Manglende skærmopløsninger Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf AJenbo » 23. dec 2010, 00:01

Prøv at rette
Option "metamodes" "1360x768 +0+0"

CCUGhost
Indlæg: 53
Tilmeldt: 27. apr 2008, 22:42
Geografisk sted: Århus

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf CCUGhost » 23. dec 2010, 08:54

AJenbo skrev:Prøv at rette
Option "metamodes" "1360x768 +0+0"

Jeg har prøvet at rettet det til :

Option "metamodes" "1920x1080 +0+0"

hvilket resulterede i at den startede i 1024x768.
Hvorfor fryser min computer når den bliver varm ?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf soundpartner » 23. dec 2010, 12:37

jeg vil lige minde dig om at alle der yder support her inde gør det frivilligt. derfor er det oftest nemmere at få kvalificeret hjælp hvis man snakker pænt, og leverer så meget info som overhovedet muligt.

Jeg har selv lige haft problemer med en vaio med et nvidia m330 kort. der var løsningen at fjerne den nyeste nvidia driver (260 eller currrent) og så installere nvidia driver version 253.
derefter fik jeg mulighed for mine 1980x1024 på min 15" skærm.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

CCUGhost
Indlæg: 53
Tilmeldt: 27. apr 2008, 22:42
Geografisk sted: Århus

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf CCUGhost » 23. dec 2010, 19:59

soundpartner skrev:jeg vil lige minde dig om at alle der yder support her inde gør det frivilligt. derfor er det oftest nemmere at få kvalificeret hjælp hvis man snakker pænt, og leverer så meget info som overhovedet muligt.

Jeg beklager meget hvis jeg har trådt dig over tæerne, men i så fald er det ikke bevist. Jeg har nøje gennemlæst mine indlæg og kan ikke se at jeg IKKE har talt pænt. Det eneste mindre pæne jeg har skrevet er så vidt jeg kan se "Bill Gates". :lol:
Hvorfor fryser min computer når den bliver varm ?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf AJenbo » 23. dec 2010, 21:50

Jeg tror soundpartner henviser til din lidt spydige bemærning om at alt skulle være åbent i Linux ;)

På min mors maskine (som har GeForce 6200).
Under nvidias X Server Settings vælger jeg Xserver display configuration og trykker Advanced..., så får jeg mulighed for selv at indtaste en opløsning, og trykker så Save to X configurations file.
Min mors har også haft nogle problemer med opløsningen, her var det så at den ikke ville huske opløsningen mellem genstart, det blev løst ved at sætte opløsningen til at gælde for hele systemet via system-indstillinger-skærm.

Hjælper det ikke vil jeg henvise til dette forum hvor jeg selv har haft held med at skrive direkte med en af Nvidias udvikler som er ansvarlig for Linux driveren.
http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?f=14

CCUGhost
Indlæg: 53
Tilmeldt: 27. apr 2008, 22:42
Geografisk sted: Århus

Re: Manglende skærmopløsninger

Indlægaf CCUGhost » 25. dec 2010, 10:46

AJenbo skrev:Jeg tror soundpartner henviser til din lidt spydige bemærning om at alt skulle være åbent i Linux ;)

På min mors maskine (som har GeForce 6200).
Under nvidias X Server Settings vælger jeg Xserver display configuration og trykker Advanced..., så får jeg mulighed for selv at indtaste en opløsning, og trykker så Save to X configurations file.
Min mors har også haft nogle problemer med opløsningen, her var det så at den ikke ville huske opløsningen mellem genstart, det blev løst ved at sætte opløsningen til at gælde for hele systemet via system-indstillinger-skærm.

Hjælper det ikke vil jeg henvise til dette forum hvor jeg selv har haft held med at skrive direkte med en af Nvidias udvikler som er ansvarlig for Linux driveren.
http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?f=14

Tak for tippet....

Jeg prøver også lige at snuppe en af de andre reservemaskiner jeg har stående som har ATI Radeon kort og smide Meerkat på den for at se om skærmen (Acer S243HL) kører i fuld HD på ATI.
Hvorfor fryser min computer når den bliver varm ?

CCUGhost
Indlæg: 53
Tilmeldt: 27. apr 2008, 22:42
Geografisk sted: Århus

Re: Manglende skærmopløsninger  Emnet er løst

Indlægaf CCUGhost » 28. dec 2010, 16:37

Problemet er løst.

Købte en DVI til HDMI konverter. Nu kan Ubuntu genkende skærmen og alt spiller maks.
Hvorfor fryser min computer når den bliver varm ?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: LØST - Manglende skærmopløsninger

Indlægaf AJenbo » 28. dec 2010, 19:39

Ok Det lyder godt. I det mindste får du også bedre billede kvalitet ud af det. Og Hvis dit grafikkort understøtter det kan du også overføre lyden tv'et på den måde.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 3 gæster