Hej jeg har ingen lyd på min bærbar pc efter jeg har installeret flashplugin og "ryddet op", så forsvandt lyden lige pludseligt. Jeg er rimelig sikker på at jeg kom til at slette nogle unødvendige filer da jeg skulle rydde op efter flashpluginnens installation, men jeg aner hverken hvordan man finder de manglende plugins, eller hvordan man installerer dem. men her er hvad der står efter "lsb_release -a && uname -a && lspci"
Lad os lige få verificeret at det kun gælder for lyd fra flash-apps. Dvs. i browseren. Du kan vel stadig afspille lyd i rhythmbox eller vlc eller hvad du nu bruger?
Du skal også lige tjekke ved højttalerikonet øverst til højre at du ikke har mutet. Evt. åbne lydindstillinger fra den menu og tjekke at alt er som det skal være. Test helst din lyd uden for browseren i f.eks. rhytmbox eller totem og tjek også at lyden er skruet op i den app du afspiller med.
Når du blander afinstallation af flash sammen med begrebet lydstyrkekontrol, kommer jeg automatisk til at tænke på lydstyrkekontrollen i flashapps, men ok...
Kan du ikke klikke på den og vælge lydindstillinger?
Ellers kan du vælge lydinstillinger fra en af menuerne system-indstillinger eller system-administration (som du kan høre sidder jeg ikke lige ved en ubuntu maskine lige nu).
Du skal sørge for at lyden er slået til - dvs. IKKE mutet.
Tag det nu bare helt roligt min lille ven. Jeg har jo svært ved at vide hvad du lægger i begrebet "lydstyrkekontrol", men jeg begynder at fornemme at du også mener at du ikke kan komme ind gennem System->Indstillinger->Lyd heller, men du må gerne være mere detaljeret i dine kommentarer, ellers bliver det så svært og så bliver du ked af det som nu.
det må du undskylde, har ikke sovet i 30 timer er rimelig færdig og har stadig en masse ting for.... men nej jeg kan ikke komme til gennem system- preferences - lydstyrkekontrol... der er ikk noget der hedder lyd har jeg lagt mærke til.. som om at lyd driveren slet ikke eksisterer eller sådan noget
Ok. Men du må da også hellere overveje at få lidt søvn på et tidspunkt. Det her lydproblem kan vi da forsøge at løse senere. Hvis du slet ikke har noget der hedder system-preferences (indstillinger)-sound (lyd), så har vi nok også et større stykke arbejde foran os, for så er der da gået et eller andet helt galt et sted.
Hvis du får en dialogboks frem, skal du sørge for at der er skruet op og at der ikke er flueben i "stilhed".
Hvis IKKE du får en dialogboks frem, er der et eller andet helt galt med din installation, og måske kan det da være på sin plads at geninstallere ubuntu-desktop
Opgraderede du til 10.04 fra 9.10 eller hvad? Hvis ja, er du så sikker på at der overhovedet har været lyd på 10.04? Eller var det clean install? Og undskyld, men jeg skal spørge - du har vel haft genstartet?