Video optage med eksternt lydkort (Cheese alternativ)

Forum for support til grafik og lydkort.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Video optage med eksternt lydkort (Cheese alternativ)

Indlægaf Finn Bjerke » 24. nov 2017, 16:21

Hej

Jeg ønsker at videooptage med god lyd på miun Ubuntu PC, jeg har webcam og eksternt lydkort - Jeg er imponeret af at ROland Duo eksternt lydkort fungerer så godt med Ubuntu PC.

Jeg optager med Cheese via webcam og så er lyden indput med ROland Duo eksternt lydkort. Det er perfekt. Jeg får god lyd og billed siden er mindre vigtig. Jeg kunne sikkert købe et bedre eksternt kamera også det er uvigtigt.

Det kunne være så fint hvis der er muligheder for at se lydniveauet på VU metre eller lignende, hvis cheese var lidt mere avancret. Har forsøgt at indspille med VLC men det kan jeg ikke få til at fungere.

VLC kan se webcam mend jeg kan ikke få den til at optage en video...

Ideer?

Jeg ønsker at se om lyden overstyrer på skærmen ikke så meget andet .. Det kan cheese ikke.
Kardemommeloven er en god ting.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Video optage med eksternt lydkort (Cheese alternativ)

Indlægaf zob » 24. nov 2017, 18:23

Jeg har godt nok aldrig haft brug for at optage en video, men jeg forestiller mig at man bare optager lyden i Audacity. På den måde kan du også nemt efterbehandle lyden. Hvis det skal være bare en lille smule professionelt, bør du nok alligevel lige normalisere lyden, give den lidt compressor og måske endda en gate (til at fjerne al lyd mens du ikke taler/spiller). Senere mixer man det vel sammen (og synkroniserer) med en eller anden videoeditor, måske pitivi, openshot, Kdenlive, eller hvad man nu foretrækker.

God idé at lave noget der ligner et klaptræ (du kan bare klappe med hænderne), så er det lettere at synkronisere.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Video optage med eksternt lydkort (Cheese alternativ)

Indlægaf AJenbo » 24. nov 2017, 18:51

Hvis du åbner lydindstillinger er der en måler der viser dig hvor kraftig lyden er og du kan justere lyd niveauet. Kan du ikke bare have det åbent ved siden af cheese?

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Video optage med eksternt lydkort (Cheese alternativ)

Indlægaf Finn Bjerke » 24. nov 2017, 19:12

Gode forslag tak for det...

Jeg kunne jo faktisk have to arbejdsvinder og switche mellem... Ja compressor er vejen til at få en dårlig vokalist til at lyde tåleligt. Det viser sig at VLC kan optage

Som det ses prøver hunden at stoppe min sang.... Det er kærligt ment.
Billede
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster