PC-BSD 9.0 Isotope edition er udgivet Emnet er løst

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

PC-BSD 9.0 Isotope edition er udgivet  Emnet er løst

Indlægaf lath » 14. jan 2012, 17:36

PC-BSD er udgivet i en ny udgave.

Den nye udgave er i version 9.0 Isotope Edition.
Du kan se mere her: http://www.pcbsd.org/

Tidligere (i version 8.2 og tidligere) var den kun med en KDE desktop, men der er kommet flere desktops til.
Desktop kan du læse om i PC-BSD 9.0 manualen på: ftp://ftp.pcbsd.org/pub/handbook/9.0/handbook_en_ver9.0.html#__RefHeading__3692_904698251

Følgende desktops kan installeres.
  • Supporteret (Læs kommentar 1):
    • KDE4
    • GNOME 2 (i nyere Ubuntu'er kaldet Ubuntu Classic)
    • LXDE
    • XFCE4
  • Ikke supporteret (Læs kommenrtar 2):
    • Awesome
    • Fluxbox (altid installeret, installeres automatisk)
    • FVWM
    • IceWM
    • Openbox
    • ScrotWM
    • Window Maker

Kommentarer:
  • Kommentar 1: Supporteret betyder at alle PC-BSD værktøjerne er integret i desktop miljøet, altså at der er et grafisk/GUI program for hvert PC-BSD værktøj.
  • kommentar 2: Ikke supporteret betyder at en sådan desktop er beregnet for mere avancerede brugere, som er parate til at bruge terminalen. PC-BSD værktøjerne vil virke i sådan en dektop, men brugeren kan blive nødt til manuelt at starte nogle værktøjer fra Terminalen, hvis de ikke er til stede på desktoppen som et program-ikon, eller er i desktoppens program menu.

PC-BSD 9.0 Isotope Edition PDF manual på engelsk: ftp://ftp.pcbsd.org/pub/handbook/9.0/handbook_en_ver9.0.pdf

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: PC-BSD 9.0 Isotope edition er udgivet

Indlægaf lath » 14. jan 2012, 17:45

Jeg glemte lige at fortælle at jeg installerer PC-BSD 9.0 som mit produktionssystem. Altså Ubuntu ryger ud af mine desktop maskiner.

Jeg er mildt sagt træt af Canonicals lidt for sjove ideer om Ubuntu. YMMV - og det er også ok, vi skal ikke være enige om alt.

Den eneste Ubuntu jeghar tilbage er Lubuntu 12.04 på min Eee netbook - virker fint, og er ,eget hurtig med dens 1 core Atom 1,6 GHZ processor og omkring 900 MB RAM, når graikkortet har ædt sin andel RAM.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: PC-BSD 9.0 Isotope edition er udgivet

Indlægaf Claus Henriksen » 22. jan 2012, 23:13

Lubuntu er cool. Hvorfor 12.04 og ikke 11.10?
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: PC-BSD 9.0 Isotope edition er udgivet

Indlægaf lath » 23. jan 2012, 17:59

ubuntuuser42 skrev:Lubuntu er cool. Hvorfor 12.04 og ikke 11.10?


Det var en typo. Jeg har Lubuntu 11.10 og opgraderer til Lubuntu 12.04 LTS* på netbooken, som jeg så har tænkt mig ikke at opgradere før næste LTS* er udkommet.

*: men den sædvanlige ventetid på et par måneder så de værste bugs er ude.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster