At blive fundet med bing.com søgemaskine

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf Finn Bjerke » 23. jun 2011, 17:03

Jeg ønsker at folk finder mit site via google, og det går faktisk fint. Med bing er det en anden sag. Jeg bor i Norge hvor flere nu bruger bing.com. Måske skyldes det at bing er del af explorer eller en "add on" til Firefox. Jeg er ikke sikker på grunden

1. med google.no giver søgeordene "fredrikstad psykolog" mit site en fin placering, det glæder jeg mig over.
2. Hvordan mon jeg nu får optimeret mit site til bing.com søgealgoritme ?


Er der nogen som mere generelt ved om Google har seriøse konkurrenter ? Jeg tror at google.no / google.com har 80-90% af markedet, men det kan jo ændres navnlig med add-ons som installerer ting folk måske ikke tænker over.
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf AJenbo » 23. jun 2011, 17:49

Hej Finn

Vi har lige fået et nyt under forum det denne slags spørgsmål, så der flytter jeg den lige hen :)

Bing virker ikke til at være særlig god til ikke amerikanske søgninger. De er nok den største konkurent til Google men de er ikke oppe at trække særlig mange %, det er rigtig at de starter som standarden i IE, og underligt nok at Google ikke gidet at lave en søge tilføjelse (virker både med IE, Opera og Firefox og på alle systemer), selv om de hade gang i noget med en uhyggelig exe file lige da IE7 udkom. Dog ender folk ofte meget hurtig med at installere noget der ændre deres søge maskine til google (google sponsorer programmer der gør dette) eller folk skifter deres start side til google.com.

Hvis du ellers har gode tekster, pæn kode, det sitemap og en robots.txt der peger til den er der ikke så meget mere du kan gøre for at få din side højere op. Det handler mest af alt om at være relevant og have links til sin side ude fra.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf Finn Bjerke » 23. jun 2011, 23:46

tak for god informaion, jeg har haft succes med at mit site er knyttet til byen jeg arbejder i. Jeg tror de kobler google maps og professioner op mod hinanden, dvs "blikkenslager Randers" der vil google finde de som er cnetrlat i byen randers dvs efter postnummer o lign. jeg er "psykolog fredrikstad" på google.no det funker fint

Det er jo et meget spændnede kapitel de der søgningskriterier, jeg har mit site linket til fra mange steder nu jeg tænker over det. Bing.com virker lidt underlig på mig men jeg er et vanedyr...
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf Finn Bjerke » 21. nov 2012, 09:20

Nu skete det jeg havde frygtet, der er langt færrre som ringer til mit firma. Jeg tror de skyldes at flere bruger bing som søgemaskine fordi den er integreret i Internet explorer 7 og 8. Jeg ønsker søgningen
"psykolog fredrikstad"

Skal pege på mig, det gør bing ikke - den peger på andre meget dyre telefonbøger, nettkataloger osv.

http://www.bing.com/search?q=psykolog+fredrikstad&qs=n&form=QBLH&filt=lf&pq=psykolog+fredrikstad&sc=1-20&sp=-1&sk=

Måske jeg skal have et domænenavn som er mere præcist?
Kardemommeloven er en god ting.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf NickyThomassen » 21. nov 2012, 09:52

Jeg får altså nogle andre resultater på Bing...

Jeg gætter på at din side er en *.wordpress.com side, og når jeg søger på de to ord, så er det hit nummer 2. I både Google og Duckduckgo ligger siden næsten øverst.

Det må betyder at Bing også filtrerer i søgninger ligesom Google, men så kan man jo undre sig over at den bliver vist så lang nede, når du selv søger efter den. Prøv og søg igennem en proxy som denne her
http://www.1proxy.de/

Der får jeg i øvrigt et andet sæt resultater, hvor du er nederst på side 1...

Jeg tror ikke at et "rigtigt" domæne hjælper meget, men Anders ved nok mere om det. Under alle omstændigheder er det nok mere generel søgemaskine optimering (SEO) som det handler om, og det er et bredt og omdiskuteret emne, som jeg overhovedet ikke kender noget til. Heldigvis :)

I forhold til almindelige mennesker, så betyder et godt domænenavn derimod en hel del, så hvis din hjemmeside er den underside til Wordpress, så ville jeg anbefale at finde et norsk domænenavn som er let at huske for mennesker. Uden at kende til hvordan Wordpress gør, så skal du sikkert have siden flyttet til almindelig hosting før du kan sætte et almindeligt domænenavn på.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf Finn Bjerke » 21. nov 2012, 10:17

tak for god info
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: At blive fundet med bing.com søgemaskine

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2012, 13:40

Søge optimering handler generelt om at ens side gør så met som muligt opmærksom på at den handler om det pågældende emne, mens det stadig virker legitimt. Der er også andre generelle faktorer som sidens hastighed, sprog og mængden af indholdm samt eksterne faktore som hvor mange sider der linker til den.
Jeg ville bestemt ikke ude lukke at et sigende domæne ville hjælpe, men der er sikkert også andre ting man kan gøre.

Jeg tror i øvrigt der er noget galt med dit billed her på forummet.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster