Ubuntu 12.04 completely freezes frequently[#993187]

Forum for support til grafik og lydkort.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ubuntu 12.04 completely freezes frequently[#993187]

Indlægaf lath » 27. maj 2012, 21:51

Nogen har måske gavn at kende til den her Bug, som er bekræftet af ret mange brugere.

Min computer er ikke selv ramt af den - den har Xubuntu 12.04 LTS med nvidia proprietære grafikkort drivers.
Det ser ud til at være et problem med Compiz.

Link: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg/+bug/993187

Læs disse indlæg (udover introduktionsindlægget i starten):
Post #112 er en opsummering, og #103, og #091 er løsninger - som jeg ikke ved om virker, prøv dem på eget ansvar, hvis du har problemet


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu 12.04 completely freezes frequently[#993187]

Indlægaf lath » 29. maj 2012, 19:00

Jeg bemærker at der til ovennævnte bug, står "Fix released", så der nu er en patch til den kode der er fejl i.

Det er værd at bemærke at kommentar #185 fortæller at:
The problem seems to be with Unity 3D.

I run XFCE at the office and it doesn't freeze. The one at home runs Unity 3D + compiz and it keeps freezing. Both computers have very similar hardware, i7, nVidia, RAID0, etc.


Jeg har XFCE (og LXDE) og har ingen problemer overhovedet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster