Rhythmbox - Lidt opsætning

Forum for support til grafik og lydkort.
ubuntunaab
Indlæg: 20
Tilmeldt: 8. jan 2010, 01:12

Rhythmbox - Lidt opsætning

Indlægaf ubuntunaab » 3. feb 2010, 18:32

Halløj,

et af de programmer, jeg er absolut mest imponeret og glad for er Rhythmbox, jeg har så været lidt igang med at lege med dens muligheder for konfigurering, som dog umiddelbart ser lidt mere begrænset ud, men håber I kan hjælpe med et par af de, der burde være der :=)

http://da.wikipedia.org/wiki/Rhythmbox ifl. wiki
Rhythmbox kan vise omslag af det aktuelle album der afspilles. I stedet for at læse det indlejrede ID3 mærke for album omslag, så søger modulet på internettet for at finde det relevante omslag.


Passer det, synes ikke det ligner at det er korrekt, I så fald, kan man ikke redigere kilden hertil, for finder godt nok ikke covers til noget som helst af mit musik..?

Og så endelig, jeg har slået til, at den kan hente sangtekster til, det kunne jo være fedt nok at sidde og læse med under sang-afspildningen tænkte jeg, men kan ikke se, at jeg kan få den vist i oversigten .. Har fundet frem til at den godt nok kan hente den under egenskaber for sangen, men synes jeg ikke er fix, havde lige tænkt at jeg kunne få vist den i stedet for noget visualisering - er det muligt ?

lianergoist
Indlæg: 100
Tilmeldt: 30. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Horsens

Re: Rhythmbox - Lidt opsætning

Indlægaf lianergoist » 4. feb 2010, 15:35

ubuntunaab skrev:
Rhythmbox kan vise omslag af det aktuelle album der afspilles. I stedet for at læse det indlejrede ID3 mærke for album omslag, så søger modulet på internettet for at finde det relevante omslag.


Passer det, synes ikke det ligner at det er korrekt, I så fald, kan man ikke redigere kilden hertil, for finder godt nok ikke covers til noget som helst af mit musik..?


Jeg ved ikke om det er korrekt. Men det kan man jo finde ud af ved at lave en lille test - tag computeren af nettet og se hvad der sker når en lydfil med indlejret omslag åbnes.

Og så endelig, jeg har slået til, at den kan hente sangtekster til, det kunne jo være fedt nok at sidde og læse med under sang-afspildningen tænkte jeg, men kan ikke se, at jeg kan få den vist i oversigten .. Har fundet frem til at den godt nok kan hente den under egenskaber for sangen, men synes jeg ikke er fix, havde lige tænkt at jeg kunne få vist den i stedet for noget visualisering - er det muligt ?


Ikke så vidt jeg lige ved. Men du har ret - det er tosset at de er gemt væk på den måde. Hvis du går ind på Rhytmbox's hjemmeside - http://projects.gnome.org/rhythmbox/ - så kan du ovre i højre side læse, at bugs og forslag bør indraporteres til GNOME Bug Tracking System - https://bugzilla.gnome.org. Jeg synes du skal sende dem dit forslag.
Thomas Jensen, Horsens

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Rhythmbox - Lidt opsætning

Indlægaf Warhawk » 4. feb 2010, 21:22

Hejsa,

Rhythmbox gør brug af både ID3-tags samt internettet. Såfremt et cover findes, vises det. I modsat fald vises bare et tomt CD-cover. Især danske titler kan det være svært at få vist cover til. Der er dog en mulighed for selv at smide et cover ind. Dette gøres ved at finde det manuelt på nettet og downloade det. Det skal så omdøbes til cover.jpg og placeres i den mappe som indeholder det pågældende album.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster