tiden går og klokken slår - i en forkert tidzone

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
senior_x
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2011, 13:53

tiden går og klokken slår - i en forkert tidzone

Indlægaf senior_x » 30. jul 2011, 20:09

Hej Forum
jeg installerede DEBIAN 6.0 (amd64) for et par uger siden, og alt er vel, på nær den ting, at tiden angives som amerikansk EST (jeg har selv valgt det under installationen, iøvrigt har jeg valgt:location: Danmark; locale og sprog: en_US.) Havde tænkt mig at rette det her efter installationen, men er stødt på problemer.
NTP server er installeret, og giver en præcis tid, blot 6 hele timer(=zoneindstillingen) forkert.
Når jeg sætter tiden manuelt, virker det sessionen ud, men EST tiden kommer tilbage ved GENSTART. Jeg checkede at variablen TZ (TIMEZONE) ikke var sat, jeg satte den så til nøjagtig den værdi, som kan findes i tidsdatabasen under ../zoneinfo/Europe for Copenhagen: CET-1CEST,M3.5.0,M10.5.0/3
(efter det første komma er det sommertidsformatet som angives).
Men det hjælper ikke, tiden indstilles åbenbart efter at TZ variablen er indlæst, eller også før det (og TZ ignoreres). Har nogen et tip? (jeg vil helst undgå total nyinstallation, forstås...)
mvh og tak for mange gode tips i jeres forum
senioren

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: tiden går og klokken slår - i en forkert tidzone

Indlægaf NickyThomassen » 30. jul 2011, 21:15

Hej senior_x og velkommen til forum
Selvom Debian er vores fælles moder, er det alligevel en distribution i sig selv. Jeg har derfor rykket dit spørgsmål ind i "Off-Topic>Andre Systemer", hvor det hører til.

Hilsen Nicky

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster