Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc (LØST) Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
Kartoffelwomen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 31. aug 2010, 20:56
IRC nickname: Kartoffelwomen

Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc (LØST)

Indlægaf Kartoffelwomen » 31. okt 2010, 16:04

Jeg har forsøgt at overføre et billede jeg har fået via mms til min computer i dag.
Jeg forsøgte først at kopiere billedet over i en billedemappe, men så kan den ikke læses på computer (overførte via usb stik), så forsøgte jeg at sende den til min email (abonnerer ikke på internet via telefonen), det gjorde jeg ved at skrive "1010" som modtager og i tekstfeltet i beskeden, startede jeg med min mailadresse og så mellemrum, derefter tekst.
Sådan har jeg lært at sende til en mail via telefonen og det plejer også at virke fint.
Men beskeden vil ikke sendes nu, jeg er i tvivl om jeg har gjort noget forkert eller det bare er mit dårlige netværk til mobilen den er gal med.

Hvad findes der ellers af metoder til at overføre en MMS til computeren ? Jeg har ingen problemer med at overføre billeder eg har taget på mobilen, men en MMS som er sendt til mig kan jeg ikke overføre.
Der er lidt tekst til billedet, men det kan godt undværes.
Jeg skal kunne bruge billedet til at sætte ind et sted på nettet.
Mvh Janni :wink:
Senest rettet af Kartoffelwomen 10. feb 2011, 08:49, rettet i alt 2 gange.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc, hvordan ?

Indlægaf zob » 31. okt 2010, 22:12

Jeg er ikke den store mobiltelefonhaj, men kan du ikke starte med at vælge at gemme billedet på telefonen, så det du skal overføre ikke er en mms men et billede (som du siger du godt kan overføre).

Hvis du har meget besvær med det, så bed afsenderen om at sende det til dig pr. mail, hvis det kan lade sig gøre.

Kartoffelwomen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 31. aug 2010, 20:56
IRC nickname: Kartoffelwomen

Re: Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc, hvordan ?

Indlægaf Kartoffelwomen » 2. nov 2010, 09:05

Jeg har forsøgt at redigere det og gemme som billede i en billedemappe, men når jeg så overføre det til computeren så skriver den på computeren at filen ikke kan læses.
Måske jeg har gemt den forkert, jeg må nok bare prøve igen.
Det var bare sådan en sjov mms med haloween jeg ville have haft ind på min facebookstatus.. :wink:

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc, hvordan ?

Indlægaf AJenbo » 4. nov 2010, 03:24

De fleste tellefoner giver mulighed for at vider sende en mms til en email adresse (mms er faktisk en form for mail), prøv at vider sende den til din egen email adresse.

Kartoffelwomen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 31. aug 2010, 20:56
IRC nickname: Kartoffelwomen

Re: Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc, hvordan ?

Indlægaf Kartoffelwomen » 20. dec 2010, 13:00

Jeg kan ikke sende til en mail via mms, (der skal man vel have abbonnement til internet via mobilen). Men jeg kan sende en sms til "1010", der skal jeg starte smsén med den emailadresse den skal til og så beskeden og sende til "1010".
Men den må ikke fylde mere end en sms og der kan ikke være billede på.
Jeg har løst problemet, men ved lidt af en tilfældighed, jeg fik på mærkværdigvis (efter mange forsøg) overført billedet i en billedemappe som jeg så kunne lægge over i computeren.
Jeg tror desværre ikke jeg kan finde ud af dte igen, da det som sagt var en tilfældighed.
Men jeg markerer tråden som "løst" nu da jeg ikke har behov for at afprøve det forløbig.
Mvh Janni

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Overføre MMS (billede) fra nokia 6700 til min pc. (LØST)

Indlægaf AJenbo » 20. dec 2010, 16:25

MMS kræver også data forbindelse, der er dog nogle teleselskaber som har en separat data forbindelse til MMS som kun kan kommunikere med deres egen servere, og så er det igen et spørgsmål om deres server vil videresende den til en normal mail adresse.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Crawler] og 0 gæster