Hvor blev Bristol af ?

Forum for support til grafik og lydkort.
Ole Nielsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. dec 2010, 11:56
IRC nickname: Onie

Hvor blev Bristol af ?

Indlægaf Ole Nielsen » 12. dec 2010, 12:29

Hej i Forum, Jeg har installeret en Ubuntu pakke der hedder : Bristol Vintage Syntheziser Emulator i både Xubuntu 10.10 og Ubuntu 10.10 for at bruge den med min midi keyboard, men jeg kan ikke finde den i mine menuer. Hvor gemmer den sig? og er det ikke et selvstændigt program ? :roll:

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor blev Bristol af ?

Indlægaf lath » 12. dec 2010, 13:24

Ole Nielsen skrev:Hej i Forum, Jeg har installeret en Ubuntu pakke der hedder : Bristol Vintage Syntheziser Emulator i både Xubuntu 10.10 og Ubuntu 10.10 for at bruge den med min midi keyboard, men jeg kan ikke finde den i mine menuer. Hvor gemmer den sig? og er det ikke et selvstændigt program ? :roll:


Det lyder som "Lyd og Video" er et passende menupunkt.

Det program kommer i bristol pakken

Programmer i bristol pakken: /usr/bin/brighton, /usr/bin/bristol, /usr/bin/bristoljackstats, /usr/bin/startBristol

Menu punktet ser ud til at ligge her: /usr/share/menu/bristol, og
programmets ikon er her: /usr/share/pixmaps/bristol.xpm

Det ser dog ud til at være et konsol program, for om pakken monobristol står der:
monobristol provides a simple GUI for Bristol.
Bristol is synth emulation package for a diverse range of vintage synthesizers, electric pianos and organs. The application consists of a multithreaded audio synthesizer and a user interface called brighton.


monobristol pakken er et CLR(Common Language Runtime)=.NET program og derfor kræver Mono runtime, hvorimod programmerne i bristol pakken er programmer skrevet i C, og derfor er maskinkode programmer.

Jeg har fundet de oplysninger med debian package Search programmet som installerer sig i System > Administration menuen med navnet Debian Package Search.


Har du ikke allerede installeret monobristol pakken så gør det nu, så får du en grafisk
brugergrænseflade.
installer med:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install monobristol

i en terminal eller brug Programmer > Ubuntu softwarecenter

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvor blev Bristol af ?

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2010, 13:45

I softwarecenteret vil du over den beskrivende tekst kunne se hvor genvejen til et program er, bristol opretter ikke en genvej så her er der ikke en.
jeg kan sige så meget som at programmet kan startes med kommandoen

Kode: Vælg alt

startBristol -jack

Men hvordan den der udover virker har jeg ingen anelse om.

Ole Nielsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. dec 2010, 11:56
IRC nickname: Onie

Re: Hvor blev Bristol af ?

Indlægaf Ole Nielsen » 12. dec 2010, 15:02

tak for jeres hurtige svar. jeg må nok lige vente med Bristol indtil jeg er lidt mere erfaren med Ubuntu og har lidt mere tid . men tak for jeres svar!

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster