Udtræk MP3 fra lyd CD

Forum for support til grafik og lydkort.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Udtræk MP3 fra lyd CD

Indlægaf Finn Bjerke » 6. feb 2010, 14:29

Programmet kan afspille lyd-cd men ikke danne mp3 der sker bare ingenting. Mangler der et moduyl eller noget jeg anvender Ubuntu 9.10
Kardemommeloven er en god ting.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Udtræk MP3 fra lyd CD

Indlægaf zob » 6. feb 2010, 15:09

Hvilket program?

Et dedikeret ripper-program:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install sound-juicer


Den kommer ganske mundret til at hedde "lyd-cd-udtrækker" i menuen.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Udtræk MP3 fra lyd CD

Indlægaf Finn Bjerke » 7. feb 2010, 11:19

Det mundrette program afbrydes når jeg prøver funktionen "udtræk" - Jeg syns iøvrigt det er prisværdigt at finde danske ord når man kan. "CD-ripper" = Compact disk udtrækker ? tjah.

Nå dette program virker ikke under Ubuntu 9.10, der sker ingenting. Det ser udtil at programmet kan danne MP3
Kardemommeloven er en god ting.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Udtræk MP3 fra lyd CD

Indlægaf zob » 7. feb 2010, 14:18

Hm.
Du fik nu ikke svaret på mit spørgsmål. Hvilket program taler du om i den første post?
Det er bestemt som om, du har været i gang med et eller andet som ikke er lykkedes. Du næver "programmet". Det vil jeg enormt gerne involveres i, hvad er.


Du skal også have de rigtige gstreamer-plugins (måske er det kun til at afspille mp3 - men så skal du vel have dem alligevel). Det ville dog undre mig hvis du ikke har det allerede - du har da vist kørt på den installation siden karmic udkom.

Kode: Vælg alt

gstreamer0.10-plugins-ugly

Måske skal lame også være installeret:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install lame

Jeg var heller ikke helt med på din allersidste sætning "Det ser ud til at programmet kan danne MP3". Er er det bare en observation af programmets muligheder?
Jeg skal vel læse det sådan det programmet påstår det kan, men at det kan det ikke for dig...?

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Udtræk MP3 fra lyd CD

Indlægaf Finn Bjerke » 7. feb 2010, 21:24

tak for indlægget .

1. Programmet har i menubjælken skrevet noget med "juice" og hedder så poetisk "CD-udtrækker" - Jegtror vi taler om samme program. Det kan afspille MP3 men ikke udtrække fra en lyd-CD. I teorien kan programmet danne MP3 filer eller som du siger

Jeg skal vel læse det sådan det programmet påstår det kan, men at det kan det ikke for dig...?


Jeg er ikke på net med Ubuntu maskinerne lige pt. "install lame" klinger lidt morsomt hvis man tænker på engelsk ;-) Jeg må se at få Ubuntu på net igen..
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster