Kompatibel USB nøgle (stick)

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Kompatibel USB nøgle (stick)

Indlægaf Jakob77 » 27. jun 2015, 21:11

@lath


Jeg fik en ny idé, som jeg gerne vi dele med dig til inspiration, angående udlægningen af problematikken:

Styresystemet tager ikke fejl, det er først og fremmest oversættelsen og brugerens forventning, der skal tilpasses.



Der burde selvfølgelig have stået:

"Ubuntu har nu frigjort sig fra enheden. Alt efter type bør enheden have forseglet sig selv klar til fysisk udtræk og transport senest, når den efter nogle sekunder er ophørt med at blinke."



Eller måske, hvis man lægger hovedet i blød, kan der findes en endnu bedre oversættelse.


På den måde kunne danske brugeres datasikkerhed blive bedre, uden at spilde et sekund af ubuntus topudvikleres tid.
Spørgsmålet er måske bare, om danskgruppen har krummer i sig til sådan en oversættelse. Jeg ved heller ikke, hvem der verificerer dem.
Lokale EDB-chefer og administratorer kan nok selv rette teksten et sted, hvis de vil.






Jeg har til min maskine og opsætning foreløbig bestyrket min indpejling på en nyere 16 Gb Kingston med lysdiode, som langt den mest kompatible USB-nøgle. Min opsætning er Xubuntu 14.04
Jeg ved ikke, hvordan jeg læser hastigheden på den, men den er meget hurtig, den viser farveikon på skrivebordet, og den blinker normalt kun meget kort tid, efter den er meldt afmonteret.



USB-icon-kings.jpg
USB-icon-kings.jpg (3.4 KiB) Vist 216 gange


Det er den eneste USB-nøgle, jeg ejer, der viser et farveikon på skrivebordet.





Jeg har også fundet en 16 Gb emtec, som jeg er glad nok for. Den har en meget fin klar lysdiode, men den er betydeligt langsommere, og den kan finde på at blinke op til ca. 10 sekunder, efter den er meldt afmonteret. Det er temmelig længe, men det betyder som regel ikke noget, fordi jeg ved det og tydeligt kan se, når blinkeriet er overstået.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kompatibel USB nøgle (stick)

Indlægaf AJenbo » 27. jun 2015, 21:20

Nej det er ikke noget der skal "løses", for et få tal, ved at lave en kreativ oversættelse. Det skal bringes op som et problem i programmet der og rettes og der efter skal oversættelserne opdateres. Jeg kan ikke se hvorfor alle andre skulle snydes for en forbedring. Jeg syndes faktisk det er et rimelig godt forslag du er kommet med (bortset fra det med at gøre det kun for danskere), og jeg har selv haft held med at bringe et liggende problem omkring kopiering af lydspor fra cd'er i Rhythmbox.

Mht. til det blinkende lys efter afmontering, så kan jeg oplyse at jeg for en uge siden lage mærke til den samme opførslen med en Apple MacBook og en Kingston dataTravel USB disk.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster