Bodhi Linux video review

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.

Se videoen og bedøm den: Er du interesseret i køre Bodhi Linux?

Ja
2
20%
Muligvis, mest Ja
6
60%
Muligvis, mest Nej
2
20%
Nej
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 10

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 16. aug 2011, 22:57

Her er et video review af Bodhi Linux:

http://www.youtube.com/watch?v=zew22fRREQ0

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf buddig » 16. aug 2011, 23:58

Ser rigtig spændende ud, jeg har lige downloadet det, en iso fil på 382 MB.
Det skal prøves på et SD kort og på min gamle pocket PC. :)
Den var ellers på vej ud, men nu vil jeg lige prøve, om den kan køre Linux
inden den går videre...
Henning

Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf Blfriis » 17. aug 2011, 00:06

Ser da fin ud.. har lige fået et gammelt tårn hjem fra en som har fået en bærbar.. så det skal da afprøves når jeg får tid :)
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 17. aug 2011, 00:23

Jeg bemærker lige at Bodhi Linux 1.2.0 lige er på trapperne.

Det er en vedligeholdelsesudgave. Det er nemlig sådan at ISOen for Bodhi Linux opdateres med ny software, blandet andet kommer 1.2.0 med Linux 3.x kernen (Linux 3.1 er snart færdig).

Jeg kan ikke skrive noget om hvornår den kommer, det afhænger af hvor meget Jeff Hoogland, head developer, har at lave IRL.

/Lars, som er Bodhi Linux software udvikler

IRL: In real life

Edit: typos rettet
Senest rettet af lath 17. aug 2011, 01:16, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2011, 00:36

splitter bodhi helt fra ubuntu for fremtiden eller vil fremtidige udgaver basere sig på fremtidige LTS udgaver?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2011, 00:52

Jeg lage i øvrigt mærke til at der en en hel del ikoner og vist og markøre der er løftet fra Mac OS, der det lovligt eller?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 17. aug 2011, 01:14

AJenbo skrev:splitter bodhi helt fra ubuntu for fremtiden eller vil fremtidige udgaver basere sig på fremtidige LTS udgaver?

Jeg lage i øvrigt mærke til at der en en hel del ikoner og vist og markøre der er løftet fra Mac OS, der det lovligt eller?

Vi holder os til til LTSere, såvidt jeg ved. Bodhi Linux 2.0.0 baserer sig på Ubuntu 12.04 LTS, og 2.0.0 udkommer omkrig juli 2012, fordi Canonical bruger nogen tid på at fange bugs i en ny udgivelse af Ubuntu.

Bodhi Linux for ARM maskiner er baseret på Debian Stable.
Det er muligt at Jeff skifter til Debian, det afhænger af hvad Canonical gør ved ubuntu i fremtiden. Vi skal i alle tilfælde
have lavet en grafisk installer baseret på EFl, med funktionalitet som Ubiquity (Ubuntus install program).
jeg er pt den eneste der rigtigt laver software baeret på EFL, så det skal ikke undre mig at jeg ud over at lave en editor i EFL, også har "vundet" udviklingen af installeren. Det bliver nu sikkert sjovt nok at lave en installer til et (Linux baseret) styresystem.

AFAIK:
Temaet er Open Source, og markøren er fra Es barndom, så det er måske mere Apple der har kopiere E end omvendt (E var BSD licenseret, så det er ok. Idag er der både BSD, GPL, og LGPL licenseret kode/temaer etc)

Eller du kan spørge devilhorns, som er med i core teamet på #e, og/eller #edevelop kanalerne på freenode, IRC.

/Lars

Lidt ekstra:
På distro watch er vi en distro der bliver mere og mere populær. Jeff har udtalt at han tror at Bodhi Linux sikkert har ramt en niche.
Bodhilinux er pt #21 på distowatch, da jeg joinede Bodhi Linux var den ca 54, hvis jeg husker rigtig. Af forum medlemmer, så var jeg nr 526, den 22. juni 2011, da jeg joinede Bodhi Linux på deres forum. I dag er vi over 1000 brugere på forum.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2011, 02:27

Det tvivler jeg nu lidt på eftersom desktop ikonet faktisk har standart baggrundsbilledet fra Mac OS X 10.3 (2003) i sig. Jeg siger ikke at Bodhi har været ud og nappe ikoner, men de har nok været rigelig ukritiske overfor den ikonpakke de har valgt.

Jeg arbejder ikke længere der hvor de hade Mac maskiner, så det her bliver lige en samling billeder fra hvad jeg kunne finde via google.

System indstillinger:
Billede

Modem dialer ikonet:
Billede

Papirkurven:
Billede

Hjemmemappe ikon
Billede

Billed/pdf ikon
Billede

Skrivebord
Billede

Tekstfil ikon
Billede

Systemfil (Lego) ikonet:
Billede

Inetnet ikonet:
Billede

Ikonet til mapper ligener også en sort udgave af det i Windows 7
Billede

Mac OS X mus:
Billede

Den anden markør jeg genkender mener jeg er fra Internet Explorer (5-5.23) til Mac, men da den efterhånden er uddød er detsværet at finde et billed.

Settings ikonet er jeg også sikker på kommer fra en ikke helt ny udgave af Mac OS X, men jeg kan desværre heller ikke finde det.

Her er også Apples licens for ikoner og logoer:
http://www.apple.com/legal/trademark/guidelinesfor3rdparties.html

2. Apple Logo and Apple-owned Graphic Symbols: You may not use the Apple Logo or any other Apple-owned graphic symbol, logo, or icon on or in connection with web sites, products, packaging, manuals, promotional/advertising materials, or for any other purpose except pursuant to an express written trademark license from Apple, such as a reseller agreement.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 17. aug 2011, 02:37

Jeg må bede dig om diskutere ophavsret med upstream. Bodhi Linux er downstream. Vi bruger bare E.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2011, 02:50

Så vidt jeg kan se bruger Bodhi ikke standart ikonerne for Enlightenment. Da jeg ikke er Apple gider jeg ikke bruge alt for lang tid på problemet, men Bodhi distribuere jo disse ikoner, uanset hvor de har dem fra, så problemet på da på virke jer på den ene eller anden måde. Kan du ikke videre sende linket til forum tråde til dem der står for valg af ikonsætteti Bodhi, eller dem i har det fra. Jeg kender ikke kilden og du har betydeligt bedre muligheder for at komme videre med det.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 17. aug 2011, 03:56

AJenbo skrev:Så vidt jeg kan se bruger Bodhi ikke standart ikonerne for Enlightenment. Da jeg ikke er Apple gider jeg ikke bruge alt for lang tid på problemet, men Bodhi distribuere jo disse ikoner, uanset hvor de har dem fra, så problemet på da på virke jer på den ene eller anden måde. Kan du ikke videre sende linket til forum tråde til dem der står for valg af ikonsætteti Bodhi, eller dem i har det fra. Jeg kender ikke kilden og du har betydeligt bedre muligheder for at komme videre med det.


Jo, det kan jeg godt.

Jeg senderJeff en PM i Bodhis forum. Det er ham der laver ISOerne, så det er også ham det går ud over hvis ikke han overholder DMCA (Digital Rights Millinium Act) i US, hvor han bor.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2011, 04:04

Super det lyder som den rigtige løsning for alle parter :)

Svante
Indlæg: 606
Tilmeldt: 16. dec 2006, 14:25
Geografisk sted: Bornholm

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf Svante » 17. aug 2011, 10:39

Den ser interessant ud. Den vil jeg prøve i aften :D
Jeg er ude efter en god letvægt distro, som læner sig op ad Ubuntu.
Har testet både Xubuntu og Lubuntu indtil videre...

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf Kurt Christensen » 17. aug 2011, 11:58

er en sådan specielt velegnet til at køre på usb?
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bodhi Linux video review

Indlægaf lath » 17. aug 2011, 17:50

How to be me skrev:er en sådan specielt velegnet til at køre på usb?


specielt?

Alle Ubuntu desktop distroer og dens varianter kan uden undtagelse køre som et live system. Når du laver USBen, så husk at lave den sådan at du kan sætter noget plads af til dokumenter.

Vigtigt 1:
Ubuntus "Oprettelse af startdisk", usb-creator-gtk kopierer syslinux med en fejl. Ved boot af Bodhi Linux 1.1.0 fra USB får du en fejlmeddelelse. Løsningen er at du skal så skrive live, og trykke på enter tasten for at starte op. Kopierer du ISOen til en CD virker den fint.

Vigtigt 2:
En anden ting: Dansk tastatur layout kommer ikke med fra installationsprogrammet Ubiquity (Ubuntus installations program)
Du fikser det sådan at du efter hver boot/reboot (det kan indstilles til at køre automatisk) kører denne kommando:

Kode: Vælg alt

setxkbmap dk


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster