Android x86 - Android på din PC

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Android x86 - Android på din PC

Indlægaf lath » 23. okt 2011, 11:25

Ja, det er rigtigt man kan køre Android på sin PC.

Forord
Jeg har i et stykke tid luret på om jeg skulle ud og shoppe en Tablet, men det er jo en klat penge, og jeg synes at min netbook gør jobbet bedre.

I min søgen kom jeg til at søge på google med søgeteksten android +x86
og jeg får den her leveret:
http://www.android-x86.org/
Android-x86 Project - Run Android on Your PC

This is a project to port Android open source project to x86 platform, formerly known as "patch hosting for android x86 support". The original plan is to host different patches for android x86 support from open source community. A few months after we created the project, we found out that we could do much more than just hosting patches. So we decide to create our code base to provide support on different x86 platforms, and set up a git server to host it.

This is an open source project licensed under Apache Public License 2.0.


Hvis man har VirtualBox installeret, så kan du i praksis køre både Ubuntu samtidigt med at du kører en Android inde i Ubuntu.
VirtualBox + Android: http://www.android-x86.org/documents/virtualboxhowto der beskriver hvordan man kører Live System udgaven af Android fra eeepc.iso filen.

Det kan du også gøre med QEMU
http://www.android-x86.org/documents/qemuhowto
Bemærk at der står at den som standard bruger KVM-QEMU, og hvis du ikke har de rigtige rettigheder til KVM går det meget langsomt. Kan du ikke få rettighederne til at makke ret, så brug i stedet QEMU uden KVM - kig i pakke arkiverne.
Bruger du QEMU så husk at forhindre at Android går i suspend tilstand, for der er pt en fejl der gør at den ikke kan komme ud af den tilstand igen:
det ændres inde i Android : Setting -> Sound & display -> Screen timeout <-- sættes til Never.

Jeg overvejer at prøve den første i VirtualBox eller QEMU+KVM/QEMU-KVM, og så senere få fat i et passende stort SDHC kort som fint læses af min (Eee) netbook. Den kan så dualboote imellem Lubuntu og Android ved at jeg via BIOS vælger at starte Android via F12 tast, når maskinen starter op i BIOS.

Der er iøvrigt nogle fine screenshots her: http://www.android-x86.org/screenshot
Et Eksempel:
Billede

HUSK at kigge på deres website først: Jeg svarer ikke på indlæg, hvor det er indlysende at du ikke gider selv at gøre en indsats for at finde informationen. Det kan så være at andre gerne vil.

Android 2.2 på min netbook. Yeah. Så mangler vi lige at få den nye Android 4.0 ind - det tager nok en rum tid.
AFAIK så kan man vist også fint installere de værktøjer man bruger som softwareudvikler, og så starte Android Emulatoren - hvis emulatoren er langsom så nedsæt skærmarealet = antal pixels Android emulatoren skal opdatere.

/Lars

Jeg har flere goodies, jeg har fundet et værktøj der kan samle flere iso på en USB disk, man kan så vælge imellem dem, værktøjet er også supernemt at bruge i bonus.

Mere om det i næste uge i Guides sektionen.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf Peter K » 23. okt 2011, 16:27

Du kan installere Android på pc og

i virtualbox . Men hvad skal du bruge det til ? Hvad er formålet -
jeg spør - fordi jeg umiddelbart ikke kan se nogen nytteværdi.

Sådan som jeg ser det, installerer du et mindre åbent system for et mere åbent(linux)
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf lath » 24. okt 2011, 05:18

Peter K skrev:Du kan installere Android på pc og

i virtualbox . Men hvad skal du bruge det til ? Hvad er formålet -
jeg spør - fordi jeg umiddelbart ikke kan se nogen nytteværdi.

Sådan som jeg ser det, installerer du et mindre åbent system for et mere åbent(linux)


Android skal ikke erstatte noget - det skal være et supplement - så der er ikke tale om "et mindre åbent system" vs "mere åbent system".

Med Android x86 kan jeg i bonus lave min egen custum Linux kerne med naturligvis Googles Android patches - det kan jeg ikke med en Android Tablet, eller en Android smartphone.

Jeg vil primært spille Angry Birds - uden at det koster alt for meget. Man kan få Angry Birds som et program - men kun til Windows, og jeg har ikke fået det til at virke med Wine endnu.

Så derfor!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf thomasjohansen » 24. okt 2011, 08:47

but why.... så man kan installere apps fra android market.


Skal prøves.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf AJenbo » 24. okt 2011, 13:42

Angry birds fåres også til Chrom og Chromium: http://chrome.angrybirds.com/

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf thomasjohansen » 17. nov 2011, 21:31

prøvede lige en liveUSB af android 2.2 på min eeetop. Android er som bygget til den, nu når den har touch...... Men hvorfor pokker har google valgt at man ikke må have android market! det er kun kun for licenserede producenter. øv.


nå men vil nok prøve at installere den på et tidspunkt. og se om jeg kan få nogle af de apps på som jeg kunne bruge på denne eeetop. Især en dlna klient.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Android x86 - Android på din PC

Indlægaf thj01 » 18. nov 2011, 10:41

Spørgsmål - efter at have siddet og bøvlet med det.

1. Netværk virker ikke hvis man installerer den - hvordan konfigurerer man det

2. er der andre fil editors en vi med på android

3 dansk tastetur.

Jeg har fulgt vejledningen på http://www.android-x86.org/documents/virtualboxhowto og den virker fint - på nær ovenstående.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster