optag lyd fra youtube

Forum for support til grafik og lydkort.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Christian.Arvai » 17. dec 2015, 15:58

zob skrev:Apropos. Hvem har egentlig besluttet at der skal være mellemrum i dk-oversættelsen "Hentede filer". Det skaber en masse unødige komplikationer. Så hellere bare bevare "Downloads".

+1
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Ivan » 17. dec 2015, 16:14

zob skrev:Apropos. Hvem har egentlig besluttet at der skal være mellemrum i dk-oversættelsen "Hentede filer". Det skaber en masse unødige komplikationer. Så hellere bare bevare "Downloads".


I Manjaro bruges ordet Hentninger
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf AJenbo » 17. dec 2015, 17:10

Christian.Arvai skrev:
lenny skrev:billedet kom ikke med ved ikke hvorfor underligt systen den fortæller at det er et ugyldigt filnavn det er smart at man ikke kan vedhæfte skermbilleder fra ubunto på ubuntos supportside

Når at man tager et screenshot er der mellemrum i filnavnet. Forums server (og Unix generelt) vil tolke dette som afslutning af filnavnet. Fx vil en henvisning til:

Kode: Vælg alt

Skærmbillede fra 2015-12-17 15:03:19

blive læst som

Kode: Vælg alt

Skærmbillede

Løsning er at omdøbe filen før upload. UDEN mellemrum i filnavn :)

Jeg har planer om at se om det kan lade sig gøre at omgåes problemet ved at lave et plugin til phpBB som omformer filnavnet.

zob skrev:Apropos. Hvem har egentlig besluttet at der skal være mellemrum i dk-oversættelsen "Hentede filer". Det skaber en masse unødige komplikationer. Så hellere bare bevare "Downloads".

Det er Dansk Gruppen. De hade her fornyligt en diskusion om problemet og er vist vendt tilbage til Downloads for fremtidige versioner (i hvert fald et andet ord uden mellemrum).

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf help2day » 17. dec 2015, 18:37

Hvis det er i en terminal du mener. så kan man skrive

Kode: Vælg alt

cd Hentede*


eller bruge

Kode: Vælg alt

cd Hentede_filer


zob skrev:Apropos. Hvem har egentlig besluttet at der skal være mellemrum i dk-oversættelsen "Hentede filer". Det skaber en masse unødige komplikationer. Så hellere bare bevare "Downloads".

Nå. For at vende tilbage til Lenny.
Jeg har svært ved at se hvad du har gjort. Har du prøvet at klikke på "Record" i audacity?
Har du prøvet at åbne åbne pavucontrol?
Du bliver nok nødt til at sætte nogle ord på hvad det er du har prøvet og på hvilken måde udfaldet af dine handlinger ikke stemmer i overensstemmelse med dine forventninger til udfaldet. Ellers kan jeg nok ikke hjælpe dig.
Dog kan jeg sige at jeg tror det i denne sammenhæng er nødvendigt at du vælger "default" for input og output i audacity, og overloader routingen til pavucontrol. Men jeg har lidt fornemmelsen af at du slet ikke har været i gang med pavucontrol endnu, eller hvad?
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Christian.Arvai » 17. dec 2015, 18:50

cd Hentede_filer vil ikke virke.

Kode: Vælg alt

chr@chr:~$ cd Hentede_filer
bash: cd: Hentede_filer: Ingen sådan fil eller filkatalog
chr@chr:~$

Man kan bruge '?' og '*'

'?' kan erstattes af alle tegn (et enkelt tegn)

Kode: Vælg alt

cd Hentede?filer


'*' kan erstattes af alle tegn. Dette er ikke låst til en bestemt længde af tegn.

Kode: Vælg alt

cd Hentede*
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 19:22

Jo jo. Men alle forslagene med både ? og * fungerer jo kun rigtig givet at der ikke er en anden mappe eller fil der opfylder de samme kriterier. Normal vil man indsætte et "escapetegn", som her er et \ og et mellemrum. Det dækker kun over mellemrum og kan altså ikke misforstås.
Underscore kan naturligvis ikke bruges, da det ikke er navnet på mappen (med mindre man har en mappe der faktisk hedder Hentede_filer).
Det letteste at gøre hvis man sidder og taster det i terminalen er vel at begynde at skrive

Kode: Vælg alt

cd Hen
og taste TAB. Så autocompleter den, og som man kan se autocompleter den til det netop beskrevne

Kode: Vælg alt

cd Hentede\ Filer/


@Help2day
Nå ja. Nu forstår jeg hvorfor du citerede mig. Det er altså ikke fordi jeg ikke ved hvordan man escaper et mellemrum. Jeg mener dog stadig det giver unødige komplikationer. F.eks. downloader man normalt til netop den mappe. Hvis man downloader hplip-3.*.run fra hp's hjemmeside og prøver at kører den virker den ikke, fordi den ikke virker hvis den ligger i en mappe med et mellemrum i stien. Så kan folk pludselig ikke finde ud af hvad der sker og så giver de op og tænker at ubuntu er noget lort eller de kommer herind. Det er dét jeg kalder en unødig komplikation - ikke så meget at skrive backspace før et mellemrum.

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf help2day » 17. dec 2015, 20:04

nej men denne virker

Kode: Vælg alt

cd Hentede\ filer



zob skrev:Jo jo. Men alle forslagene med både ? og * fungerer jo kun rigtig givet at der ikke er en anden mappe eller fil der opfylder de samme kriterier. Normal vil man indsætte et "escapetegn", som her er et \ og et mellemrum. Det dækker kun over mellemrum og kan altså ikke misforstås.
Underscore kan naturligvis ikke bruges, da det ikke er navnet på mappen (med mindre man har en mappe der faktisk hedder Hentede_filer).
Det letteste at gøre hvis man sidder og taster det i terminalen er vel at begynde at skrive

Kode: Vælg alt

cd Hen
og taste TAB. Så autocompleter den, og som man kan se autocompleter den til det netop beskrevne

Kode: Vælg alt

cd Hentede\ Filer/


@Help2day
Nå ja. Nu forstår jeg hvorfor du citerede mig. Det er altså ikke fordi jeg ikke ved hvordan man escaper et mellemrum. Jeg mener dog stadig det giver unødige komplikationer. F.eks. downloader man normalt til netop den mappe. Hvis man downloader hplip-3.*.run fra hp's hjemmeside og prøver at kører den virker den ikke, fordi den ikke virker hvis den ligger i en mappe med et mellemrum i stien. Så kan folk pludselig ikke finde ud af hvad der sker og så giver de op og tænker at ubuntu er noget lort eller de kommer herind. Det er dét jeg kalder en unødig komplikation - ikke så meget at skrive backspace før et mellemrum.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf help2day » 17. dec 2015, 20:17

En workaround kan jo nemlig være at man omdøber efter installation mappen Hentede file til enten Downloads eller Hentedefiler.

for det er vel altid en mulighed.

Hvis det skal ændres officielt i den danske release skal det vel meldes retur.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 20:29

help2day skrev:nej men denne virker

Kode: Vælg alt

cd Hentede\ filer


Præcis ja. Jeg kan godt se at du har forstået det. (og ja, jeg tillod mig at komme med et frisk gæt på om "filer" var stavet med stort fordi jeg sad foran en engelsktalende maskine. Det kan jo så forstå det ikke var. Men det var vist heller ikke det centrale i budskabet. Jeg forsøgte at vise dig hvordan man laver et escape-tegn - ikke den korrekte ortografiske repræsentation af "filer")
help2day skrev:En workaround kan jo nemlig være at man omdøber efter installation mappen Hentede file til enten Downloads eller Hentedefiler.

for det er vel altid en mulighed.

Det er nemlig en mulighed og præcis det jeg kalder en "unødig komplikation". Men vi har altså hijacket en tråd der handler om noget helt andet.

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf help2day » 17. dec 2015, 20:34

Ja og jeg ville egentlig bare hjælpe


zob skrev:
help2day skrev:nej men denne virker

Kode: Vælg alt

cd Hentede\ filer


Præcis ja. Jeg kan godt se at du har forstået det. (og ja, jeg tillod mig at komme med et frisk gæt på om "filer" var stavet med stort fordi jeg sad foran en engelsktalende maskine. Det kan jo så forstå det ikke var. Men det var vist heller ikke det centrale i budskabet. Jeg forsøgte at vise dig hvordan man laver et escape-tegn - ikke den korrekte ortografiske repræsentation af "filer")
help2day skrev:En workaround kan jo nemlig være at man omdøber efter installation mappen Hentede file til enten Downloads eller Hentedefiler.

for det er vel altid en mulighed.

Det er nemlig en mulighed og præcis det jeg kalder en "unødig komplikation". Men vi har altså hijacket en tråd der handler om noget helt andet.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 20:35

Nå, tak for det.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf AJenbo » 17. dec 2015, 21:29

Hvis man blot omdøber mappen får man problemer pga den så ikke sommer overens med configurationen for ens bruger og så er der en masse programmer der ikke længere kan finde ud af at hente filer fra nettet

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 21:45

Ja. Jeg ville være rigtig glad hvis dansk-gruppen besluttede at holde sig til Downloads (som jeg også synes klinger bedre på dansk end Hentninger som lyder en smule søgt for mig, men her er jeg nok lidt gammeldags, men også Hentninger er bedre end Hentede Filer, IMHO).

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf AJenbo » 17. dec 2015, 22:05

Der er vist gået jul i forummet

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 22:12

Jaja. Men du må da indrømme at det er et beskedent ønske. 8-)

Jeg vil godt gøre opmærksom på at jeg er den eneste der faktisk har forsøgt at hjælpe OP med hans oprindelige problem i denne tråd og nu er vi snart på 3 sider :twisted:

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster