Aktiv usb 3.o virker ikke Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
zerben

Aktiv usb 3.o virker ikke  Emnet er løst

Indlægaf zerben » 10. jan 2017, 17:54

Hej.Jeg har købt sådan en fætter men den viser ikke hvis man sætter en USB nøgle i den.Der er en strømforsyning med men det virker ikke lige meget om der er tilsluttet eller ikke.Kan der mangle drivere eller noget andet.

http://dally24.de/computer-und-notebook ... 7bba538c8b

Den er ikke købt her men jeg manglede billedet.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf lath » 10. jan 2017, 23:19

zerben skrev:Hej.Jeg har købt sådan en fætter men den viser ikke hvis man sætter en USB nøgle i den.Der er en strømforsyning med men det virker ikke lige meget om der er tilsluttet eller ikke.Kan der mangle drivere eller noget andet.

http://dally24.de/computer-und-notebook ... 7bba538c8b

Den er ikke købt her men jeg manglede billedet.


Først de mest åbenlyse steder at kigge:

  • Der kan være en tænd sluk på USB huben. Strømforsyningen kan også have en tænd sluk knap. På stærkstrøm siden af Strømforsyningen er der mindst en tænd sluk knap - ved kontakten i væggen.
  • Du skal også have et USB kabel til din computer - et USB 3.0 kabel til en USB 3.0 port hvis du vil udnytte den hurtigere hastighed ved USB 3.0.
  • Hvis du bruger en stationær computer, så kan den have USB porte der ikke er tilsluttet til bundkortet.

Har du prøvet om strømforsyning kan levere 5 volt til noget andet elektronik end din USB hub?
Hvis du har en USB nøgle der giver lys når den tilsluttes, så har du noget at teste med.]


Til sidst:
Har du prøvet at læse i manualen? Den kan være på engelsk, som for nogle er en sprog barriere.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zerben

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf zerben » 11. jan 2017, 08:44

Hej Der er strøm fra strømforsyning for trækker jeg usb kablet du af komputeren lyser den port jeg tænder for.Det er en stationær med et Asus M110M-A bundkort.Det er et 3 kabel og port men burde det ikke virke i en 2 port?

Hvis du bruger en stationær computer, så kan den have USB porte der ikke er tilsluttet til bundkortet.

Hvad mener du med en port der ikke er tilsluttet til bundkortet?

Nej der kommer ikke lys i nøglen.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2017, 09:12

zerben skrev:Hvis du bruger en stationær computer, så kan den have USB porte der ikke er tilsluttet til bundkortet.

Hvad mener du med en port der ikke er tilsluttet til bundkortet?

At dem som har bygget maskinen ikke nødvendigvis har tilsluttet alle porte. Test ved at sætte dit udstyr direkte til computeren og se om det virker.

zerben

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf zerben » 11. jan 2017, 09:20

Hej.Der er mig selv der har bygget den og alt er sat til.Jeg tror den er defekt for selv der hvor usb 2 virker vil den ikke.Jeg troede det måske var manglede drivere men det er vel heller ikke sandsynligt?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2017, 09:36

Der burde ikke skulle drivere til en hub. Men det burde der heller ikke til en USB disk og jeg har da set et tilfælde med en der ikke virkede.

zerben

Re: Aktiv usb 3.o virker ikke

Indlægaf zerben » 11. jan 2017, 09:39

Jeg leger lidt videre og finder jeg en løsning poster jeg den her.Tak for svarene.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster