Mp4-afspiller

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Mp4-afspiller

Indlægaf andsen » 21. maj 2008, 00:13

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle smide emnet, så nu landede det altså under hardware. Jeg vil gerne have en mp4-afspiller, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal vælge. Problemet er kompatibiliteten med Ubuntu! Jeg synes Samsung P2 er vildt lækker, men der skal desværre en masse fiks-fakserier til før det virker med den. Det skræmte mig lidt, så jeg droppede det igen. Nu har jeg lige fattet hvordan jeg ripper dvd'er, så lysten til at købe en er kommet op i mig igen. Så mit spørgsmål lyder:

Hvilke(n) mp4-afspiller(e) er generelt lettest at kunne have til at arbejde sammen med Ubuntu?

Jeg har en iPod Shuffle der virker fint med gtkPod, men bliver det et problem med en iPod Nano og at lægge film over på den? (tænker på firmware) Eller er det akkurat det samme som med min Shuffle? Vil dog hellere have et alternativ til iPod, da jeg ikke kan lide Apple (det er lang tid siden jeg købte min Shuffle :P ) og ikke gider betale det dobbelte for noget tilsvarende.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Mp4-afspiller

Indlægaf sådanUBUNTU » 21. maj 2008, 09:15

Creative Zen burde virke i ubuntu 8.04. Min søster kan i hvert fald få det til at virke. Det er dog ikke helt ligetil at montere den. Tror nok det hedder en MTP-enhed, så zen virker ikke som et almindeligt usb-drev.

Ellers ved jeg ikke lige :-)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Mp4-afspiller

Indlægaf Jeg » 21. maj 2008, 11:42

Amarok, selvom det godtnok er skrevet til kde, kan kommunikere med stort set alle typer afspillere og kan administrere playlists mm.
Så de fleste afspillere burde fungere.. Jeg kører selv med en creative zen v, der lige præcis er en MTP-enhed og den fungerer fint med amarok.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Mp4-afspiller

Indlægaf sådanUBUNTU » 21. maj 2008, 18:38

Men mp4 er jo noget med video. Jeg tror dog også godt, at man kan overføre video vha. Gnomad.

Creative Zen ser da superhot ud, synes jeg...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster