmplayer, men det irriterer mig at den ikke virker, når jeg nu både kunne bygge x264, ffmpeg og mplayer uden problemer :)

Jeg byggede den med
./configure --enable-gui

Ifølge manualen kan der både ligges skins i ~/.mplayer/skins og i /usr/local/share/mplayer/skins (eller /usr/share/mplayer/skins alt efter hvor man installerede). Jeg har prøvet at ligge skins begge steder, både med deres navn som mappenavn, eller med "default" som mappenavn. Ligemeget hvad får jeg
MPlayer SVN-r34646-4.3.5 (C) 2000-2012 MPlayer Team


MPlayer interrupted by signal 11 in module: unknown
...

Hvis jeg helt fjerner alle skins, så kommer der i stedet for et lille vindue frem, som brokker sig over at skinet "default" ikke findes. Jeg har også prøvet at definere et andet skins end standard i ~/.mplayer/config, men det crasher også gmplayer. 2 skins udover standard har jeg prøvet med.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster