Ekstern harddisk virker ikke i XP efter ubuntu-besøg??

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
bommelund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. jul 2008, 07:39
IRC nickname: bommelund

Ekstern harddisk virker ikke i XP efter ubuntu-besøg??

Indlægaf bommelund » 14. jul 2008, 07:59

Hej

Jeg har netup fået ubuntu på min computer, og det virker upåklageligt.. :-)

Men da jeg lagde nogle filer over på min eksterne harddisk, kunne jeg ikke læse den på win xp på mit arbejde. Jeg har været inde på diskhåndtering, den siger at det er en ukendt partition.

Jeg har ca. 111 gb billeder og vigtige filer på denne harddisk, så er virkelig ked af ikke at kunne åbne den nu...

Hvad gør jeg...?

Skal kunne bruge den på Win XP også...?

På forhånd tak

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ekstern harddisk virker ikke i XP efter ubuntu-besøg??

Indlægaf Casper Hansen » 14. jul 2008, 11:55

Da du afmonterede den eksterne fra Ubuntu huskede du så at trykke "Afmonter arkiv"?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ekstern harddisk virker ikke i XP efter ubuntu-besøg??

Indlægaf Christian.Arvai » 14. jul 2008, 14:05

det burde ikke betyde noget for muligheden for at åbne harddisken i windows, om man har valgt "Afmonter arkiv" i ubuntu,
men prøv det da først.
som udgangspunkt burde der ikke være blevet ændret på filsystemet, så windows skulle stadigt kunne aflæse den, men har du lagt
filer ud på den externe hd fra ubuntu ( som er i en format windows ikke kan læse ) ?
og kan du åbne den externe hd og lave en sikkerhedskopi ? (evt i ubuntu ) , jeg er ikke så glad for følgende sætning "111 gb billeder og vigtige filer",
jeg kører selv med mine externe i "serie" , så den ene hd er backup for den anden , så skal man være meget uheldig, for at
det går ned.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster