optag lyd fra youtube

Forum for support til grafik og lydkort.
lenny

optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 13. dec 2015, 17:33

Hej
jeg kan ikke optage lyd fra noget jeg afspiller på min pc i lydinstillinger er indspilning ikke aktiveret hvad er problemet jeg har 14.04 lts 64 bit

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Klaus Rasmussen » 13. dec 2015, 17:43

Hej lenny og velkommen til forum.

Har du en microfon tilsluttet? Kan du optage fra andet? Muligvis er det lavet sådan med vilje fra youtube, ligesom de prøver at forhindre folk i at downloade videoer.

PS. Jeg flytter lige tråden til: Grafik og lyd.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

lenny

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 13. dec 2015, 19:56

hej

det er ikke kun i youtube det er alle stæder, nej jeg har ikke mic jeg prøver at optage fra den lyd der kommer fra lydkortet

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 13. dec 2015, 20:42

Jeg kan ikke lige finde ud af om jeg må hjælpe med det her. Der plejer altid at være nogen der har totalt styr på ophavsrettigheder og den slags, kan I hjælpe her?

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Klaus Rasmussen » 13. dec 2015, 20:55

Det ser jeg intet til hinder for, det er jo et generelt problem. Ikke kun youtube.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 13. dec 2015, 21:25

Ok, super.

For at optage lyd fra dit lydkort er det lettest at du installerer pavucontrol (Pulseaudio Volume Control) og Audacity som du muligvis kender.
Du kan finde dem begge i software centret eller du kan installere dem fra terminalen med følgende linje:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install pavucontrol audacity


Start afspilningen af det du gerne vil optage og klik på Record i audacity. Åbn pavucontrol. Åbn fanebladet "Optager".
Du kan vælge af optage outputtet fra lydkortet ved at vælge "monitor..." for det lydkort du vil monitorere ("lytte til"), som vist på dette screenshot (bemærk, det der står efter monitor afhænger af navnet på det lydkort du ønsker at monitorere).
Lydstyrkekontrol.jpg
Lydstyrkekontrol.jpg (62.34 KiB) Vist 739 gange
PS: Det at der står "Alsa Capture fra" betyder ikke "off" men "from".

Så skulle du gerne kunne se at audacity får et signal ind. Du kan nu gentage samme operation uden at skulle igennem skridtet med pavucontrol.

lenny

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 14. dec 2015, 07:13

har instaleret det men der sker ikke noget når jeg trykker på optag, jeg har et realtek alc887 HD lydkort

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 15. dec 2015, 11:38

lenny skrev:har instaleret det men der sker ikke noget når jeg trykker på optag, jeg har et realtek alc887 HD lydkort
Du bliver nok nødt til at sige hvad det er der ikke sker, hvis du ønsker at vil skal kunne hjælpe dig. F.eks. kunne du sige, "når jeg trykker på record i audacity, bliver brugerfladen udtonet og det hele hænger" eller måske kunne du sige "når jeg trykker på record i audacity, får jeg ikke som forventet et entry under fanebladet optager i pavucontrol", eller hvis du har svært ved at beskrive hvad der sker i ord kunne du tage et screenshot.

lenny

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 17. dec 2015, 04:43

det er hvad der sker når jeg vil optage

lenny

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 17. dec 2015, 04:46

billedet kom ikke med ved ikke hvorfor underligt systen den fortæller at det er et ugyldigt filnavn det er smart at man ikke kan vedhæfte skermbilleder fra ubunto på ubuntos supportside

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Ivan » 17. dec 2015, 08:18

Der er vel et æ i navnet på skærmbilledet, omdøb det til noget andet uden æ, ø eller å.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

lenny

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf lenny » 17. dec 2015, 10:14

her er billedet
Vedhæftede filer
billed.png
billed.png (116.34 KiB) Vist 654 gange

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf AJenbo » 17. dec 2015, 11:55

lenny skrev:billedet kom ikke med ved ikke hvorfor underligt systen den fortæller at det er et ugyldigt filnavn det er smart at man ikke kan vedhæfte skermbilleder fra ubunto på ubuntos supportside

Forummet er phpBB der desværre har en temmelig restriktiv håndtering af filnavne, det er hverken udviklet specielt til Ubuntu eller danskere. Du er velkommen til at sende dem en patch der retter funktionen så den kan håndtere filer på en anden måde.

Det heder Ubuntu ikke ubunto.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf Christian.Arvai » 17. dec 2015, 15:04

lenny skrev:billedet kom ikke med ved ikke hvorfor underligt systen den fortæller at det er et ugyldigt filnavn det er smart at man ikke kan vedhæfte skermbilleder fra ubunto på ubuntos supportside

Når at man tager et screenshot er der mellemrum i filnavnet. Forums server (og Unix generelt) vil tolke dette som afslutning af filnavnet. Fx vil en henvisning til:

Kode: Vælg alt

Skærmbillede fra 2015-12-17 15:03:19

blive læst som

Kode: Vælg alt

Skærmbillede

Løsning er at omdøbe filen før upload. UDEN mellemrum i filnavn :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: optag lyd fra youtube

Indlægaf zob » 17. dec 2015, 15:31

Apropos. Hvem har egentlig besluttet at der skal være mellemrum i dk-oversættelsen "Hentede filer". Det skaber en masse unødige komplikationer. Så hellere bare bevare "Downloads".

Nå. For at vende tilbage til Lenny.
Jeg har svært ved at se hvad du har gjort. Har du prøvet at klikke på "Record" i audacity?
Har du prøvet at åbne åbne pavucontrol?
Du bliver nok nødt til at sætte nogle ord på hvad det er du har prøvet og på hvilken måde udfaldet af dine handlinger ikke stemmer i overensstemmelse med dine forventninger til udfaldet. Ellers kan jeg nok ikke hjælpe dig.
Dog kan jeg sige at jeg tror det i denne sammenhæng er nødvendigt at du vælger "default" for input og output i audacity, og overloader routingen til pavucontrol. Men jeg har lidt fornemmelsen af at du slet ikke har været i gang med pavucontrol endnu, eller hvad?

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster