intet billede med hdmi

Forum for support til grafik og lydkort.
Febbe
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. maj 2010, 22:31

intet billede med hdmi

Indlægaf Febbe » 8. aug 2010, 23:34

Hej

jeg har et problem med at når jeg prøver at køre hdmi fra min bærbar til min skærm kommer der intet billede, jeg har en medion E1312 med en ubuntu netbook edition og en Asus VH222 21,5 tommer full hd skærm. grafikkortet i bærbaren er et ati x1250 express mener jeg det hedder.

når jeg sætter bærbaren til med hdmi kommer der intet billede på skærmen, men pc'en har opfattet at den er sat til og jeg sætter den til at have billede på den eksterne skærm men intet sker :cry:

Hilsen Jonas

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: intet billede med hdmi

Indlægaf lath » 9. aug 2010, 20:19

Febbe skrev:Hej

jeg har et problem med at når jeg prøver at køre hdmi fra min bærbar til min skærm kommer der intet billede, jeg har en medion E1312 med en ubuntu netbook edition og en Asus VH222 21,5 tommer full hd skærm. grafikkortet i bærbaren er et ati x1250 express mener jeg det hedder.

når jeg sætter bærbaren til med hdmi kommer der intet billede på skærmen, men pc'en har opfattet at den er sat til og jeg sætter den til at have billede på den eksterne skærm men intet sker :cry:

Hilsen Jonas


Bruger du ikke en proprietær driver kan du håndtere flere skærme via
System > Administration > Multiple Screens
Programmet skal først installeres: pakken hedder grandr som du kan installerer via ubuntu softwarecenter - bare skrive pakkens navn: grandr i søgefeltet øverst til højre, og installer den så.
ellers
foregår det via din kontrol programmet for din proprietære driver.

Håber det hjælper.

Edit:
Du kan muligvis bruge grandr alligevel, selv om du bruger en properitær grafikkort driver

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: intet billede med hdmi

Indlægaf lath » 19. aug 2010, 19:18

og hvad sker der når du trykker på skift-skærm tastekombinationen? (typisk en farvet Fn tast og en F2 tast f.eks - Bemærk at det er sandsynligvis en anden F-tast på din computer)

Tast lige din PCs serienummer ind i det øverste søgefelt på http://www.medion.co.uk/service/?drivers_updates/drivers_updates.htm og post lige det link du får. (også gerne sammen med serienummeret)

Jeg skal have fat i din computers brugermanual for at se om du har noget problematisk hardware.
Er du lidt træt af Ubuntu 10.04, så har andre haft mere held med at bruge Ubuntu 9.10 i stedet for (noget med seriøse grafikkort problemer). Du kan også lige prøve Ubuntu 9.10 og fortælle hvordan det gik.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster