Hvor blev Bristol af ?
-
- IRC nickname: Onie
Hvor blev Bristol af ?
Hej i Forum, Jeg har installeret en Ubuntu pakke der hedder : Bristol Vintage Syntheziser Emulator i både Xubuntu 10.10 og Ubuntu 10.10 for at bruge den med min midi keyboard, men jeg kan ikke finde den i mine menuer. Hvor gemmer den sig? og er det ikke et selvstændigt program ?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvor blev Bristol af ?
Ole Nielsen skrev:Hej i Forum, Jeg har installeret en Ubuntu pakke der hedder : Bristol Vintage Syntheziser Emulator i både Xubuntu 10.10 og Ubuntu 10.10 for at bruge den med min midi keyboard, men jeg kan ikke finde den i mine menuer. Hvor gemmer den sig? og er det ikke et selvstændigt program ?
Det lyder som "Lyd og Video" er et passende menupunkt.
Det program kommer i bristol pakken
Programmer i bristol pakken: /usr/bin/brighton, /usr/bin/bristol, /usr/bin/bristoljackstats, /usr/bin/startBristol
Menu punktet ser ud til at ligge her: /usr/share/menu/bristol, og
programmets ikon er her: /usr/share/pixmaps/bristol.xpm
Det ser dog ud til at være et konsol program, for om pakken monobristol står der:
monobristol provides a simple GUI for Bristol.
Bristol is synth emulation package for a diverse range of vintage synthesizers, electric pianos and organs. The application consists of a multithreaded audio synthesizer and a user interface called brighton.
monobristol pakken er et CLR(Common Language Runtime)=.NET program og derfor kræver Mono runtime, hvorimod programmerne i bristol pakken er programmer skrevet i C, og derfor er maskinkode programmer.
Jeg har fundet de oplysninger med debian package Search programmet som installerer sig i System > Administration menuen med navnet Debian Package Search.
Har du ikke allerede installeret monobristol pakken så gør det nu, så får du en grafisk
brugergrænseflade.
installer med:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install monobristol
i en terminal eller brug Programmer > Ubuntu softwarecenter
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
I softwarecenteret vil du over den beskrivende tekst kunne se hvor genvejen til et program er, bristol opretter ikke en genvej så her er der ikke en.
jeg kan sige så meget som at programmet kan startes med kommandoen
Men hvordan den der udover virker har jeg ingen anelse om.
jeg kan sige så meget som at programmet kan startes med kommandoen
Kode: Vælg alt
startBristol -jack
Men hvordan den der udover virker har jeg ingen anelse om.
-
- IRC nickname: Onie
tak for jeres hurtige svar. jeg må nok lige vente med Bristol indtil jeg er lidt mere erfaren med Ubuntu og har lidt mere tid . men tak for jeres svar!