Manglende lyd over HDMI Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
rpa
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. nov 2010, 12:26

Manglende lyd over HDMI

Indlægaf rpa » 5. nov 2010, 12:43

Hej.
Jeg har et problem med at lyd ikke overføres via HDMI når jeg kobler min notebook til fladskærm. Billedet overføres uproblematisk. Grafikkortet er Nvidia Geforce 8600 GT. Lydkort opgives som Intel HDA. Jeg har opdateret driver til grafikkort og også installeret Alsamixer uden at kunne få det til at virke. Har naturligvis forsøgt alle tænkelige indstillinger i systemet. Kører med Ubuntu desktop 10.10. Jeg er noget ny i Linux universet og som det fremgår temmelig famlende deri. Er tørstende efter vise ord og gode råd! Mvh rpa
Senest rettet af rpa 12. nov 2010, 10:29, rettet i alt 1 gang.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Manglende lyd over HDMI

Indlægaf zob » 5. nov 2010, 15:31

Hej og velkommen til forum.

Kan jeg få dig til at køre følgende kommando i en terminal (programmer-tilbehør-terminal):

Kode: Vælg alt

wget -O alsa-info.sh http://alsa-project.org/alsa-info.sh && bash ./alsa-info.sh

Følg instruktionerne i terminalen og svar ja på det spørgsmål du bliver stillet. Så får du et url-link som du bedes poste her i tråden.
Hvis du under system-administration-hardwaredrivere har noget der hedder modem, så skal det deaktiveres.

rpa
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. nov 2010, 12:26

Re: Manglende lyd over HDMI

Indlægaf rpa » 6. nov 2010, 08:18


zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Manglende lyd over HDMI  Emnet er løst

Indlægaf zob » 6. nov 2010, 13:18

Har du installeret properitære drivers fra System-Administration-Yderligere drivers? Hvis ikke så gør det, hvis du kan.

Prøv at taste ALT+F2 og skriv

Kode: Vælg alt

gksu gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Navigér til bunden af denne tekstfil og indsæt følgende linje:
options snd-hda-intel model=auto
Gem og luk og genstart computer.

Klik på højttalerikonet, vælg lydindstillinger.
Klik på fanebladet hardware.
Og nu bliver det svært for nu kan jeg ikke se hvad der står på din computer. Men du kan måske prøve dig frem. Du skal sikkert vælge noget der hedder noget med digital output.

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke må du meget gerne poste outputtet af denne her (det skal være efter du har foretaget de foreslåede ændringer):

Kode: Vælg alt

aplay -l && cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

rpa
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. nov 2010, 12:26

Re: Manglende lyd over HDMI

Indlægaf rpa » 6. nov 2010, 22:21

Problemet løst.
Jeg bøjer mig ydmygst i støvet!
Tak

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 3 gæster