Ekstern skærm via dock Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Ekstern skærm via dock

Indlægaf Jacob Bahn » 6. mar 2015, 08:13

Jeg er ved at indrette en arbejdsplads med en dock og en ekstern skærm. Det fungerer fint, hvis jeg vil have de to skærme til at arbejde ved siden af hinanden, men mit ønske er at kunne have min bærbare (lenovo x240) lukket i docken og kun bruge den eksterne skærm.

Hvis jeg sætter computeren i docken i lukket tilstand, sker der intet. Under computerens strømstyring har jeg markeret 'gør intet' når låget lukkes. Hvis jeg åbner skærmen og logger ind, kommer der billede på min eksterne skærm - men altså et parallelt skærmbillede (eller hvad man kalder det, nå de to skrærme fungerer som hver sin del at ét stort billede).

Jeg tænkte, at en middelmådig løsning kunne være at klone skærmene, men så får jeg et meget smalt, komprimeret billede på den lille skærm på den bærbare og et langt, udstrakt billede på den eksterne.

Ifølge skærmindstillingsmenuen er min bærbares skærm en 13" (1366x768) og min ekster skærm en 23" (1920x1080). Hvis jeg kloner vælger computeren en 1024x768 opløsning.

Mine to problemer er:

1) Kan det ikke lade sig gøre at bruge docken således, at jeg bare sætter den lukkede computer i, og så kommer der signal til skærmen?

2) Hvordan får jeg den eksterne skærm til at vise det billede, der er/ville være på den bærbares skærm?

Jeg tror, det er en fordel for jer, at få disse oplysninger:

Kode: Vælg alt

jb@jb-x240m ~ $     lspci -nn | grep -i vga
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller [8086:0a16] (rev 0b)
jb@jb-x240m ~ $
Mvh Jacob

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ekstern skærm via dock

Indlægaf AJenbo » 6. mar 2015, 09:02

Nu oplyser du os overhovet ikke hvilken computer eller doc det drejer sig om, men det fungere på min lenovo thinkpad.

Underskærmindstillinger har du mulighed for at slå de skærme du ikke ønsker fra ved at markere skærmen også trykke på til/fra knappen ud for navnet.

Indstillingerne vil ikke gælde før du logger ind, men når du slutter maskinen til docken vil den genkende skærmen og selv slå den interne skræm fra næste gang du kobler til docken.

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Ekstern skærm via dock

Indlægaf martin joergensen » 6. mar 2015, 18:51

Jeg har en T440 men ingen dock, men har læst jeg skal have minimum kernel 3.17 for at have understøttelse for dock og skærm...

Hvilken Thinkpad har du Anders? :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ekstern skærm via dock

Indlægaf AJenbo » 6. mar 2015, 21:27

Er syg pt så får ikke lige tjekket, køre 14.10. måske t540

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: Ekstern skærm via dock

Indlægaf Jacob Bahn » 9. mar 2015, 13:32

Tak for svar. Nu skrev jeg godt nok, at det er en x240, men lad det nu ligge.

Jeg har fået det til at virke, og det var typisk fejl40 - jeg vidste ikke, at man skulle slå den bærbares skærm fra, så tak for at gøre mig opmærksom på det.

God bedring, Anders.
Mvh Jacob

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ekstern skærm via dock  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 9. mar 2015, 14:14

Tak, jeg er ved at have det bedre. Du mangler lige at markere emnet som løst

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster